احمدی: پول گرفتن اماکن از اتاق اصناف غلط است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
احمدی: پول گرفتن اماکن از اتاق اصناف غلط است

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: روزیکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ موسی احمدی طی مراسمی رسمی روی صندلی عزیزالله افضلی رئیس وقت اداره صمت شهرستان ری نشست و سه هزار واحد صنعتی، ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی، ۴۴ اتحادیه صنفی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی را تحویل گرفت. موسی احمدی
متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ دارای دو فرزند پسر که یکی سال چهارم ابتدایی و پسر دیگر دانشجو است. او ساکن تهران و دارای دکترای پژوهشی کسب و کار از و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت بازرگانی است. کارمند رسمی وزارت صمت بوده و تا کنون در دماوند، ورامین، قرچک و پیشوا، شمیرانات، بخش ارزیابی عملکرد استان و کمیسیون اقتصادی استان خدمت کرده است. گفتگوی کوتاه با موسی احمدی به برخی پرسش ها و حاشیه ها پاسخ داده است.

*کسایی زاده: جناب آقای احمدی؛ در صورت احداث ساختمان جدید اطاق اصناف شهرستان ری انتقال اتحادیه ها به چه صورت انجام می شود و مابه التفاوت مبالغ دارایی های آنها در زمان فروش ساختمانهای فعلی و خرید ساختمان جدید صرف چه کاری می شود؟ نظارت دارید؟
-احمدی: به غیراز نظارت هیات امنا، تیم حراست شامل ناظران اتاق اصناف و حراست اداره مناقصه ها با حضور خبرنگاران و نمایندگان فرمانداری و هرفردی که مایل به اطلاع از روند کار باشد بر این کار نظارت می کنند. علاوه بر این که خود مناقصه طبق روال ثابت و مشخصی انجام می شود. به ویژه که در فضای مجازی امکان خلاف وجود ندارد. کمیته تخصصی مربوط به امر فروش ساختمان اتحادیه های مختلف تصمیم گیری می کند که آیا اصلا نیاز به فروش ساختمان های قدیمی هست یا اعضا امکان فراهم کردن بودجه خرید ساختمان جدید را دارند.

*کسایی زاده: یکی از اتفاقات شائبه دارو عجیب در دوران قبل از ریاست شما این بود که با اداره اماکن تفاهم نامه هایی بسته می شد که برای پلمپ مراکز و دفاتر متخلف به اداره اماکن پول پرداخت شود. در حال حاضر پرداخت این مبالغ همچنان یک روال عادی در اتاق اصناف است و تازه افزایش مبلغ هم داشته است. در حالی که کار اماکن همین است و نیازی به پرداخت نیست. بر اساس کدام قانون این کار انجام شده است و اداره صنعت و معدن در این خصوص چه‌کاری انجام داده است؟
-احمدی: این برنامه ای است که در کل کشور انجام می شود و اگرچه بازرسانی در این امر ورود کرده اند اما چون حوزه نظارتی مربوط به ناجا بود عملا نتوانستندکاری برای ممانعت انجام دهند. با این حال این ساختار غلطی است که از گذشته بوده و باید حل شود. اما از جانب من هیچگاه دستورالعملی خلاف قانون صادر نشده است.

*کسایی زاده: یکی از تخلفات قانونی اتاق اصناف، ورود شخصی اتاق برای پلمپ و فک پلمپ ها است به شکلی که بدون دادن رسید پول هم دریافت می کنند. مراجعات زیادی به اتاق در مورد فک پلمپ وجود دارد اما اتاق مدعی است که اماکن همکاری نمی کند و نیرو نمی دهد. شما مطلع هستید؟
-احمدی: هیچ گزارش یا شکایتی در این مورد به من نشده است. در جلسه کمیسیون نظارت برای ساماندهی نیاز به کمک اماکن است و اصولا یکی از وظایف اماکن کمک به اتاق اصناف است و آن طور که می دانیم هماهنگی بین اماکن و اتاق اصناف باید برقرار باشد. شاید از سوی دادستانی مجوزی به اتاق اعطا شده باشد اما این امر باید بررسی شود. و من اطلاعی ندارم.

