برای مشکلات خود از دکتر روانشناس تهران کمک بگیرید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برای مشکلات خود از دکتر روانشناس تهران کمک بگیرید

دکتر روانشناس تهران می تواند یک درمان موثر برای انبوهی از مشکلات روحی و روانی فراهم آورد. صرف صحبت در مورد افکار و احساسات خود با یک فرد حامی می تواند باعث شود که شما احساس بهتری داشته باشید. ابراز نگرانی یا صحبت در مورد موضوعی که ذهن شما را سنگین می کند، به خودی خود می تواند بسیار شفابخش باشد. اینکه بدانید شخص دیگری به شما اهمیت می دهد و می خواهد به شما کمک کند، اولین قدم در مسیر سلامت است.

صحبت در مورد مشکلات برای دوستان نزدیک و اعضای خانواده بسیار مفید است. اما گاهی اوقات شما به کمکی نیاز دارید که اطرافیان قادر به ارائه آن نیستند. در صورت نیاز به حمایت اضافی، کسب دیدگاه جدید یا راهنمایی های تخصصی، گفتگو با یک دکتر روانشناس تهران می تواند به شما کمک کند. حمایت از دوستان و خانواده مهم است، اما درمان متفاوت است. روانشناسان شنوندگان آموزش دیده و حرفه ای هستند. آنها به شما کمک کنند تا ریشه مشکلات خود را بیابید، بر چالش های احساسی خود غلبه کنید و تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید.

دکتر روانشناس تهران و نگرانی های روزمره

برای بهره مندی از درمان، الزامی برای تشخیص یک اختلال روانی نیست. گرچه درمان افسردگی توسط روانشناس بخوبی صورت می گیرد. اما بسیاری از افراد برای نگرانی های روزمره خود از روانشناس کمک می گیرند. به عنوان مثال مشکلات رابطه ای، استرس شغلی یا اعتماد به نفس.

برخی دیگر در مواقع دشوار مانند طلاق به یک روانشناس خوب در تهران روی می آورند. اما برای استفاده از مزایای درمان، مهم است که یک روانشناس مناسب را انتخاب کنید. کسی که به او اعتماد دارید و باعث می شود احساسات مثبت پیدا کنید. ایجاد تغییرات بهتر در زندگی امکان پذیر است. دکتر روانشناس خوب در تهران به شما کمک می کند تا قوی تر و خود آگاه تر شوید.

چرا بجای دارودرمانی به دکتر روانشناس تهران مراجعه می کنیم؟

تصور اینکه بتوانید با مصرف هر روز یک قرص مشکلات خود را برطرف کنید جذاب به نظر می رسد. آیا ممکن است به همین راحتی باشد.! مشکلات روحی و روانی دلایل مختلفی دارند و دارو درمانی جنبه تسکین یا کنترل دارد.

دارو ممکن است به کاهش علائم خاص کمک کند، اما عوارض جانبی نیز به همراه دارد. بعلاوه، نمی تواند مشکلات زیربنایی را حل کند. دارو روابط شما را بهبود نخواهد بخشید. به شما کمک نمی کند بفهمید با زندگی خود چه کار کنید یا به شما این درک را نمی دهد که چرا به انتخاب های ناسالم ادامه می دهید.

مراجعه دکتر روانشناس تهران می تواند طولانی و چالش برانگیز باشد. زیرا احساسات و افکار ناراحت کننده اغلب به عنوان بخشی از روند درمان بوجود می آیند. با این حال، درمان مزایای طولانی مدت فراتر از تسکین علائم بوسیله دارو را فراهم می کند. روانشناس به شما مهارت هایی می دهد تا زندگی خود را متحول کنید. مهارت هایی برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران، ساختن زندگی مورد نظر خود و کنار آمدن با هرگونه مشکلی که سر راه شما قرار گیرد.

بیشترین استفاده از روانشناس تهران

برای استفاده بیشتر از روانشناس، باید آنچه را که در جلسات یاد می گیرید در زندگی واقعی تمرین کنید. هر هفته پنجاه دقیقه درمان به تنهایی مشکلات شما را برطرف نخواهد کرد. در اینجا چند نکته برای استفاده بیشتر از جلسات خود آورده شده است.

  • با کمک روانشناس سبک زندگی سالم ایجاد کنید.
  • کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در زندگی روزمره انجام دهید تا از خلق خود پشتیبانی کرده و سلامت عاطفی خود را بهبود ببخشید. برای حمایت از دیگران با آنها تماس بگیرید. زیاد ورزش کنید و خوب بخوابید. برای آرامش و تفریح وقت بگذارید.
  • انتظار نداشته باشید که دکتر روانشناس تهران به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید. شما و درمانگرانتان در بهبودی شریک هستید. روانشناس شما می تواند شما را هدایت کند و پیشنهادی برای درمان ارائه دهد. اما فقط شما می توانید تغییراتی که برای حرکت به جلو لازم دارید را ایجاد کنید.
  • به درمان خود تعهد داشته باشید.
  • جلسات را نیمه کاره نگذارید، مگر اینکه کاملاً مجبور باشید. اگر روانشناس بین جلسات به شما تکالیف می دهد، حتماً آن را انجام دهید. اگر متوجه شدید که از جلسات غیبت می کنید یا تمایلی به رفتن ندارید، از خود بپرسید چرا؟ آیا از بحث دردناک اجتناب می کنید؟ در مورد بی میلی خود با درمانگر خود صحبت کنید.
  • آنچه را که احساس می کنید با روانشناس به اشتراک بگذارید.

