سکوت شائبه دار فرماندار «ری»| چرا«حسین توکلی»به حرف رهبرانقلاب گوش نداد؟! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سکوت شائبه دار فرماندار «ری»| چرا«حسین توکلی»به حرف رهبرانقلاب گوش نداد؟!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد در گزارشی انتقادی نوشت: روزی که همراه با امین بابایی بخشدار کهریزک تمام خبرنگاران (باشگاه خبرنگاران- همشهری- عصرایران- واحد مرکزی خبر و …) را برای پوشش خبری گسترش مافیای پلاستیک راهی حاشیه های روستای قمصر و اشرف آباد از توابع بخش کهریزک کردم تصور نمی کردم که چند روز بعد خانواده مافیای پلاستیک(صاحبان زمین های کشاورزی) جلوی درب فرمانداری ری با چوب به من حمله کنند.

حسین توکلی کجانی از حامیان میرحسین موسوی و از اصلاح طلبان ری است که متاسفانه کارنامه پررنگی در امور اجرایی ندارد. او نیروی خدمات شهری باقرشهر و سپس بر اساس لیست اصلاحات عضو شورای شهر باقرشهر شد و بر اساس رابطه های سیاسی مثل بسیاری از مسئولان دولت قبل روی صندلی فرمانداری ملارد و ری نشست.

خبرنگار ضدفساد اظهار کرد: با وجود اقدامات ضدفساد بخشدار کهریزک در برچیده شدن مافیای پلاستیک و حتی با در دست داشتن حکم قضایی در حالی که تا یک قدمی قلع و قمع آنها پیش رفته بودیم فرماندار شهرستان ری که شخصا شاهد این برخورد و موج رسانه ای بود هیچ اقدامی برای حمایت از بخشدار کهریزک و اقدام علیه تخریب کنندگان خاک و هوا نکرد و او را در این عرصه تنها گذاشت.

این در حالی است که ماده ۱۴ قانون حفاظت از خاک می گوید: در صورت بروز آلودگی خاک، آلوده‌کننده مکلف است مراتب را بلافاصله به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهد و با هماهنگی و تأیید اداره مذکور، آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند. مستنکف از ارائه گزارش آلودگی موضوع این ماده با ارائه‌کننده گزارش خلاف واقع، با حکم مراجع قضائی به جزای نقدی درجه (۸) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. آیا مافیای پلاستیک اجرا کردند؟ آیا کشاورزان متهم اعلام کردند؟

بر اساس ماده ۱۵ همین قانون محیط زیست مکلف است نسبت به شناسایی واحدهای آلاینده خاک اقدام نموده و به آلوده کننده اخطار دهد که ظرف مهلت معینی متناسب با نوع ماده آلاینده نسبت به حذف و رفع منشأ آلودگی، بازسازی خاک و جبران خسارت وارده اقدام کند. مستنکف علاوه بر توقف فعالیت، رفع آلودگی و جبران خسارت زیست محیطی به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده و در صورت تکرار علاوه بر موارد یادشده به حداکثر جزای نقدی با حکم مراجع قضائی محکوم می‌شود. آیا اداره محیط زیست شهرستان ری اقدام کرده است؟ آیا جریمه کرده اند؟

بر اساس این ماده قانونی با توجه به اینکه فرماندار شهرستان ری کاملا در جریان بوده چرا اقدام نکرده است؟ چطور ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی فقط در یک روستا تبدیل به کارگاه تفکیک و بازیافت زباله های پلاستیکی می شود در حالی که نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، اتاق اصناف و دستگاه های نظارتی هر روز در حال گشت زنی در منطقه هستند؟ آیا از چشم این نیروهای کارآزموده پنهان بوده اند؟ چطور برق سه فاز سر از زمین های کشاورزی درآورده در حالی که نیاز نبوده است؟ آیا فرماندار ری که اهل همان منطقه است خبر نداشته است؟

این در حالی است که رهبرانقلاب در مراسم روزدرختکاری فرمودند: یکی از خصوصیات افراد لجوج‌ وخبیث، این است که حرث و نسل را از بین میبرد، فاسد میکند؛ کشت را  یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را  نابود می کند و از بین می برد.حضرت آیت الله خامنه ای حتی فتوایی در این خصوص دارند و فرمودند: اگر کاری انجام بدهیم که آرامش محیط زیست دیگران برهم بخورد یا حتی شرایط زیستی حیوانات و گیاهان بی‌جهت دچار مسئله بشود و آنها آزار ببینند، این کار جایز نیست. آیا سکوت فرماندار شهرستان ری مخالفت با اظهارات وفتوای رهبرانقلاب نیست؟ آیا این اقدام آرامش محیط زیست دیگران را به خطر نیانداخته است؟