*کسایی زاده: اعتبارنامه برخی از اتحادیه های صنفی شهرستان ری به اتمام رسیده اما با توجه به رأی ضمنی دیوان عدالت و بخشنامه وزارتخانه صمت، انتخابات سه اتحادیه مشکل داشته است. اتحادیه پلاستیک، وانت‌بار و عکاسی که دو دوره ای هستند و اداره صمت موظف به ابطلل و اعلام برگزاری مجدد انتخابات است. چرا انجام نشد؟
-احمدی: این انتخابات براساس دستورالعمل های دقیق و با نظارت اتاق اصناف انجام شد. در عین حال رای دیوان عدالت نه تنها شهرستان ری بلکه کل کشور را با ابهاماتی مواجه کرد و ما مجبور شدیم برای رفع ابهامات از استان استعلام کنیم. جزئیات این موارد موجود است. هنوز جواب استعلام به ما نرسیده است. همچنین اتاق اصناف بخشنامه غیررسمی جدیدی ارائه کرده که بخشی از ابهامات ما را پاسخ داده است. دعوتنامه هایی به تاریخ اولین روز اداری سال ۱۴۰۰ برای تشکیل کمیته تحقیق صادر شده که این مسأله را بررسی و حل کنند که چه تعداد اعضای جدید اضافه شده اند و چه تعداد مشمول رای وحدت رویه می شوند. حتی به نظر می رسد انتخابات مجدد برای یکی از اتحادیه ها ضروری باشد چون اکثر افراد شرکت کننده مشمول رای دیوان عدالت هستند. به این شکل دو اتحادیه دیگر تنها با تغییر برخی اعضا به فعالیت ادامه می دهند.

*کسایی زاده: آیا در خصوص تاخیر در فراخوان اتحادیه ها ورود کرده اید؟به طور مثال در برخی اتحادیه ها دیده شده که حدود یک ماه با تاخیر انجام شده است.
-احمدی: این موضوع صحت ندارد و در جاهایی نهایتا با ۸ روز تاخیر انجام شده که گفته شد به علت مشکلات اداری بوده است. علاوه بر این ثبت نام ها بسیار پایین بوده است و حتی اگر فراخوان هم بزنیم و مراجعه نداشته باشیم مجبور هستیم مجددا فراخوان بدهیم. اتحاده فراخوان را اعلام می کند و اوایل سال آینده ثبت نام انجام می شود تا به موقع به انتخابات برسیم.

*کسایی زاده: آیا شما پالایشی در مورد اتحادیه ها و ادغام ها انجام شده است؟ به طور مثال چرا رئیس اتحادیه عکاسان یک عینک فروش است؟ نایب رئیس اتحادیه کباب چرا یک خام فروش است؟
-احمدی: دستورالعملهایی برای چابک سازی و بهبود عملکرد اتحادیه های کل کشور در حال انجام است و در این جا هم جای کار دارد و باید کار کارشناسی روی آن انجام شود که وظیفه اتاق است. برخی اتحادیه ها باید ساماندهی، چابکسازی و تخصصی شوند اما به علتی که به ایام انتخابات نزدیک می شویم برای جلوگیری از ایجاد حساسیت ها و چالش های منطقه ای سعی کرده‌ایم کارگروه های تخصصی، فعلاً مطالعات در زمینه تخصصی سازی اتحادیه ها را با آرامش بیشتری انجام دهند.

*بیشتر بخوانید

سایر مصاحبه های سید هادی کسایی زاده را اینجا بخوانید

گفتگو با فرماندار ری: انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

گفتگو با دادستان شهرستان ری: دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

گفتگو با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری:فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

گفتگو با رئیس شورای بخش کهریزک: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

گفتگو با شهردار سابق باقرشهر: شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

جعبه سیاه کهریزک| او پدر شهرداری و مترو کهریزک است!

گفتگو با معاون برکنار شده فرمانداری ری: مجیدی: هفت میلیارد وثیقه گذاشتم

گفتگو ببا بخشدار کهریزک: بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

 

*کسایی زاده: در مورد تخلفات مجموعه تالار پذیرایی شمس العماره که به ۲۲ مورد شکایت عروس و داماد و مبلغی معادل یک و نیم میلیارد رسیده است می پردازم. این مجموعه با استفاده ابزار رسانه تلاش کرد تخلفاتش را پنهان کند و در یک ترفند دیگر مجوز خود را از تالار به مجموعه گردشگری تغییر داد. جالب اینکه رئیس اتحادیه کباب شهرستان ری با اشراف به این تخلفات درمراسم مجدد افتتاحیه تالار شرکت کرد. چرا اداره صمت شهرستان ری در این مورد اظهار نظر نکرد؟
-احمدی: در ایام کرونا بسیاری از تلارهای مراسم تعطیل بود و مراسمی که حتی قرارداد هم بسته بودند انجام نشد. و تمام تالارها هزینه ها را بازگرداندند و دستور دادیم پرداختهایی که بلاتکلیف مانده بود هم تعیین تکلیف شوند. در خصوص این تالار، اگرچه که مجوز از اداره گردشگری داشتند اما این ماموریت را به رئیس اتاق اصناف دادیم که مدیریت آن را بخواهند و ابلاغ شد که پولهای مردم را بازگردانند. آن ها هم اعلام کردند که حدود ۹۸درصد بدهی ها پرداخت شده است و باقی هم در حال انجام است. و اگر مشکلی در این امر ایجاد شود شخصا ورود خواهم کرد.

