بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: امین بابایی، در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده است. او دانش آموز دبیرستان البرزتهران بوده و در سوابق تحصیلی خود مدرک تحصیلی مهندسی کشاورزی با گرایش اصلاح نباتات دارد. بابایی در سال ۸۳ کار خود را در فرمانداری رباط کریم و سپس فرمانداری شهرقدس و اسلامشهرآغاز کرد و به مدت ۵ سال هم در فرمانداری شهرستان ری فعالیت کرد. او در این سالها بعنوان مدیر روابط عمومی، مشاور فرماندار و مسئول حوزه طرح و برنامه در فرمانداری ها فعالیت داشته است. در دوران استانداری حسین مقیمی طی حکمی بابایی بعنوان مشاور استاندار و مدیرکل عمومی و امور بین الملل استانداری تهران منصوب شد. امین بابایی در ۲۵ آذرماه۱۳۹۸ با پیشنهاد حسین توکلی فرماندار شهرستان ری و حکم استاندار وقت بعنوان بخشدار کهریزک منصوب شد. بابایی همزمان در دانشگاه کرج با تغییر رشته تحصیلی وارد دانشده علوم سیاسی شد و تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد وهم اکنون دانشجوی رشته دکترای علوم سیاسی است. او دو فرزند پسر و دختر دارد.

*کسایی زاده: یکی از چالش های بخش کهریزک موضوع پراکندگی انبارهااست. البته اقدامات خوبی از سوی دادستان ری و اتحادیه انباردارهای شهرستان ری شکل گرفته است. شما هم برنامه ای دارید؟
-بابایی: یکی از اولویت های بخشداری ساماندهی، تثبیت شرایط انبارها و شناسنامه دار کردن آن‌ها با اشل های تکنیکی و منطقی است. به دنبال رفع ابهامات قانونی و ساماندهی انباره‌های موجود در محدوده زنبورک و کوثرهستیم تا بستر مناسب برای سرمایه گذاری و مشارکت ایجاد شود.

*کسایی زاده: جناب آقای بابایی؛ ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه مدیریت سرزمینی شما همیشه پاشنه آشیل بخشداری بوده است. چرا؟ و چه می کنید؟
-بابایی: همانگونه که در سال گذشته اثبات کردم؛ برخورد با این عارضه اجتماعی و کنترل ساخت و سازها به حد مطلوبی انجام شد و قول می‌دهم که با رشد تصاعدی موضوع ساخت و سازها را کنترل و جلو هرگونه جریان سازی و مافیا در این حوزه را بگیریم.

*کسایی زاده: پس از مرگ بسیاری از شهروندان در جاده موسوم به سایت قول دادید این جاده تا اسفندماه عریض و ایمن سازی شود. به قولتان عمل نکردید؛ چرا؟
-بابایی: ساماندهی جاده سایت باید مجوز شورای ترافیک شهرستان را داشته باشد و رعایت یکسری استانداردهای فنی در آن الزامی است، مقداری به تاخیر افتاد که از شهروندان عذرخواهی می کنم. اما تامین اعتبارات لازم مثل اعتبارزیرسازی توسط شورای شهر، مشارکت‌های شهرداری ها، اعتبار برای تهیه نیوجرسی و روشنایی از محل اعتبارات بهشت زهرا(س) تهران نهایی شده و منتظر تایید نهایی شورای ترافیک شهرستان و کارشناسی پلیس راهبر هستیم تا بتوانیم تنها راه مواصلاتی بین روستاها و شهر را به جاده‌ای کاملا ایمن تبدیل کنیم و این قول را می دهم که تا سه ماهه اول ۱۴۰۰ این امر محقق شود.

*کسایی زاده: در گفتگوی کوتاهی که در حاشیه حضور معاون اول رئیس جمهور در کهریزک با آقای استاندار داشتم شنیدید که او قول جابجایی مجموعه آرادکوه را دادند. شما پیگیر خواهید بود؟
-بابایی: یکی ازدغدغه های مسوولین شهرستان ری ازفرماندار تا بخشداری شهرستان مطالبه حق مردم کهریزک برای انتقال آرادکوه است و سازمان محیط زیست کشورو استاندار اقدامات زیربنایی لازم را آغاز کردند. اما همانطور که در جریان هستید این عارضه اجتماعی از سال ۱۳۴۲ آغاز شده و قطع و توقف فعالیت این مرکز نیازمند زمان با تعیین اولویت هاست. در این خصوص پیمانکاری و برگزاری مناقصات انجام شده از سوی شهرداری تهران امید داریم این امردر ۱۴۰۰ محقق شود.

