فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده:سعید فروغی عضو شورای شهر کهریزک که دوباره کاندیدای شورا شده در لیست گفتگوهای رسانه ای این شماره مهرتابان قرارگرفت. این گفتگو در بهمن ماه ۱۳۹۹ انجام شد و به دلیل اینکه او کاندیدا شده است مجبور شدم بخش زیادی از مصاحبه را حذف کنم تا تبلیغ او محسوب نشود و صرفا بخش های چالشی را منتشر کردم. فروغی در مورد حاشیه های خود در ابتدای شورا (ماجرای خرید و فروش رای)و ماجرای احضارش در دادسرا می گوید: پرونده من مربوط به تخلف شورایی نبوده، بلکه چندماه پس از شروع به کار من در شورا موضوع خرید و فروش رأی را مطرح کردند. پرونده مذکوردر دادگاه بدوی کهریزک، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور را گذرانده اما هنوز رای قطعی صادر نشده است.

البته ناگفته نماند که رأی دیوان ثبت جریمه ۹۰۰هزارتومانی و محرومیت ازهیات نظارت از صندوق‌های آرا بود که اعتراض کردم. این عضو شورای شهر کهریزک می گوید: در این پرونده از سوی شاکی مستندات قابل قبولی ارائه نشد. اما پرسش من این است که گزارشات نظارتی بسیار زیادی درسطح شهرستان در مورد تخلفات انتخاباتی و حتی خرید رای وجود داشت اما فقط در مورد شخص فروغی پرونده و پیگرد قضایی صادر شد.چرا؟ نکته دیگر آنکه نقدهای زیادی به برخی اقدامات شهرداران و یا برخی دخالت ها داشتم اما انگار دستگاه های اجرایی تاب نقد نداشتند و من را دو بار معلق از کارکردند که هیچ وجاهت قانونی نداشت.

فروغی در پاسخ به اینکه چرا شورای شهری که شما عضوش بودید آنقدر ضعیف عمل کرد گفت: شرایط سخت مالی که متاثر از شرایط بد مالی کل کشور است یکی از دلایل بود.

اما مشکل اصلی این بود که شهردارعزل‌شده(یحیی‌پور) درآمدها را در حساب شهرداری بلوکه کرد و اجازه کار نداد. فعالیتهای عمرانی را لغو و حقوق پرسنل را کاهش داد و به این شکل پول زیادی در حساب شهرداری انباشته شد. درحالی که در دوره شهرداران قبل پروژه ها به طور مداوم در حال اجرا بود و تمام پول هزینه می شد و حتی به پیمانکاران بدهکار می شدیم.

فروغی در پاسخ به اینکه این دستپخت خود شورا برای انتخاب یحی پور بود گفت: همه اعضا به نوعی تحت فشار برای انتخاب شهردار قرار گرفتیم. اما علیرغم فشارهای زیاد در مورد عزل او مستقل عمل کردیم. من از انتخاب او کاملا موافق نبودم اما مجبور شدم رأی مثبت بدهم چون کاندیدای مقابل او برادرم بود. اگر به او رآی مخالف می دادم این باور ایجاد می شد که من از برادرم حمایت کرده باشم. با این حال خود شورا این تصمیم(عزل شهردار) را گرفت و در کمیته انطباق هم رأی را پذیرفتند. چون تمام اعضای کمیته شرایط حساس منطقه را درک می کردند.

اما علت طولانی شدن استیضاح فشارهای بیرونی بود که از طرف مخالفان عزل شهردار اعمال می شد.
وی افزود: در جریان تمام اتفاقات و تعلیق هایی که برای من ایجاد شد، بخشی از انرژی من صرف نجات خودم شد. خودم را گناهکار یا متخلف نمی دانم. چون اصلا متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد. همه می دانند که من رأی طرفداران خود را داشتم و برای برنده شدن نیازی به این تخلفات نداشتم و قادر بودم جایگاه خود را بدست بیاورم.

*بیشتر بخوانید

سایر مصاحبه های سید هادی کسایی زاده را اینجا بخوانید

گفتگو با فرماندار ری: انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

گفتگو با دادستان شهرستان ری: دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

گفتگو با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری:فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

گفتگو با رئیس شورای بخش کهریزک: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

گفتگو با شهردار سابق باقرشهر: شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

جعبه سیاه کهریزک| او پدر شهرداری و مترو کهریزک است!

گفتگو با معاون برکنار شده فرمانداری ری: مجیدی: هفت میلیارد وثیقه گذاشتم

گفتگو ببا بخشدار کهریزک: بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

حواشی دوره قبل اجازه کار را از من گرفت و اکنون برای رسیدن به برنامه و اهدافم تلاش مجدد می کنم. به علت تجربه ای که داشتم، حس می کنم در حال حاضر بسیار قوی تر شده ام و ترسی ندارم. فروغی اظهار کرد: در مدیریت شهری داشتن جسارت و اراده برای اداره امور شهر مهم است. که به عقیده خودم اگردر گذشته این ویژگی ها را فقط۴۰ درصد داشتم امروز بیشتر است.

وی در مورد انتقاد به اینکه چرا در این سالها ساکت بودید و تعاملی با رسانه ها نداشتید گفت: بله قبول دارم. البته هیچ درخواستی از سوی رسانه های منطقه برای حضور در جلسات شورا به ما ارائه نمی‌شد. نظر من درمورد روابط عمومی این است که اتفاقا شورا باید روابط عمومی قوی داشته باشد زیرا تمام ارتباطات مستقیم با مردم در شورا اتفاق می افتد. اما متاسفانه آنقدر از نظر مالی ضعیف هستیم و بودجه در اختیار نداریم که تبدیل به «شورای شهرداری» شده ایم و شورای محتاجیم …! چون برای تامین بودجه شورا وابسته به شهرداری هستیم. این باعث کاهش قدرت شورا و ضعف پارلمان شهری شده است. تازه اگر حرفی بزنیم برچسب دخالت در امورشهرداری را هم به ما می زنند.

باید در نظر گرفت که شورای شهر واقعا نماینده مردم محسوب شود(فارغ از تخلفات قلیلی که رخ می‌دهد). به ویژه در بُعد رسانه ای تمام اقدامات خوب و بد آنها پررنگ می شود. اگرچه تخلفات در تمام دستگاه ها وجود دارد اما در شورا و شهرداری قوی تر به آن پرداخت می شود.

البته ارتباط ما همیشه با شهرداران خوب بوده است اما علاوه بر همه نواقص گفته شده، موضوع فاصله محل شورا و شهرداری است که تعامل و نظارت اعضای شورا بر شهرداررا سخت می کند.سعید فروغی طی تماسی با هفته نامه مهرتابان درخواست عدم انتشار مصاحبه اش را به دلیل ثبت نام در انتخابات اعلام کرد اما به دلیل آنکه هم اکنون عضو شورا است و می تواند مصاحبه بدون تبلیغات داشته باشد با این درخواست موافقت نشد اما بخش های زیادی از این گفتگو که در مورد زندگی خصوصی و اقدامات او بود از مصاحبه حذف شد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false