داریوش قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
داریوش قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمد جواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ری یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با تبریک هفته دولت بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، برخورد مناسب با مردم و رعایت انصاف در جامعه بسیار اهمیت دارد جرا که انصاف موجب بقای جامعه است.

‎رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر خدمت رسانی به مردم گفت: نباید در روند رسیدگی به پرونده به ارباب رجوع زحمت مضاعف تحمیل کنیم و دقت داشته باشیم که جایگاه ما گذران و موقت است و باید آن را به فرصتی برای خدمت تبدیل کنیم.

‎وی در ادامه گفت: از جمله موضوعات مهمی که باید مد نظر قرار گیرد دستیابی به صلح و سازش در پرونده هاست که فرهیختگان و معتمدین جامعه در این راه می‌توانند یاری دهنده ما باشند.

‎رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شایسته است با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت علما و بزرگان در حل و فصل اختلافات و کاهش پرونده‌های قضایی، شرایطی فراهم شود که بسیاری از اختلافات به صدور احکام قضایی ختم نشود.

‎وی اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم و دغدغه اصلی ما در حال حاضر، کاهش اطاله دادرسی است که خوشبختانه در این راه توفیقات خوبی را به دست آورده ایم.

‎رئیس کل دادگستری استان تهران از کاهش حدود ۶۰ درصدی اطاله دادرسی در برخی حوزه‌های قضایی خبرداد و افزود: به عنوان نمونه آمار پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های تجدیدنظر از ۵۰ هزار فقره به حدود ۳۰ هزار پرونده کاهش یافته است.

*افزایش ۱۸ درصدی پرونده های قضایی در استان تهران

‎وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی پرونده‌های قضایی در استان تهران گفت: با برنامه ریزی‌های در حال اجرا باید زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، به حداقل زمان ممکن کاهش یابد و انتظار می‌رود روند رسیدگی به پرونده‌های جاری تسریع شود.

‎رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه‌های دیگر هم تحول فراونی صورت گرفته که البته این کار جهادی ادامه خواهد داشت.

‎وی گفت: در مورد اعطای مرخصی به زندانیان و تاسیسات ارفاقی به آن‌ها هم نهایت توان خود را به کار برده ایم، چرا که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت سخت معیشت خانواده زندانیان، استفاده از عنایت‌های قانونی به آنان از اولویت‌های مهم ما به شمار می‌رود.

‎در پایان این مراسم از زحمات ۶ ساله رسول جلالی تقدیر و داریوش قاسمی زاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان ری ابلاغ انتصاب خود را از رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

‎*رسیدگی به ۱۳۷۵ فقره از پرونده‌های جاری در تعطیلات کرونایی در شهرستان ری

‎غلامرضا نوفرستی،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک هفته دولت گفت: در شهر ری همکاران شریف و پاکدستی را داریم که در تعطیلی‌های اخیر کرونایی، جهادگرانه در محل کارحضور پیدا کردند و به ۱۳۷۵ فقره پرونده قضایی رسیدگی کردند.

‎نوفرستی افزود: ما معتقدیم که پرونده‌ها حق الناس هستند و به لطف روحیه جهادی همکاران توانستیم این خدمت ارزنده را ارائه کنیم. تمامی این تلاش‌ها زیر نظر مدیریت دلسوزانه آقای جلالی انجام شد.

‎رسول جلالی،رئیس سابق دادگستری شهرستان ری نیز در این مراسم بعد از تبریک هفته دولت به دولتمردان، در گزارش عملکردخود گفت: در دادگستری شهر ری یک شعبه خانواده تشکیل شد که در حال حاضر زمان رسیدگی به کمتر از یک ماه رسیده است و موجب رضایت مردم شده است.

‎جلالی بیان داشت: راه اندازی ۳ شعبه حقوقی، کیفری و خانواده باعث شده کیفیت خدمات رسانی همکاران به مردم نیز بهتر شود.

‎وی گفت: با پیگیری‌های مستمر در حال حاضر دادگاه بخش قلعه نو افتتاح شده است و هم اکنون تمامی بخش‌های شهر ری دارای دادگاه هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false