*کسایی زاده: اهتمام شما برای برخورد با مافیای پلاستیک و از بین بردن زمین های کشاورزی از سوی سودجویان قابل تحسین بود. هرچند یک مرتبه این شور و هیجان خوابید. آیا از برخورد منصرف شدید؟
-بابایی: بخشداری کهریزک بزرگترین مخالف فعالیت مراکز تفکیک ضایعات پلاستیک است؛ زیرا نه به چرخه تولید و نه به اشتغال هموطنان ما کمکی نمی کند. و تنها عامل افزایش مهاجران غیرقانونی و فاقد مجوز و تمرکز اتباع در روستاها شده و آسیب ها و عارضه‌های اجتماعی وسیعی را در پی دارد. لذا نیاز به بسترسازی مناسب و مطالعات کافی برای اختصاص یک شهرک با ساختار هیات امنایی هستیم. این ساماندهی عاملی برای کنترل اتباع غیرمجاز هم خواهد بود. برای این منظور ایجاد مجموعه تهران کمیکال واقع در شعاع ۱۵ کیلومتری بخش را در نظر داریم. مساحت این محل ۱۶هکتارو دارای دیوارکشی و برق ۴۰۰مگاواتی و آب با فشار۶۰ لیتر برثانیه و دارای موافقت اصولی صادره از سال ۱۳۴۱ است که در گذشته محل تولید سولفات سدیم بود.

*کسایی زاده: عبور کامیون های ترانزیتی و حمل زباله و کالا موجب حجم ترافیک بزرگی در محور مواصلاتی شهرکهریزک شده است. از سویی دیگر کمربندی دوم تهران هم توان این حجم ترافیک را ندارد. در حوزه راهداری چه برنامه ای دارید؟
-بابیی: احداث کمربندی دوم یک پروژه استانی و کلان است که به دستوراستانداری، فرمانداری و پیگیری شورای ترافیک در بحث ایمن سازی، تک باند شدن نصب نیوجرسی و آسفالت باعث شد که پروژه بسیار خوبی به پایان برسد.اما در طرح تعریض نیاز به بودجه زیادی است که آقای توکلی فرماندار ری به دنبال اخذ مجوزهای لازم ازدیوان محاسبات برای برداشت از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موجود در حساب فرمانداری است.

*کسایی زاده: مردم نظارت اتحادیه های صنفی و مدیریت بازار را در کهریزک احساس نمی کنند. چرا؟
-بابایی: اصناف به عنوان سازنده های یک اقتصاد کلان بسیار مهم هستند. و مدیریت اصناف شهرستان توفیقات خوبی در این موضوع داشته است. اما هنوز رضایتمندی کامل از اصناف وجود ندارد. ما همچنان بدنبال افزایش نظارت بر اصناف، کنترل قیمت ها، تفکیک دقیق صنوف در اتحادیه ها و عدم تداخل فعالیت های آنها هستیم.

*کسایی زاده: چقدر به حرفه ای شدن شوراهای شهر اعتقاد دارید؟ چرا متخصصان در میان کاندیداها نیستند؟
-بابایی: بررسی سیاسی واجتماعی انتخابات یکی ازمهمترین طرح ها در حوزه های حاکمیتی است که باید با مطالعات و برنامه زیزی دقیق انجام شود. برای این منظور یک نظرسنجی فنی با کمک متخصصان و کارشناسان ترتیب داده ایم تا تحلیل خوبی از انتخابات منطقه داشته باشیم. اما از جهتی باید گفت قومیت گرایی و طایفه ای حاکم بر منطقه باعث شده که اشخاص نتوانند براساس قابلیت های فردی در انتخابات موفق شوند. عمده افرادی که در این جریانات وارد و انتخاب شدند عملکرد موفقی نداشتند و از فرصت ها درست استفاده نکردند و دچار مشکلات قضایی و حقوقی شدند و دیگرامکان شرکت در انتخابات را از دست دادند. از کاندیداهای ثبت نام کرده متوجه می شویم که جوانان و متخصصان برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ورود کرده اند. امیداست که مردم به دورازدید طایفه گرایی افراد شایسته را شناسایی و اصلح را برای مدیریت شهری و حرکت به سوی توسعه انتخاب کنند.

