«دانشگاه امیرکبیر» مسئول هرگونه بیماری بر اثر تشعشعات آنتن های BTS است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«دانشگاه امیرکبیر» مسئول هرگونه بیماری بر اثر تشعشعات آنتن های BTS است

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن‌ها به موبایل، نیاز به نصب آنتن‌هایی است که به آن‌‌ها BTS می‌گویند. حال اگر این آنتن‌ها نزدیک به محل زندگی شما یا حتی در همسایگی شما باشد چه می‌شود؟ آیا نزدیک بودن این آنتن‌ها و وجود یک دکل مخابراتی که سیگنال موبایل را ارسال و دریافت می‌کند، تشعشعات بیش از حدی ایجاد خواهد کرد و به بدن آسیب خواهد رساند؟

سازمان‌ها و موسساتی که در رابطه با این موضوع این تحقیقاتی کرده‌اند باور دارند که در صورت رعایت استاندارد ICNIRP (کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون‌ساز)، مشکلی برای افراد به وجود نخواهد آمد. تحقیقات سازمان‌های جهانی و حتی سازمان استاندارد ایران نشان می‌دهد که میزان تشعشعات (در باند 900 مگاهرتز) تا 440 میکروبات در هر سانتی‌متر مربع مجاز است و بالاتر از این مقدار به سلامت انسان آسیب می‌رساند.  حالا اینکه این میزان برای دکل ها در تهران چقدر است شهروندان به آن دسرسی ندارند و مسئولان به دلیل دروغگویی های زیاد اعتمادی برای اعلام عدد آن نیست.

شاید سوال کنید نصب این آنتن ها سودش به جیب که می رود؟ چرا آمارها دقیق نیست؟ شهرداری تهران، همراه_اول و ایرانسل هر سه سهام‌دار “شرکت ارتباط مشترک شهر” هستند که یکی از ماموریت‌های این شرکت “ساماندهی دکل‌‏ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌‏های ارتباط رادیویی شهر تهران” است. این شرکت با اجاره دادن و مدیریت مکان‌های نصب دکل‌های متعلق به اوپراتورهای مخابراتی به کسب درآمد می‌پردازد که سهامداران این شرکت در سال ۹۷ بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اجاره‌ی مکان نصب دکل‌های مخابراتی به شرکت‌های خودشان درآمد داشته‌اند.

این در حالی است که مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در دوره چهارم وی با اشاره به تحقیقاتی که در دانشگاه امیرکبیر برروی تشعشعات آنتن های Bts انجام شده گفته بود: در این تحقیقات خطراتی به اثبات نرسیده است اما با این وجود باید استانداردهای لازم را در نصب این آنتن ها به کار گیریم. این عنی اینکه چمران رسما اعلام کرده دانشگاه امیر کبیر گفته ملت نگران نباشند.

در هر حال جدای از این موضوع شرکت ارتباطات شهر هست که بدون شفافیت و نظارت مردمی کار می کند و خدا می داند چقدر پول در این شرکت جابجا می شود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false