هزینه زندگی در آلبرتا - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
هزینه زندگی در آلبرتا

در این مقاله سعی کرده ایم تا به تفصیل تمامی هزینه های احتمالی زندگی در آلبرتای کانادا را از بدو درخواست برای تهیه ویزا تا زمانیکه شما در این شهر مشغول به زندگی هستید بیان کنیم. بنابراین چنانچه قصد دارید به آلبرتا سفر کنید و یا این شهر را برای زندگی و کار انتخاب کنید مطالعه این مقاله را اکیداَ به شما توصیه می کنیم.

آلبرتا در یک نگاه

آلبرتا با جمعیتی بیش از ۴ میلیون نفر از تنوع فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است. آلبرتا چهارمین شهر پر جمعیت بعد از کبک، آنتاریو و بریتیش کلمبیا است. به گونه ای که زندگی در این شهر فرصت های زیادی را هم برای شما و هم برای خانواده تان فراهم می کند.

صنعت انرژی صنعت غالب را در آلبرتا تشکیل می دهد. به گونه ای که از هر ۱۶ شغل در این استان ۲ شغل در رابطه با این صنعت است. این شهر که به عنوان استان انرژِ کاندا نیز معروف است به دلیل استانداردهای بالای زندگی از شهرتی جهانی برخوردار است.

در مقایسه با متوسط هزینه زندگی در کشور کانادا شهر آلبرتا در برخی از موارد هزینه های پایین تری دارد. هزینه زندگی در آلبرتا که شامل هزینه مسکن، تفریح و سرگرمی و حمل و نقل مانند کرایه تاکسی می شود، جزء پایین ترین هزینه ها در بین سایر نقاط در کشور کانادا محسوب می شود. این به نوبه خود به شما اجازه ای برای پس انداز بیشتر را می دهد.

در اینجا ابتدا به تخمین هزینه های زندگی به صورت کلی در آلبرتا و سپس به تفکیک هر شهر می پردازیم.

تخمین هزینه های زندگی در آلبرتا

تخمینی از هزینه های زندگی که برای آلبرتا در ادامه ارائه شده است به شما یک دید کلی را خواهد داد. بر اساس اینکه محل زندگی شما در کجا و از کدام نوع باشد، آیا خانه و یا اتاق خود را با کسی به اشتراک می گذارید یا خیر و استانداردهای کلی شما برای زندگی، هزینه های زندگی نیز به مراتب تغییر خواهند کرد. لازم به ذکر است تمامی ارقام ارائه شده در جدول زیر بر اساس دلار کانادا (CAD) هستند.

جدول ۱- هزینه زندگی در آلبرتا

هزینه

منبع: http://study.alberta.ca/plan-your-stay/cost-of-living-in-alberta/

همچنین به نقل از سایت livingcost.org هزینه های زندگی در تصویر زیر نیز آورده شده است:

 

شکل۳- هزینه های زندگی در آلبرتا

اگر بخواهیم هزینه های زندگی در آلبرتا را به تفکیک هر شهر بیان کنیم به صورت کلی این هزینه ها در جدول زیر آورده شده است:

جدول ۲- هزینه های زندگی در آلبرتا به تفکیک شهر

جدول هزینه

منبع: https://livingcost.org/cost/canada/ab

هزینه تحصیل در آلبرتا

اگر قصد ادامه تحصیل در آلبرتا را دارید و می خواهید برای بودجه خود برنامه ریزی کنید پیشنهاد می کنیم این قسمت را حتما مطالعه کنید.

داشتن بودجه کافی هنگام وارد شدن به آلبرتا به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید هزینه های تحصیلی خود را در طول سال پوشش دهید.  پیش از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که شهریه ای که شما برای تحصیل در آلبرتا می پردازید به عامل های مختلفی بستگی دارد. فاکتورهایی مانند:

  • نوع مدرسه و یا دانشگاهی که در آن ثبت نام می کنید.
  • دوره ای که در آن شرکت می کنید.
  • محلی که مدرسه یا دانشگاه محل تحصیل شما در آنجا قرار دارد.
  • طول دوره ای که در آن ثبت نام می کنید.

لطفا به این موضوع توجه کنید که برخی موسسات از شما مبلغی را به عنوان ودیعه و یا ضمانت درخواست می کنند که ممکن است فاند به آن تعلق نگیرد. برای اطلاع از جزئیات آن به شرایط موسسه خود مراجعه کنید.

اما هزینه تحصیل فقط شامل شهریه نمی شود بلکه سایر هزینه ها نیز وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

  • هزینه خرید کتاب
  • عضویت در انجمن های دانشجویی
  • هزینه مسکن و حمل و نقل مانند وسایل نقلیه عمومی ( اتوبوس و .. )
  • بیمه سلامت

شهریه بر اساس دو ترم تحصیلی

شهریه ای که در ادامه آورده شده است برای پایه دو ترم از تحصیلات سطح کارشناسی و برای طول دوره ۸ ماهه است. برای آگاهی از هزینه های دوره تحصیلات تکمیلی لطفا با دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرید.

جدول ۳- شهریه به تفکیک نوع موسسه آموزشی در آلبرتا

 

 

همچنین برای هزینه های خارج از خانه خود برنامه ریزی کنید. چرا که احتمالا شما قصد دارید تا به گشت و گزار و تفریح در آلبرتا بپردازید. پس باید بودجه آن را نیز از قبل در نظر گرفته باشید. اما چه مواردی را باید حتما در نظر بگیرید. در زیر فهرستی از تمامی موارد ضروری که باید برای آن مبلغی را اختصاص دهید آورده ایم:

  • هزینه های زندگی شامل سکونت، حمل و نقل روزانه و غذا که در بخش قبلی راجع به آن صحبت کردیم.
  • هزینه های مسافرت شامل بیمه و هزینه های جانبی
  • هزینه های پاسپورت و ویزا( چه از نوع کاری و یا تحصیلی که در بخش بعدی به آن اشاره شده است).
  • بیمه دندانپزشکی و پزشکی
  • سایر هزینه ها مانند هزینه شهریه موسسه آموزشی که باید بپردازید.