اگر درمورد احساسات خود با روانشناس باز و صادق باشید، بیشترین بهره را از درمان خواهید برد. اگر احساس خجالت می کنید، یا مسئله ای بیش از حد دردناک است که نمی توانید درباره آن صحبت کنید، از گفتن این نکته به بهترین دکتر روانشناس تهران نترسید. به آرامی، می توانید با هم کار کنید تا به مشکلات رسیدگی شود.

آیا روانشناس تهران در درمان موثر است؟

شما باید بتوانید در طی یک یا دو جلسه بگویید که آیا شما و درمانگرتان مناسب هم هستید یا خیر. مهم است که پیشرفت خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید آنچه را که از درمان نیاز دارید دریافت می کنید.

هیچ درمان سریعی وجود ندارد. کار با دکتر روانشناس تهران فرایندی است که پر از پیچ و تاب، و چالش های گاه به گاه است. گاهی اوقات، آنچه که در ابتدا یک مسئله سرراست است، به یک مسئله پیچیده تر تبدیل می شود. صبور باشید و نسبت به عقب ماندگی های موقت ناامید نشوید. شکستن الگوهای قدیمی و جا افتاده آسان نیست.

دکتر روانشناس تهران و ارزیابی درمان

به یاد داشته باشید که رشد دشوار است و شما یک شبه فرد جدیدی نخواهید شد. اما باید متوجه تغییرات مثبتی در زندگی خود نیز بشوید. به عنوان مثال ممکن است خلق کلی شما در حال بهبود باشد. ممکن است احساس ارتباط بیشتری با خانواده و دوستان داشته باشید. یا بحرانی که ممکن است در گذشته شما را غرق کرده باشد، این بار شما را آنقدر ناراحت نمی کند.

دکتر روانشناس تهران و ارزیابی پیشرفت شما در درمان

روانشناس شما باید با شما کار کند. پیشرفت شما را ارزیابی کرده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کند. با این حال، به یاد داشته باشید که درمان یک رقابت نیست. اگر در تعداد جلساتی که در ابتدا برنامه ریزی کرده اید نتوانستید به اهداف خود برسید، شکست نخواهید خورد به مسیر درمانی ادامه دهید. بر پیشرفت کلی و آنچه در این راه آموخته اید تمرکز کنید. سعی کنید در حین درمان این پرسش ها را از خود بپرسید.

  • آیا زندگی شما به سمت بهتر شدن تغییر می کند؟ به قسمت های مختلف زندگی خود نگاه کنید: شغل، خانواده، زندگی اجتماعی.
  • آیا درمان شما را به چالش می کشد؟ آیا شما را فراتر از منطقه امن خود کشانده است؟
  • آیا احساس می کنید که شروع به درک بهتر خود کرده اید؟
  • آیا احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری دارید؟
  • آیا روابط شما در حال بهتر شدن است؟

چه موقع یک دکتر روانشناس تهران درمان را متوقف می کند؟

زمان قطع درمان بستگی به شما و شرایط فردی شما دارد. در حالت ایده آل، وقتی شما و دکتر روانشناس تصمیم بگیرید که اهداف را برآورده کرده اید، درمان را متوقف خواهید کرد. در برخی از مواقع ممکن است احساس کنید تمایلی به قطع درمان ندارید. حتی اگر درمانگر شما احساس متفاوتی داشته باشد، شما می توانید درمان را ادامه دهید.

دکتر روانشناس تهران و یک زندگی متعادل

ترک درمان می تواند دشوار باشد. به یاد داشته باشید که رابطه درمانی یک پیوند قوی است. حتی اگر درمان موفقیت آمیز باشد، پایان دادن به این رابطه آسان نیست. در این مورد با روانشناس خود صحبت کنید. این احساسات طبیعی است. غیرمعمول نیست که افراد هر چند وقت یکبار در صورت نیاز به یک روانشناس خوب تهران یا شهر خود مراجعه کنند.

تا زمانی که پیشرفت می کنید به درمان ادامه دهید

برخی از افراد ملاقات با دکتر روانشناس را قطع نمی کنند. اگر فرد دیگری در زندگی ندارید که از او کمک بگیرید این کار مفید خواهد بود. در حالت ایده آل، درمانگر شما می تواند به شما کمک کند تا جاهای خالی زندگی خود را پر کنید. اگر رواندرمانی و مشاوره نیازهای مهم زندگی شما را برآورده می کند و هزینه آن مسئله ای نیست، ادامه دادن به مدت نامحدود یک انتخاب مفید خواهد بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false