تاب ریلکسی و رفع استرس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تاب ریلکسی و رفع استرس

امروزه استرس جامعه را فرا گرفته. هر کسی در کار یا زندگی خود دارای مشکلات فراوانی است که این باعث استرس و ضعف سیستم ایمنی بدن میشود.تاب ریلکسی یک وسیله برای غلبه بر استرس روزانه میشود.آرامشی که از تاب ریلکسی ویلاسازه به دست می آیند مانند تکانهای نوزاد در شکم مادر میباشد.

تاب ریلکسی و صندلی تابی

*با استرس چه کنیم؟

داروهای زیادی برای درمان استرس وجود دارد که همگی عوارش خود را داشته و گاهاً بسیار خطر ناک هستند. اما دو روش برای درمان استرس وجود دارد که هم عوارضی ندارد و هم بسیار کاربردی است.

تاب ریلکسی ویلاسازه

*ورزش و تاب سواری

ورزش که باید عضو جدا نشدنی زندگی ما باشد. برای داشتن تندرستی و بدنی سالم اما ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد تاب سواری و فواید ان صحبت کنیم.

بله درست فهمیدید تاب بازی! تاب با حرکات دورانی آرامشی وصف نشدنی را به شما هدیه می‌دهد و حس پرواز را برای شما تداعی می‌کند.

*تاب ریلکسی

معمولاً وقتی همه ما خسته باشیم، چه از لحاظ روحی چه از لحاظ جسمی دوست داریم که در یک مکان استراحت کنیم و به آرامش برسیم. یکی از این مکان‌هایی که دوست داریم در آنجا حضور داشته باشیم باغ‌ها و ویلاها هستند چون فضای بازی دارند و محیط آن برای ما دلنشین است. در این مکان‌ها معمولاً از صندلی و یا تاب‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توان بر روی آن بنشینیم و اوقات فراغت خود بپردازیم تاب‌های ریلکسی هستند، تاب‌های ریلکسی معمولاً چون از یک شئی آویزان هستند و مدام در حال تکان خوردن است می‌تواند برای ما یک محیط دلنشین ایجاد کند و باعث شود که از لحاظ روحی به آرامش برسیم.

صندلی تابی ویلاسازه

*نکات مثبت استفاده از تاب‌های ریلکسی

همه ما دوست داریم که روی صندلی‌هایی بنشینیم که مدام در حال تکان خوردن هستند، چون باعث می‌شود شما به آرامش روحی برسید، اما همه ما باغ و ویلا نداریم ولی می‌توانیم از این تاب‌ها استفاده کنیم. با قرار دادن تاب ریلکسی در داخل خانه یا در روی تراس و جاهای دیگر می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. این تاب‌ها می‌تواند در فضاهای باز و هم فضاهای بسته مثل خانه کاربرد داشته باشد.

انسان از زمان‌های دور همیشه به دنبال افزایش کیفیت سطح زندگی، راحتی بیشتر و آسایش بوده و این درخت حس کمال طلبی، در بهبود کیفیت زندگی، هر روز بزرگ‌تر و پربارتر می‌شود.

از انواع ماشین آلات برای کارکردن به جای انسان گرفته تا تلفن‌های هوشمند و غیره، همگی برای راحتی بشر و آسایش بشر اختراع شده اند. ولی آیا این ها کافی هستند؟ پاسخ خیر است.

با بزرگ‌تر شدن جوامع بشری طی ده‌ها سال و بالاتر رفتن سطح علم، بشر دریافت که علاوه بر بعد ظاهری دارای بعد ذهن و روان نیز هست که آن هم دچار خستگی شده و حتی مریض هم می‌شود که با استراحت معمولی برطرف نمی‌شود.

به همین دلیل نیاز به علم جدیدی به نام علم روان شناسی احساس شد تا بتواند بر خستگی ذهن و روان خود که ناشی از تنش‌ها چالش‌های زندگی بوده چیره شود و آن را درمان کند.

از ابداع انواع ماساژ به سبک‌های مختلف گرفته تا حمام ترکی و مسافرت، دید و بازدید همگی در کاهش خستگی ذهن و روان تاثیر بسیاری دارند.

هرچه جوامع بشری بزرگ‌تر می‌شود زمان برای استراحت ذهن و کاهش استرس کمتر می‌شود و دیگر اغلب افراد از طرق‌های ذکر شده، وقت چندانی برای کاهش استرس و تنش‌های زندگی ندارند.

از آنجایی که اختراع کردن همیشه ناجی بشر در شرایط سخت بوده باز دست به اختراع و ابداع زدند تا بتواند این خلا را پر کنند. اختراع صندلی راحتی یکی از این اختراعات بود که با حرکت به جلو و عقب حالت ریلکس و آرامش را به انسان می‌داد.

