خرید بذر صیفی جات کمیاب - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خرید بذر صیفی جات کمیاب

در بسیاری از مناطق جهان صیفی جات کمیاب اغلب به دلیل شکل خاص یا خواصی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و بذر آن‌ها معمولاً کمیاب و گران قیمت‌تر نسبت به بذر سایر صیفی جات می‌باشد؛ از این رو محصول نهایی تولید شده نیز گران قیمت‌تر است و اغلب مورد استقبال افراد با تمکن مالی بالاتر قرار می‌گیرد و در فروشگاه‌های خاصی به فروش می‌رسند؛ اما این به منزله عدم دسترسی به بذر صیفی جات کمیاب یا بذر سبزیجات کمیاب نیست و شما به راحتی با کاشت آن‌ها در منزل می‌توانید آن‌ها را پرورش دهید و به ثمر بنشانید.

آشنایی با بعضی صیفی جات کمیاب

شاید همه ما در روز انواع و اقسام مختلفی از صیفی جات را در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها ببینیم و این بسیار عادی به نظر می‌رسد اما صیفی جاتی با رنگ‌ها و شکل‌های عجیب و یا متفاوت از آنچه تا به حال دیده‌ایم نظر ما را به سرعت جلب می‌کند. در ادامه مثال‌هایی از این محصولات می‌آوریم تا با بعضی از این صیفی جات کمیاب آشنا شوید. بذر گوجه غول می‌تواند گوجه‌هایی با وزن بالا تا حتی نیم کیلو تولید کند و به اندازه یک توپ کوچک برسد در حالی که گوجه‌های عادی نهایتاً تا ۲۰۰ گرم وزن می‌گیرند. بذر گوجه چری زرد گوجه‌ای خوشه‌ای و زرد رنگ به عمل می‌آورد که گوجه زرد با این اندازه معمولاً در سبد غذایی ما قرار نداشته و در چند سال اخیر به کشور وارد شده است.

از جمله بذر صیفی جات کمیاب دیگر می‌توان به بذر کدو ستاره‌ای اشاره کرد. این کدو شکل یک بشقاب پرنده را دارد و در رنگ‌های سبز و سفید و نارنجی و زرد دیده می‌شود، کاشت آسانی دارد و محصول به دست آمده از آن را می‌توان در تهیه غذاها و خورشت‌ها مصرف کرد. بذر هندوانه‌های گوشت سبز در انواع مختلف در بازار وجود دارد اما بذر هندوانه آناناسی با گوشت زرد رنگ و طعمی شبیه به آناناس یک بذر نسبتا کمیاب محسوب می‌شود. بذر بادمجان دلمه‌ای سفید یا بذر بادمجان قلمی سفید یا حتی زرد و سبز نیز جز این دسته از صیفی جات کمیاب به حساب می‌آیند. این‌ها تنها بخش کوچکی از معرفی چند بذر صیفی جات کمیاب بود. باید گفت رفته‌رفته این صیفی جات جای خود را در سبد غذایی خانواده‌ها باز می‌کنند چون هم شکل ظاهری جالبی دارند و هم خاصیت و ارزش غذایی زیادی در آن‌ها می‌باشد.

خرید بذر صیفی جات کمیاب

آشنایی با بعضی صیفی جات کمیاب

خرید بذر صیفی جات کمیاب یا بذر سبزیجات کمیاب معمولاً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد. این بذرها اغلب در مغازه‌ها یا فروشگاه‌های کشاورزی در سطح شهر به راحتی یافت نمی‌شوند یا حتی ممکن است به تعداد محدود موجود شوند. از این رو بیشتر افراد با جست و جو در اینترنت و سایت‌های مرتبط با فروش بذر سعی به خرید اینگونه بذرها دارند. ناگفته نماند که با توجه به شرایط امروز و مشکلات رفت و آمد و حتی مشغله زیاد افراد باعث شده تا کمتر کسی برای خرید بذر بصورت حضوری اقدام کند و مشتریان ترجیح می‌دهند تا اینترنتی خرید و محصول مورد نظر را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل گیرند.

