شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده:کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، شهردار اسلامشهر به مدت ۳ سال، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و معاونت اداری و مالی شهرداری و معاون امور اجرائی و توسعه و برنامه ریزی شهرداری اسلامشهر،مدیر کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری اسلامشهر و در نهایت شهردار باقرشهر بخشی از کارنامه کاری علیرضا ناصری پور است. او در ۷ شهریورماه۱۳۹۶ با رای اکثریت اعضای شورای شهر باقرشهر بعنوان شهردار این شهر منصوب شد و در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۶ با حضور مسئولان استان تهران در مراسمی معارفه شد. اما حضورش در شهرداری حدود ۲ سال بود و به گفته برخی از صاحبنظران او را مجبور به استعفا کردند. حاشیه های زیادی به همراه ناصری پور باقی ماند اما گفتگوی کوتاه با شهردار سابق باقرشهر می تواند پاسخ برخی حاشیه ها را به همراه داشته باشد.

*کسایی زاده: چرا از شهرداری باقرشهر رفتید؟
-ناصری پور: برادران «پ» جزو متخلف ترین افراد این منطقه بودند و هستند. و برایم قابل تحمل نبود که برای ماندن به این افراد باج بدهم. زیرا درخواست هایی داشتند که خارج از حوزه اختیارات قانونی بود و چندین مورد درگیری لفظی و تن به تن بین ما پیش آمد. لذا مجبور شدم از شهرداری باقرشهر بروم.

*کسایی زاده: گفتند تخلف داشتید؟
-ناصری پور: من پیش از این دراسلامشهربا ۵۰۰هزارنفر جمعیت خدمت کردم. اسلامشهر از نظر جمعیتی به ۶ منطقه هریک با جمعیت معادل باقرشهر تقسیم شده بود و سیستم و نظم وقانون درآن منطقه حاکم بود. هرگز به تخلف فکر نکردم تا مجبور نباشم پاسخگوی اشتباهات غیرقانونی باشم. اگرچه خیلی مقاومت کردم اما اراده جمع شورا بر این بود که مرا از معرکه دور کنند. و هر برچسب سیاسی و اقتصادی به من انتصاب دادند. در حالی که ۳ سال پشت هم شهردار نمونه تهران معرفی شدم. اما درنهایت به علت زیاده خواهی و باج خواهی اعضای شورا استعفا دادم.

*کسایی زاده: شما روی صندلی فردی به نام استاد فرج که قبل و بعد شما دوباره شهردار باقرشهر شد تکیه زدید… حس خوبی بود؟
-ناصری پور: استاد فرج از روز اول کارشکنی زیادی کرد اما چون برای آقای جمالی پور که اهل باج نبود، شناخته شده بود نتوانست کاری صورت دهد اما در زمان اسماعیلی راد(سرپرست فرمانداری ری پس از جمالی پور) که همشهری هم بودند بدگویی و کارشکنی کرد. بالاخره منافع مالی زیادی هم در این منطقه داشت از این رو شهردار و شورا را علیه من تحریک کرد.

*کسایی زاده: شهرداری و شورای شهر باقرشهر مافیا دارد؟
-ناصری پور: مافیای آن منطقه همان افراد به علاوه یک عضو شورای دیگر هستند که موفق شدم با حمایت دستگاه های امنیتی حدود ۹۰% باند ساخت و سازشان را متوقف کنم. اما از یک جایی به بعد دستگاه های امنیتی حمایت را دریغ کردند و به تنهایی مجبور به انجام اقداماتی شدم اما بازهم نتوانستم کار چندانی انجام دهم و مجبور به خروج شدم.

*کسایی زاده: سیاسی کاری هم داشتید؟
-ناصری پور: با اینکه اصلاح طلب بودم اما در زمان شهرداری من برخی از پست ها را در اختیار اعضای بسیج و اصولگرایان قرار دادم زیرا کار می کردند و سعی نکردم حزبی رفتار کنم.

*بیشتر بخوانید

سایر مصاحبه های سید هادی کسایی زاده را اینجا بخوانید

گفتگو با فرماندار ری: انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

گفتگو با دادستان شهرستان ری: دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

گفتگو با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری:فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

گفتگو با رئیس شورای بخش کهریزک: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

گفتگو با شهردار سابق باقرشهر: شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

جعبه سیاه کهریزک| او پدر شهرداری و مترو کهریزک است!

