وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سال گذشته موضوع بررسی تخلفات تعاونی مسکن باقرشهر (شماره۲) در دستور کار سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد قرارگرفت. اعضای این تعاونی که گروهی از شهروندان و کارکنان باقرشهر تشکیل می دهند با ارسال پیام های بسیار از خبرنگار ضدفساد خواستند تا حق آنها را مطالبه کند و گره چند ساله تعاونی باز شود.

کسایی زاده در این خصوص با حجت الاسلام عباسی رئیس دادگاه کهریزک در حاشیه افتتاح سیستم روتاری گاوداری صابری صحبت کرد و پس از آن پرونده را از طریق قاضی نامدار در دادگاه کهریزک پیگیری کرد و قاضی اعلام کرد که با جدیت آن را دنبال خواهد کرد.این گفتگو با تصویر در کانال خبری سید هادی کسایی زاده رسما منتشر شد و او اعلام کرد که تاپایان راه آن را دنبال می کند. این موجب شد تا احمد پناهده بعنوان مدیر این تعاونی به دادگاه فراخوانده شده و توضیحات و مستندات لازم را ارائه کند.

همچنین در پرونده تعاونی مسکن شهرداری کهریزک پس از یک دهه فعالیت هیچ ثمراتی برای کارکنان و اعضای تعاونی نداشت و آنچه به دست آمده آن است که مبلغ ۸ میلیارد تومان از سرمایه و آورده این تعاونی بر اساس اسناد مالی مفقود یا همان عدم تعیین و تکلیف شده است. چون خبرنگار و رسانه دراین ۱۰ سال پیگیر نبود.

اما اقدامات خبرنگارضدفساد با فشار رسانه ای و حمایت دادگاه کهریزک در پرونده تعاونی مسکن باقرشهر موجب شد تا پرونده وارد شورای تامین شود. (معمولا شورای تامین برای این موضوعات تصمیم گیری نمی کند و بیشتر موضوعات مهمتر را در دستور کار قرارمی دهد.) که در نهایت با صورتجلسه شورای تامین کار با سرعت بیشتری پیش رفت.

هم اکنون با امضای قاضی یزدی در دادگاه کهریزک دستور خرید زمین برای این تعاونی صادر شد و پول بیعانه زمین (در خیابان انرژی) هم پرداخت شد. لازم به ذکر است که بر اساس کارشناسی رسمی زمینی که خریداری شده چند ده میلیارد تومان زیر قیمت بازار است و به نفع اعضای این تعاونی بوده است.

کسایی زاده گفت: هرچند اخبار منتشر شده تاثیر به سزایی داشت اما باید از دادگاه کهریزک به ویژه قاضی نامدار و قاضی یزدی تشکر کرد که پشت کار بودند و حقوق عامه واقعا احقاق شد.

تعاونی مسکن باقرشهر (شماره ۲) تعداد اعضای آن حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر عضو دارد که در سال ۱۳۹۸رسما ثبت شد.

ناگفته نماند که زمین توریست که قرار بود برای اعضا خریداری شود ۳۳ هزارمتر با ۱۴۰۰۰ متر بنا تعیین شده بود اما زمین جدید در جاده انرژی ۶۱ هزارمتر می باشد که سهم هر عضو تعاونی از ۱۹ متر مربع به ۴۰ متر افزایش می یابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false