سازه‌های آهنی در خدمت امنیت ساختمان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سازه‌های آهنی در خدمت امنیت ساختمان

امنیت از اولین نیازهای بشر است. زندگی واقعی انسان زمانی شروع می شود که احساس امنیت کند و از گرسنگی و تشنگی هم دور باشد. در چنین حالتی است که بشر به فکر پیشرفت می‌افتد و به نیازهای بالاتر خود می‌اندیشد. تا زمانی که امنیت وجود نداشته باشد، نیازهای بالاتری نظیر زندگی اجتماعی متمدن بروز پیدا نخواهند کرد.

از گذشته‌های دور انسان‌ها راه‌های متفاوتی را برای ایجاد امنیت پیدا کرده بودند. پناه بردن به غارها و زندگی در بالای درخت‌ها از اولین کارهایی بود که به بشر حس امنیت و آرامش می‌داد. کم کم که انسان‌ها شروع به ساختن کردند، ساختن دیوار دور شهر یا روستا کار مهم دیگری بود که نقش مهمی در تامین امنیت افراد داشت.

امروزه نیز با وجود بسیاری پیشرفت‌های علمی و فرهنگی در بشر، برخی مسائل اولیه انسان همچنان به عنوان موضوعی مهم در زندگی مطرح هستند. مسئله آب و مسئله امنیت دو نمونه از این موارد هستند که هنوز بشر پاسخ قطعی برای آن پیدا نکرده است و همچنان دغدغه‌مند به دنبال حل این مشکلات هستند.

گرچه ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌های امروزی نقش بزرگی در تامین امنیت خانواده‌ها داشته است، اما هنوز هم سارقان با کشف راه‌های نفوذ به خانه‌ها، به فکر یغما بردن حاصل دسترنج ساکنان ساختمان هستند. در برابر این مسئله هم انسان‌ها تلاش می‌کنند با مستحکم‌ کردن خانه و رعایت بیشتر مسائل امنیتی، احتمال سرقت را کاهش دهند.

درب آکاردئونی  در خدمت امنیت ساختمان

از اولین سازه‌های فلزی که تاثیر زیادی در افزایش امنیت آپارتمان‌ها دارد درب آکاردئونی است. حفاظ آکاردئونی به گونه ای ساخته می‌شود که دو اصل را رعایت کند؛ اول افزایش ایمنی منزل و محل کار، دوم دوری از ایجاد مزاحمت برای ساکنان.

ساخت حفاظ آکاردئونی به صورت جمع‌شونده است. یعنی در زمانی که درب مورد استفاده نیست، جمع می‌شود و از سر راه ساکنان واحد مسکونی کنار می‌رود و در نتیجه هیچ مزاحمتی برای اهالی ایجاد نمی‌کند.

نکته مهمی که در انتخاب این محصول باید مدنظرتان باشد این است که فاصله تیغه‌ها نباید از عرض سر یک انسان بیشتر باشد و البته هر چه تعداد تیغه‌ها بیشتر و فاصله آنها کمتر باشد، امنیت درب هم بالاتر است.

حفاظ پنجره، ایمن و زیبا

سازه دیگری که به کمک امنیت ساختمان‌ها آمده حفاظ پنجره است. این سازه به طور معمول بر روی پنجره‌ها نصب می‌شود و از ورود ناخواسته به واحد مسکونی و اداری جلوگیری می‌کند.

حفاظ‌ پنجره در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود و شما می‌توانید بر حسب سلیقه و با توجه به لزوم هماهنگی حفاظ با بقیه اجزای ساختمان، نسبت به انتخاب بهترین مدل حفاظ اقدام نمایید.

ساخت و نصب حفاظ پنجره هم در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و معمولاً ظرف دو سه روز ساخته و نصب می‌شود.

از مهم‌ترین مدل‌های حفاظ پنجره می‌توان به مدل‌های فولادی، فرفورژه و استیل اشاره کرد که هر یک نیازمند نصب خاص خود هم هستند.

در مقاله حاضر دو نمونه از سازه‌های فلزی که موجب افزایش امنیت خانه و آپارتمان می‌شود را معرفی کردیم که استفاده از آنها بسیار مفید و موثر است. قطعاً انتخاب درست سازه مورد نظر و البته به کار گرفتن نصاب ماهر باعث می‌شود تا حفاظ آکاردئونی یا پنجره به بهترین صورت ممکن نصب شود و بر طول عمر مفید آنها افزوده شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false