من بعنوان خبرنگار و روزنامه نگار اعلام می کنم که حسین توکلی کجانی باید از سوی دادستان عمومی و انقلاب به دلیل سکوت معنادار خود که موجب حمایت از مافیای پلاستیک و تخریب کننده گان زمین های کشاورزی شده است پاسخ دهد.

امین بابایی بخشدار کهریزک در جمع خبرنگاران گفته است: تخلیه روزانه ۸ هزار تن زباله کلانشهر تهران در آرادکوه و ۴ هزار تن فاضلاب وضعیت محیط زیست و نفس اهالی را به شماره انداخته است، در عین حال شیرابه‌های ماشین‌های حمل زباله و راه افتادن جوی از شیرابه‌ها در معابر نه تنها به لحاظ بصری که به لحاظ بهداشتی نیز بسیاری از الزامات و قوانین بهداشتی را زیرپا گذاشته است.

بخشدار کهریزک با اشاره به مشکلات ناشی از رشد قارچ‌گونه مراکز تفکیک زباله خشک و بازیافت پلاستیک تصریح کرد: چون بازیافت پلاستیک بازار داغی دارد و کار کثیفی است، بسیاری از کارگران ایرانی حاضر به حضور در این فعالیت نیستند و عمدتاً صاحبان این کارگاه‌ها از نیروهای افغان به ویژه اتباع افغان غیرمجاز و معتادان متجاهر استفاده می‌کنند که به اصطلاح آن‌ها را در حالت خماری نگه داشته و به جای زباله به آن‌ها موادمخدر می‌دهند.ما همواره اتباع افغانستانی را برادر و خواهر خود می‌دانیم اما اتباع غیرمجاز که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند قطعاً آسیب‌ها و عارضه‌هایی بسیاری را ایجاد می‌کنند که به معضلی جدی در سطح استان تهران تبدیل شده است.

وی افزود: افزایش مراکز بازیافت پلاستیک، سبب شده تا اراضی کشاورزی در حوزه صیفی‌جات و ذرت خشکانده شود و از آنجا که بهره بالایی دارد، مراکز تفکیک زباله به اتباع اجاره داده می‌شود که عمدتاً اجاره ۹ میلیون تا ۶۷ میلیون تومانی دریافت می‌کنند و با فنس‌کشی این اراضی و غرفه‌بندی و جمع‌آوری پلاستیک حتی اقدام به حفر چاه جهت انتقال آب می‌کنند.

بخشدار کهریزک همچنین بیان کرد: برق این مراکز هم به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود، این در حالی است که مصرف آب برای آسیاب پلاستیک بسیار زیاد و ۲.۳ دهم درصد بالاتر از میزان آبی است که برای کشت صیفی‌جات استفاده می‌شود و این‌گونه پلاستیک بلای جان اراضی کشاورزی منطقه شده است.

در حالی که بخشدار کهریزک در سالهای اخیر دغدغه مبارزه با مافیای پلاستیک را دارد اما دادگاه کهریزک و فرمانداری شهرستان ری هیچ اقدامی برای مقابله با این جرم مشهود انجام نداده اند. نکته تاسف بار این است که اکثر رسانه های شهرستان ری که از حامیان فرماندار اصلاح طلب هستند که هرگونه انتشار خبر و گزارش در مورد مشکلات مردم کهریزک و مافیای پلاستیک را ممنوع کرده و به آن نپرداختند.

سید هادی کسایی زاده پس از ۱۵ شماره انتشار هفته نامه و اخبار انتقادی به مشکلات شهرستان ری با شکایت فرماندار (حسین توکلی) دستگیر و زندانی شد.

روایت ۱۲۰ساعت بازداشت و زندان خبرنگارضدفساد| رئیس قوه قضائیه بخواند!

 

روایت ۱۲۰ساعت بازداشت و زندان خبرنگارضدفساد| رئیس قوه قضائیه بخواند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false