از آنجایی که به احتمال زیاد گشت و گزار در یک مکان جدید و متفاوت برای شما جذاب است، بنابراین حتما هزینه های تفریح و مسافرت را جداگانه در نظر داشته باشید و برای آن بودجه مشخصی از قبل اختصاص دهید.

طبیعتا قبل از اینکه وارد خاک کاندا شوید و یا در بدو ورود هزینه های مشخصی را برای دریافت ویزا با توجه به شرایط خاص خود باید پرداخت کنید. در این مطلب این هزینه ها را نیز برایتان در ادامه آورده ایم.

روش های پرداخت هزینه های تحصیلی در آلبرتا

برای اینکه در آلبرتا مشغول به تحصیل شوید باید نشان دهید که از توانایی مالی کافی برای تحصیل در این استان برخوردارید. اما اکثر دانشجویان از ترکیبی از روش ها بریا پرداخت این هزینه ها استفاده می کنند. وام دانشجویی، پس انداز دانشجو، گرنت و اسکولارشیپ از جمله این روش ها هستند. با مراجعه به این سایت می توانید از اسکولارشیپ هایی که دولت کانادا پیشنهاد می دهد با خبر شوید.

به علاوه شما اجازه کار در هنگام تحصیل را دارید. دانشجویانی که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل هستند اجازه کار را در داخل و یا خارج از کمپ دانشجویی خواهند داشت. به این شکل که در طول سال تحصیلی تا سقف ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار کردن را خواهید داشت. اما در هنگام تعطیلات در تقیم سال تحصیلی این اجازه را خواهید داشت تا به صورت تمام وقت مشغول کار شوید.

مزیت زندگی در آلبرتا چیست؟

در آمدهای بالا در آلبرتا

معمولاَ خانواده هایی که در آلبرتا زندگی می کنند در مقایسه با سایر شهرهای کانادا از درآمد به نسبت بالاتری برخوردارند. در سرشماری که در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، خانواده هایی که در آلبرتا زندگی می کنند درآمدی بالغ بر ۹۸۴۰۰ دلار با احتساب مالیات داشته اند. این مقدار درآمد از میانگین درآمد خانواده های کانادایی که ۸۴۹۰۰ دلار است بالاتر است. برای اینکه بدانید با شغلی که دارید چه درآمدی را می توانید در آلبرتا داشته باشید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://alis.alberta.ca/occinfo/wages-and-salaries-in-alberta/

هزینه های پایین زندگی

  • هزینه اضافی برای بیمه سلامت استانی نیاز نیست بپردازید.
  • مالیات فروش استانی (PST) ندارد.
  • تخفیف و کاهش مالیاتی

این در حالی است که ساکنان نقاط دیگر کانادا تا ۱۰% بیشتر از قیمت خدمات و اجناس مالیات پرداخت می کنند.

هزینه های اخذ ویزا

در نهایت سعی کرده ایم تا هزینه هایی که برای اخذ ویزا و قبل از مستقر شدن در آلبرتا باید بپردازید را برای شما فهرست بندی کنیم.

برای اغلب درخواست های ویزا شما باید مبلغی را بپردازید. در ادامه به صورت جداگانه هزینه های درخواست یا اپلیکیشن به تفکیک برای هر نوع درخواست ویزا آورده شده است. این هزینه ها شامل:

  • ویزای اقامت موقت

برای دریافت این ویزا باید هزینه هایی از قبیل: هزینه اجازه نامه الکترونیکی (Electronic Travel Authorization)  که ۷ دلار کانادا است را بپردازید. اجازه تحصیلی برای هر نفر ۱۵۰ دلار کانادا و معرفی خودتان به عنوان دانشجو ۳۵۰ دلار کانادا هزینه در بردارد. هزینه اقامت موقت برای هر نفر ۲۰۰ دلار کانادا است. همچنین مجموع هزینه های ویزای کاری موقت ۶۲۰ دلار کانادا تعیین شده است. برای مشاهده جزئیات این هزینه ها به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.cic.gc.ca/english/information/fees/fees.asp

  • ویزای اقامت دائمی

اگر نوع ویزا از نوع سرمایه گزاری است و شامل کسب و کارهای استارتاپی و یا خویش فرمایی می شود مجموع هزینه های آن ۵۸۰۰ دلار کانادا است که اگر کودک همراتان باشد برای هر کودک هزینه ۲۲۵ دلار کانادا به مبلغ بالا افزوده می شود. البته هزینه های دیگر مانند اکسپرس اینتری و .. نیز  وجود دارد که برای مشاهده جزئیات بیشتر به لینک بالا مراجعه شود.

  • ویزای اسپانسرشیپ خانودگی

مبلغ پایه ۱۰۵۰ دلار کانادا در این نوع ویزا از شما دریافت می شود. البته سایر هزینه های دیگر نسز وجود دارد که با توجه به شخص همراه شما ( پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و کودک همراهتان) به مقدار گفته شده افزوده می شود.

  • ویزای شهروندی

هزینه پایه درخواست شهروندی نیز مبلغ ۶۳۰ دلار کانادا است.

  • سایر هزینه ها

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false