گفتگو با معاون برکنار شده فرمانداری ری: مجیدی: هفت میلیارد وثیقه گذاشتم

گفتگو ببا بخشدار کهریزک: بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

*کسایی زاده: شهرداری را چطور از استاد فرج تحویل گرفتید؟
-ناصری پور: شهرداری را با موجودی صندوق صفر ریال و با ۱۵ میلیارد بدهی خدمات شهری و پروژههای نیمه کاره از پیمانکاران تحویل گرفتم وبه صورت مکتوب به جمالی پور (فرماندار وقت) هم اطلاع دادم. تمام پروژه های مصوب اجرا شد و بدهی ها پرداخت شد و ۱۷۰% بودجه هم محقق شد. زمانی که من استعفا دادم پروژه های جدیدی مثل پارکینگ طبقاتی، پارک ۱۷هکتاری بحران، فاز اول ساختمان قدیم شهرداری و … برای مردم باقرشهر در حال اجرا بود و صندوق را با ۱۲ میلیاردو نیم موجودی تحویل سرپرست شهرداری دادم.

*کسایی زاده: تخلفی که امروز از سوی احمدپناهنده در تعاونی مسکن شهرداری کهریزک رخ داده در دوره شما هم بود؟
-ناصری پور: تاوقتی که من شهردار بودم هیچ تخلفی در تعاونی مسکن انجام نشد اما بعداز من تخلفات مشخص و بزرگی رخ داد. امیدوارم فردی پیدا شود و تخلفات پناهنده را بررسی کند به ویژه در برخی زمین ها که هنوز کمیسیون ماده ۵ نرفته پناهنده به اداره ثبت برده و تفکیکی آنها را گرفته بودند و اصلا به خاطر همین تخلف برایش پرونده ایجاد شد تا نتواند پست بگیرد. بعد از من پناهنده از بنگاه املاک خود به تعاونی برگردانده شد و دارای پست شد و هرکاری می خواهند انجام می دهند.

*کسایی زاده: چه کارهای بزرگی در دوره شما اجرا شد؟
-ناصری پور: از مهمترین کارها به روز رسانی سیستم اداری شهرداری بود. تمام مجوزهای کمیسیون ماده ۵ را که می توانستم برای باقرشهر بگیرم، انجام دادم. در انجام کارهای قانونمند شهرداری همه کار کردم هزینه و بودجه ها به روز شد. معوقات شهرداری را از افرادجمع کردم. در راستای سالم سازی محیط اقدام کردم و پروژه های مهمی هم شروع کردم. احداث زمین های تنیس و پینت بال وساختمان آتش‌نشانی تا حد امکان انجام شد اما شورای شهر خیلی با پروژه ها مخالفت می کردند و مانع کارها بودند. و در حال حاضر مایل هستم از این درگیری ها و آزارها دور بمانم و کار کنم.

*کسایی زاده: شورای شهر نظارت داشت و همراه بود؟
-ناصری پور: شورای باقرشهر روی شهردار نظارت کامل دارد و دست شهردار تقریبا در تمام موارد بسته است و دخالت شورا در تمام امور دیده می شود. مثلا در زمان احداث ساختمان آتش‌نشانی برآورد هزینه معادل ۸۰۰میلیون تومان انجام شد اما با دخالت شورا و درگیری بر سر محل احداث این کار با چند ماه دیرتر و با هزینه یک میلیاردو۸۰۰ تومانی انجام شد.

*کسایی زاده: یعنی در خود شورا تخلف است؟
-ناصری پور: به غیر از چندنفر اعضای شورای شهر بقیه افراد سالم و صالحی بودند اما اشکال اصلی قوم‌گرایی جمعی بود و چندنفرکه فاسد بودند و قدرتشان می‌چربید در مصوبات و تصمیمات سعی می‌کردند روی آنها تاثیر منفی بگذارند و به این ترتیب به سوءاستفاده خود مشغول بودند.
نظارت‌ها در باقرشهر بسیار ضعیف است. هیچ نظارتی روی عملکرد شهرداری وجود ندارد و به راحتی امکان تخلفات مهیا است و این جای تعجب دارد که چرا مسئولین نظارتی این قدر ضعیف عمل می کنند و راه تخلف باز است.

*کسایی زاده: چرا جاده سایت و انرژی را درست نکردید و رفتید؟
-ناصری پور: به منظور تامین بودجه و دریافت اجازه ساماندهی و انجام آسفالت «جاده انرژی» و «جاده سایت» چند لایحه به شورای شهر فرستاده شد اما هربار هیچ جوابی دریافت نکردیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false