*کسایی زاده: در سال ۹۹ کدام روستا از نظر شما پویاترین روستا در بخش کهریزک بوده است؟
-بابایی: در دو روستاهای «دوتویه» و «تورقوزآباد» ما درگیر حاشیه حریم نیستیم برای همین در روستای تورقوزآباد اقدامات فرهنگی واجتماعی خوبی انجام شد. دهیاری روستاهای قمصر، درسون آباد و گلحصار هم اقدامات خوبی انجام داده اند. اگرچه زحمت و فشار زیادی متحمل بخشداری شد اما ثمره این تلاش ها را در سال ۱۴۰۰ به بعد شاهد خواهیم بود. ناگفته نماند که اکثر دهیاری ها حرکت و پیشرفت خوبی داشتند اما دهیاری هایی که اعتبارات بیشتری در اختیار داشتند و وقت وانرژی خوبی در آنجا صرف شده است خدمات بهتری ارائه کردند.

*کسایی زاده: دهیاری یا شورای روستای متخلف در سال ۹۹ داشتید؟
-بابایی: هیچ پرونده قضایی در این موارد نداشتیم اما دهیارانی بودند که یا به علت ناآگاهی و یا منافع مالی اقداماتی مرتکب شدند اما چون حساسیت بالایی وجود نداشت تذکراتی دریافت کردند و تغییر رویه دادند.

*بیشتر بخوانید

سایر مصاحبه های سید هادی کسایی زاده را اینجا بخوانید

گفتگو با فرماندار ری: انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

گفتگو با دادستان شهرستان ری: دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

گفتگو با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری:فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

گفتگو با رئیس شورای بخش کهریزک: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

گفتگو با شهردار سابق باقرشهر: شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

جعبه سیاه کهریزک| او پدر شهرداری و مترو کهریزک است!

گفتگو با معاون برکنار شده فرمانداری ری: مجیدی: هفت میلیارد وثیقه گذاشتم

گفتگو ببا بخشدار کهریزک: بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

*کسایی زاده: در جریان استیضاح شهردار سابق کهریزک (یحیی‌پور) شنیده شده که بخشداری در این اقدام نقش داشته است. جایی گفته بودید شهرداربرکنارشده کار چندانی انجام نداده است؟
-بابایی: جدای ازموضوع فردی درمدیرت، یک موضوع دیگر بحث وظایف قانونی و حقوقی است. بخشدار وظایف قانونی مشخصی دارد. هیچ دخالتی در شرایط مدیریتی شهری نداشته اما اینکه بخواهیم فکر کنیم که به اقدامات شهردار بی توجه هستیم هم درست نیست. دخالت در این امر کاملا در اختیارات حاکمیتی فرماندار است. شاید به علت صراحت در کلام در مقاطع زمانی خاصی که عملکرد شهردار مورد پسند نبود نقدهای شخصی ارائه کرده‌ام. زیرا مدیریت شهری در کهریزک به سمت مدیریت شخص محور سوق پیدا کرده بود. اختیارات از سایر بخش های مدیریتی صلب شده بود. بسته شدن دست پرسنل و فضای‌کارباعث قفل شدن برخی از امور و ایجاد التهاب در مجموعه شده بود و انتقاداتی در محدودۀ وظایف اداری عرضه کردیم. اما از نظر تخصصی، آقای یحیی‌پور یک شهردارباتجربه و متخصص بود حتی در بدو ورود توانست ساختارپرسنلی و مدیریت شهری را با اقدامات نظام‌مند خود ساماندهی کند. اگر او کمی توصیه پذیر بود و با برنامه ریزی بهترو تعامل و آرامش بیشتر حرکت شتابنده و تند در جهت ساماندهی را تعدیل می‌کرد شاید شاهد اقدامات اثربخش و تخصصی او درسطح شهر بودیم. از رفتارهای سیاسی و مافیایی بیزار هستم و نقد خود را صراحتا، شفاف و مستقیم اعلام می کنم. و با هیچکسی در حوزه‌های مدیریتی، که همیشه منفعت و ضررش شامل حال مردم است، تعارف ندارم.