*آیا می‌دانید چرا تاب ریلکسی سبب آرامش ما می‌شود؟

موضوع به دوران جنینی ما بر می‌گردد. زمانی که مادر حرکت می‌کند جنین حس سالم بودن و در نتیجه حس امنیت می‌کند و این حس امنیت در اثر حرکت، در ذهن ناخودآگاه ما ثبت شده است. به همین دلیل است که ما در ماشین در حال حرکت با آن تکان‌های جاده‌ای به راحتی می‌توانیم بخوابیم.

از وسایلی که سبب کاهش استرس، ریلکس شدن و دور شدن از هیاهوی روزمره زندگی می‌شود تاب ریلکسی است. مخترع تاب ریلکسی مشخص نیست ولی کمک شایانی به بشر کرده است. زیرا برخلاف صندلی راحتی قدیمی که فرد باید با پاهایش خود را تاب بدهد، هیچ دخالتی در تاب خوردن نداشته و صندلی خود مستعد تاب خوردن است و این به دلیل کاهش سطح تماس با مقطع نسبت به صندلی راحتی قدیمی است.

*اطلاعاتی در رابطه با تاب‌های ریلکسی

این تاب‌ها در اندازه‌های مختلف مانند تکی یا دو نفره ایجاد می‌شود که تاب‌های تکی کاربرد و طرفداران بیشتری دارد. ارتفاع و قطر این تاب‌ها متفاوت است ولی یکی از نکاتی که باید در انتخاب تاب‌های ریلکسی مد نظر داشت، این است که اولاً ارتفاع تاب‌ها مناسب باشد، دوماً تاب‌هایی که استفاده می‌کنیم جنس آن بسته به شرایط قرار گیری می‌تواند متفاوت باشد.

*تاب ریلکسی گرد و تاب ریلکسی اشکی

این تاب‌ها دارای یک میله‌ای آویزان هستند که به صورت متحرک می‌باشند. بنابراین باید توجه کنیم که از لحاظ ایمنی و استحکام مناسب باشند و بهتر است برای حفظ ایمنی و امنیت از پایه‌های استفاده کنیم که مثل آهن سنگین هستند.

در تاب خوردن تاب ریلکسی یا همان صندلی راحتی یک نوع از صندلی است که به جای اتصال به سقف و یا آویز از زنجیره، طناب، یا سایر ابزارها از سقف بر روی علمک نصب می‌شود. زیرا اتصال به سقف باعث ثابت شدن و عدم انتقال به جای دیگر می‌شود، تاب ریلکسی به دلیل سطح تماس بسیار کم می‌تواند به صورت آزادانه حرکت کند.

مدل‌های تاب ریلکسی را می‌توان در منزل و یا حیاط و تراس به واسطه قلاب به علمک نصب و استفاده کرد. این تاب از وسط به یک پیم و فنر آویزان می‌شود که به دلیل اتصال به علمک به اتصال سقفی و آسیب به آن نیاز نیست.

این تاب‌ها امکان جا به جایی دارد و به راحتی می‌توان آن را جابه جا کرد چون هم حجم آن سبک است و در فصل‌های گرم و یا در فصل‌های سرد می‌توان آن را به محیط‌های متضاد برد. بعضی از این تاب‌ها به صورت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند مثل تاب‌های ال شکل این مورد به صورت تخت می‌باشد و علاوه بر این که به صورت تاب‌های آویزان از میله فلزی می‌باشند می‌تواند به صورت تخت هم در کنار استخر و با سایر قسمت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. مهدی

    مبلمان باغی یا مبلمان فضای باز، یکی از اولین محصولاتی است که برای تجهیز باغ و یا ویلای خود به آن نیاز پیدا می‌کنید. از آنجا که مبلمان باغی در فضای باز قرار گرفته و در معرض آفتاب و باران خواهد بود، می‌بایست از جنس مناسب و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا باران و آفتاب آن را از بین نبرد. ویلا مبل که برندی ایرانی و ثبت شده است، انواع مبلمان باغی را تولید و عرضه می‌نماید. برای شناخت انواع مبلمان باغی با ما همراه باشید.

  2. محمد

    لازم دونستم در مورد این محصول و انتخاب بهترین نوع اون یه راهنمایی مختصر بکنم
    در خرید تاب ريلكسي بیش از هر چیزی کیفیت ساخت را مد نظر قرار دهید. همان طور که می دانید این وسیله از یک پایه محکم و مقاوم ساخته شده است که با قلاب و اتصالاتی یک سبد حصیری شکل را به حالت آویزان و معلق نگه می دارد. جنس و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت پایه نگهداره در تحمل وزن و دوام تاب آویز حرف نخست را می زند.
    بی شک هر چه متریال به کار رفته در ساخت سازه، وزن سبک تری داشته باشد و در نقطه مقابل از کیفیت مرغوب تری بهره مند باشد، علاوه بر سهولت در جا به جایی، دوام و استحکام بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود.
    ایستایی پایه و حفظ تعادل تاب بسیار مهم است، اتصالات و قلابی که سبد حصیری شکل را مهار کرده است بدون شک باید از بهترین کیفیت و مرغوب ترین کیفیت باشد تا مشکلی در استفاده های طولانی برای تاب پیش نیاید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false