*کسایی زاده: احداث شهرک پوشاک که مصوبه شورای برنامه ریزی استان تهران بود به کجا رسیده است؟
-احمدی: این پروژه به علت چالش های استانی متوقف شده است.

*کسایی زاده: در زمینه جدب سرمایه گذار چه فعالیتی انجام دادید؟ چون یکی از وظایف شماست!
-احمدی: مجوزهای صادرشده سال ۱۳۹۹ حاکی از سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۸۰۰ نفر در بخش خصوصی شده است. ۱۱۶ درصد از سامانه رصد تحقق یافته و حدود ۵هزار و ۳۰۰ اشتغال عمومی در سطح شهرستان انجام شده ا ست.

*کسایی زاده: معادن شهرستان در چه وضعیتی هستند و در بحث کوهخواری بی بی شهربانوکه مطرح بود چه اقدامی انجام شد؟
-احمدی: ۲۲ معدن فعال در شهرستان اعم از شن و ماسه، سنگ لاشه، ماسه آبرفتی، سیمان وجود دارد و تراشیدن کوه و برداشت ها تماما با مجوز انجام می شود و بازرسان بر این امر نظارت دارند.

*کسایی زاده: بزرگترین مساله ای که شما در دوره انتصاب موفق به حل آن شدید چه بوده است؟
-احمدی: من تقریبا یک سال و هفت ماه در این سمت هستم و مهمترین کاری که به سرانجام رسیده است سامانه جامع انبارها بوده است. زیرا با وجود ۲هزار و ۳۰۰ انبار این منطقه قلب انبارهای کشور است. انبارهای مجاز کاملا قابل رصد هستند و هر اطلاعات و آمار ورود و خروج کالاها به‌روز و محرمانه به مدیریت کلان کشوری گزارش داده می شود. مگر انبارهای زیرزمینی و خاموش که غیرمجاز هستند. حتی روی انبارهای شرکت های بزرگ مثل سامسونگ و فروشگاه های زنجیره ای که مجوز از تهران دارند، تحت چهارچوبی که با اتاق اصناف طرح شده هم نظارت داریم. نظارت و تنظیم روی بازار توزیع کالا در شرایط کرونا مهمترین مشکل بوده است. به طور مثال وقتی مرغ نیست ما نمی توانیم خارج از دستورالعمل کشور اقدام کنیم اگرچه تلاش می کنیم سهم و جذب بیشتری حدود ۵۰ درصدبیشتر برای شهرستان و حتی برای روستاهای اطراف داشته باشیم که اصلا قابل مقایسه با شهرستان های دیگر استان نیست.

*کسایی زاده: رسیدگی به تخلفات سردخانه ها در خصوص احتکار گوشت دولتی به چه صورت بوده است؟
-احمدی: در این خصوص اظهار نظر خاصی ندارم اما نظارت بر انبارها و سردخانه ها کشتارگاه ها وجود دارد. در هر مورد تخلف که گزارش شده ورود قضایی کردیم.

*کسایی زاده: شنیده شده است که شما قرار است از کشور بروید؟
-احمدی: این شایعه است. من در جریان مفاسد اقتصادی ورامین با مفسدانی که حق‌الناس را پایمال کردند مثل پرونده شیر یا کارخانه قند که شبانه ۱۸ تریلی را متوقف کردم که از ایران خارج نشوند وارد شدم. یا در بحث تولید و توزیع سیمان تا جایی که شد مقاومت کردم. به این شکل برخی جریان های فساد و مافیایی تلاش در نابودی من دارند. ۱۰ سال تمام خانه نشینی را به جان خریدم تا وارد رابطه های کثیف نشوم.

*کسایی زاده: گفته می شود که آقای احمدی از آقای ستاره(رئیس اتاق اصناف شهرستان ری) حمایت می کند؟ درست است؟
-احمدی: این کذب است و من هیچ رابطه غیرکاری با هیچ فردی برقرار نمی کنم. تمام تعاملات ما کاری و در چهارچوب وظایف است. روحیات من برای شرکت در باندبازی مناسب نیست. از فردی که عملکرد خوبی دارد دفاع می کنم فرقی برای من ندارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false