فروشگاه اینترنتی اطلسی‌ها یکی از چند فروشگاه فعال در این حوزه است و امکان خرید اینترنتی بذرهای مختلف از جمله بذر صیفی جات کمیاب یا حتی صیفی جات معمولی را فراهم آورده است تا افراد مختلف با سلایق و نیازهای مختلف امکان خرید اینگونه محصولات را داشته باشند. در این فروشگاه سعی شده تا بیشتر به بذرهای مورد توجه و درخواست مشتریان توجه شود و بر همین اساس با بازخوردی که از مشتریان و خواسته‌های آن‌ها دریافت شده این بذرها انتخاب و به محصولات فروشگاه افزوده شده است. در این فروشگاه بذرها از شرکت‌های معتبر تهیه کننده در حوزه بذر تأمین می‌شود تا این بذرها ضمن جوانه زنی بالا محصولات با کیفیتی نیز تولید کنند. اولین قدم در تهیه بذر شناخت و انتخاب درست آن می‌باشد که برای دریافت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان این سایت در ارتباط باشید.

نکات کلی کاشت بذر صیفی جات

کاشت انواع بذر صیفی جات خاص بسیار آسان است و نکته‌ای که در کاشت اینگونه گیاهان وجود دارد فراهم بودن شرایط محیطی ایدئال است. ایجاد این شرایط هم کار سختی نیست اگر محلی آفتاب‌گیر با چند ساعت نور مستقیم آفتاب داشته باشید کار تمام است. می‌توانید گلدان‌ها را از خاک مرغوب پرکنید و یا باغچه را کمی شخم زده و کمی ورمی کمپوست یا کود دامی پوسیده به آن اضافه کنید مهم این است خاک چسبنده و رسی نباشد. بعد از آمده کردن بذرها یا بطور مستقیم یا بعد از چند روز خیس کردن آن‌ها درون دستمالی مرطوب می‌توانید بذرها را درون حفره‌هایی نیم تا یک سانتی‌متری بکارید؛ که بسته به قطر بذر صیفی جات دارد و معمولاً حداقل دو برابر قطر آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

پس از کاشت خاک را آبیاری کنید و رطوبت آن را حفظ کنید، خیلی زود شاهد جوانه زنی و بیرون آمدن آن‌ها از دل خاک هستید. بذر صیفی جات خاص و به طور کلی اغلب صیفی جات معمولاً ظرف یک هفته تا ده روز جوانه می‌زنند حتی گاهی زودتر از این زمان. دقت کنید چون صیفی جات رشد بوته‌ای دارند می‌بایست بصورت مجزا و تکی کاشته شوند بنابراین بین محل‌های کاشت فاصله دهید و اگر در گلدان بذر را می‌کارید و گلدان کوچک است یکی دو بذر بکارید تا ریشه‌ها و شاخه و برگ‌های گیاه فضای کافی برای رشد و نمو داشته باشند. در مناطق گرم و معتدل صیفی جات بسته به منطقه از اواخر زمستان تا اواخر تابستان کاشته می‌شوند. کاشت اینگونه بذرها اغلب موفقیت آمیز است اما مراقبت‌های بعد از کاشت تا زمان رسیدن محصول را نیز نباید دست کم گرفت.

برای خرید اینترنتی بهترین بذر، کود، خاک، گلدان و لوازم باغبانی به سایت فروشگاه اینترنتی اطلسی ها به نشانی اینترنتی www.atlasiha.com مراجعه کنید.

true
true
true
true
  1. سئوسل

    سلام
    وقتتون بخیر
    با توجه به اینکه شما در زمینه مدیریت سایت فعالیت دارید، برای رشد سایت ممکن هست نیاز به خدمات مرتبط در حوزه
    دیجیتال مارکتینگ و سئو داشته
    باشید که ما در مجموعه سئوسل خیلی خیلی مشتاق هستیم در خدمتتون باشیم.
    برای آشنایی با خدمات ما در این حوزه می تونید
    به سایت مون مراجعه کنید یا از
    طریق تماس تلفنی این افتخار رو به مجموعه ما
    بدید.
    ضمن اینکه در صورت عدم موافقت با درج
    لینک سایت ما در این کامنت، لطفاً بنا به صلاحدید خودتون، لینک رو حذف بفرمایید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false