عضو علی البدل شورای کهریزک وارد شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عضو علی البدل شورای کهریزک وارد شد!

پایگاه خبری جامعه خبر|سید هادی کسایی زاده: پس از بازداشت و تشکیل پرونده برای یکی از اعضای شورای شهر کهریزک بر اساس قانون پس از طی مدت زمان قانونی باید عضو علی البدل وارد شورای شهر شود. هرچند فرماندار ری این اقدام را اجرایی نکرده اما حسب قانون می توان علی توسرکانی را بعنوان عضو جدید شورای شهر کهریزک معرفی کرد. محل کار او تهران بود و با پرس و جو توانستم قراری بگذاریم.

البته قصدش مصاحبه نبود اما لازم دانستم به جهت آنکه می توان او را عضو شورای شهر کهریزک نامید در مورد حاشیه های منتصب به او از سوی رقبای انتخاباتی اش و همچنین دیدگاه هایش در مورد مدیریت شهری گفتگویی کوتاه داشته باشم. علی تویسرکانی متولد ۱۳۵۴ در روستای قلعه واقع در بخش کهریزک شهرستان‌ری دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه آزاد و کارشناسی‌ارشد و دکترا در رشته سیاست‌گذاری عمومی از دانشگاه تهران است. او یکی از فعالان و پژوهشگران در حوزه رسانه و ستون‌نویس روزنامه‌های مردم سالاری، همشهری، توسعه، آسیا و همچنین مترجم زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و روسی و با کارنامه هفت کتاب ترجمه شده است.

علی توسرکانی که گفته می شود ساکن تهران است، چندروزهفته را ساکن خیابان میرداماد و چندروز را هم ساکن منزل پدری درکهریزک است. او هم اکنون مجرد است و برای ازدواج به دنبال دختری بااصالت و با شخصیت دلخواه خود می‌گردد و می گوید چون تعلق به زادگاه خود دارد او را مجاب می کند هر دفعه در انتخابات کاندیدا شود.

*اینکه می گویند چندبار به خاطر خریدو فروش رأی بازداشت شدید واقعیت دارد؟
-من چهاردوره عضو علی‌البدل انتخاب شدم و رأی های من تماماً مردمی بودند و حتی یک قران بابت تبلیغات خرج نکردم. اگر چنین شایعاتی صحت داشته باشد حتما باید پرونده‌ای هم برای آن وجود داشته باشد، یا اینکه باید عضو اصلی باشم و یا گزارشی رسمی یا غیررسمی وجود داشته باشد که هیچکدام نبوده است.

*پس شما قبول دارید که خرید و فروش رأی وجود دارد؟
-بله و متاسفانه بنای انتخابات برای برخی سودجویان بر همین است. البته نهادهای نظارتی قول دادند جلوی این اعمال را بگیرند تا انتخابات سالم برگزار شود.

*آیا شما اطلاع دارید که اگر هریک از اعضای شورا حداکثر دوماه از خدمت غایب باشد شما بعنوان علی البدلمی توانید عضو اصلی شوید؟
-بله می دانم. از خروج آقای ع بیش از دوماه گذشته است اما من به این مسأله ورود نکردم. اگر اجازه داده شود به احترام آرای مردمی که به من داده شده ورود می کنم و تلاش خودم را می کنم.

*آیا شما اعتقاد دارید که ورود شما هم مثل سایر اعضاء بی حاصل خواهد بود؟
-به پایان دوره رسیدیم وهیچ تصمیم شهری دیگری باقی نمانده و تمام تصمیمات کلیدی و کلان گرفته شده است. اما می توان در همین دوماه باقی مانده بیشتربه امور عام المنفعه و تحقیقاتی پرداخت. در دوره قبل درحوزه مخاطب شناسی و آشنایی با دردها و نیازهای مردم بررسی زیادی انجام دادم و به این ترتیب با اطلاعی که در خصوص جغرافیای کهریزک و بافت و لایه‌های اجتماعی آن دارم می توانم کار کنم.

*آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر شما در شورا اجازه رأی داشتید هرگز شورا با چنین چالشهایی مثل پرونده‌های فساد و تغییردو شهردارمواجه نمی شد؟
-صددرصد می توانستم اثرگذار باشم. اما موضوع اصلی در شورا این است که اعضا باید کاملا هم فکر و رأی باشند و درصورت بروز اختلاف بین اعضا اولین افرادی که سوء استفاده می کنند مسئولین شهرداری‌ها هستند. فقط در صورت اتحاد، می‌توانند به قولهایی که مردم دادند عمل کنند و شهرداری هم عملکرد مثبتی خواهد داشت.

*درخصوص پرونده رشوه‌گیری یکی از اعضای شورای شهر کهریزک چه می دانید؟
-در این خصوص من نمی توانم اظهار نظر کنم. اعتقاد من این است که اگر فردی با نگاه اقتصادی و سوءاستفاده از موقعیت وارد این مجموعه شود مفسد فی الارض است.

*کهریزک با چالشهایی بی‌شماری مثل سامان‌دهی مشاغل، ضعف فضای فرهنگی و اجتماعی، نداشتن بازار نبود سینما و فرهنگسرا و مقابله با زباله ها، سگ های ولگرد … روبرو است و اعضای شورای شهر گاها به مسائلی حاشیه ای پرداخته اند. نظر شما چیست؟
-در جلسه‌هایی که با مردم دارم متوجه می شوم که مسائل آن ها چیست؛ اما توان و فشار لازم برای مهار و یا اصلاح این چالشها در منطقه وجود ندارد از سویی هم تهران به ما فشار می‌آورد. مشکل بسیار مهم موجود بحث کم آبی است به غیر از آن هجوم مهاجران باعث شده که بافت اجتماعی منطقه به‌هم بخورد. به طور کلی برای حل معضلات نیاز به یک اتاق فکر منسجم و با کیفیت وجود دارد. نیاز به کارشناسان حوزه‌های مختلف ضروری است. این موضوع متأسفانه در کهریزک مغفول ماند و ما نتوانستیم از کارشناسان امور استفاده کنیم که در حل مشکلات کمک کند.

*یک معضل مهمتر این که هرگز مصوبات شورا رسانه ای نشده است. جلسات علنی نبوده است؟
بله یکی از مواردی که مد نظر من است ایجاد ارتباط خوب با رسانه و برگزاری جسات به شکل آن لاین است. شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات باید به مردم انجام شود تا آنها بدانند که افرادی که انتخاب کردند چه اقداماتی انجام می دهند.

*آیا موافقید که شهردار باید یک فرد بومی باشد یا غیربومی؟
بی تردید اگر شهردار بومی باشد با اطلاعاتی که از شهر دارد عملکرد بهتری دارد. البته شورا وظیفه دارد برای کنترل رانت و فساد در این مقام، فردی واجد الشرایط را انتخاب کند و بر او نظارت کند.

*چرا برخی بنگاهی‌ها وارد چرخه انتخابات شورای شهر می‌شوند؟

در این مورد نمی توان اظهار نظر کرد. ممکن است برخی نگاه خیر داشته باشند و یا نگاه اقتصادی و فاسد. اما امیدوارم مشکل و گره کار مردم را باز کنند.

*اگردر این دو ماه باقیمانده وارد شورا شوید فردی را برای کاندیداتوری شهرداری معرفی می کنید؟
شهردارباید با مشورت شورا انتخاب شوند.

اگر استانداری فردی را به عنوان شهردار معرفی کند می پذیرید؟
اگر قرار بر فشار از بیرون برای تحمیل خواسته ها باشد به معنی بی ارزشی رأی مردمی است که ما رأی دادند. و امیدوارم با مشورت اعضای شورا و فرمانداری و استانداری فرد مناسبی را برای این مقام پیدا کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false