*کسایی زاده: اجازه دهید نقدی هم برخود شما و مجموعه بخشداری داشته باشم؛ چرا علیرغم اینکه خود شما فرد رسانه ای هستید و روزی در جایگاه مدیرکل روابط عمومی استان تهران بودید اما روابط عمومی ضعیف یا بهتر بگویم تعطیلی دارید؟
-بابایی: اگر ظرفیت رسانه ای و فنی (از نظرعلمی و تجربی) که یک اداره مهم مثل ادارات کل دارا هستند را در منطقه ضعیفی مثل کهریزک اجرا کنیم چنان پیشتازی و حرکات شتابنده ای ایجاد خواهد شد که خیلی از حوزه های مدیریتی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این تصور را تداعی می‌کند که رفتار بخشداری نمایشی است. از سوی دیگر ما وظیفه داریم ازتمام امکانات رسانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی برای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم؛ به ویژه در کهریزک که به علت معضلات و مشکلات متعدد اخبار منفی زیادی از آن منتشر شده است. نیاز است که اخبار مثبت و خدمات خوب دولت ومدیران را هم به اطلاع مردم برسانیم و به این ترتیب تنها از بخش کوچکی از توان رسانه‌ای را بکار گرفتیم تا این امر محقق شود. اما در همین حد هم مورد انتقادات شدید و تندی واقع شدم زیرا سطح سواد رسانه ای عموم پایین است. اگر هر مدیری بخواهد به سمت توسعه گام بردارد ابتدا باید سواد رسانه ای را در دو سطح مدیران و عموم مردم از طریق آموزش به شکل شایسته و متعارفی بالا ببرد.

*کسایی زاده: سوال بعدی من در مورد رسانه ها بود. لذا بعنوان اعتراض ازآنجا که شهرستان ری فاقد خبرنگار و رسانه حرفه ای است از تعامل شما با رسانه‌ها سوال نمی کنم. که این نقد به خود من هم برمی گردد.
*کسایی زاده: جدای از انتقاداتی که در مورد مدیریت شما دارم. گاهی شاهد اقدامات خاص در حوزه مسئولیت اجتماعی شخصی آقای بخشدار هستیم. مثل توزیع تب لت به دانش آموزان نیازمند. به دانش آموزان نیازمند واقعی رسید؟
-بابایی: براساس دولت الکترونیک و کنترل کد ملی دانش‌آموزان و در سامانه شاد آمار دانش‌آموزانی که در فضای مجازی همواره غایب بودند را بدست آوردیم و پس از بررسی از مدارس متوجه شدیم که بیش از۳۸۰ دانش آموز در بخش کهریزک امکانات اتصال به این شبکه و استفاده از کلاس های آن‌‎لاین را ندارند. به سرعت و با مشارکت خیرین میز مهربانی تشکیل و مبلغ پانصدمیلیون تومان برای خرید ۲۰۰ تلبت دردو نوبت جمع آوری شد. این تبلت ها برای حفظ کرامت خانواده ها و به ویژه دانش آموزان با تهیه صورتجلسه و مشخصات افراد از سوی مدیران به آن ها تقدیم شد. و ۳۰% از این دانش‌آموزان نخبه به سرعت خود را با فضای کلاس هماهنگ و طی ۲ماه عقب ماندگی دردروس را جبران کردند.

*کسایی زاده: تلخترین روز خدمت شما در سال ۹۹ چه روزی بود؟
-بابایی: روزی که نتوانستم معضل مراکز ضایعات پلاستیک را از اراضی این بخش پاکسازی کنم. با اینکه ۹۰% کار پیش رفته بود اما به علت مسائل فنی و ملاحظاتی مثل نبود بستر و محل برای ساماندهی، کار ابتر باقی ماند و شرمنده مردم شدم.

*کسایی زاده: آیا پیشنهاد رشوه داشتید؟
-بابایی: به علت شناختی که افراد از روحیات و اصالت شخصیت من دارند تا کنون فردی جرأت این گونه پیشنهادها را نداشته است.

*کسایی زاده: جناب آقای بابایی تیمی که قبل از شما با بخشدارسابق(که پرونده تخلف او در دستگاه قضا بررسی می شود) همکاری داشتند همچنان در بخشداری فعال هستند. حتی معاون شما هم هستند؛ آیا مشکلی با آنها ندارید؟
-بابایی: بخشدار جدید حق مداخله در موضوعات استخدامی و نبش قبر موضوعات گذشته را ندارد و این کار نظارتی به عهده فرماندار، دستگاه های نظارتی با اختیارات قانونی است و حتما پیگیری ها و برخوردهای لازم را انجام دادند. همانطور که من با حسن اعتماد در تمام لایه های مدیریتی بالاتر به این پست منصوب شده ام وظیفه دارم از تمام تجارب و اطلاعات فنی خود در این حوزه استفاده کنم. معتقد هستم که انسانها ممکن الخطا هستند نه جایز الخطا. از این رو امکان ایجاد عارضه هایی وجود دارد و اینکه در گذشته چه اتفاقی افتاده است به خودم و به پرسنل اجازه نبش قبر ندادم. با پایش وضعیت زندگی مجموعه پرسنل بخشداری کهریزک متوجه می شویم عمدتاً افرادی دست‌پاک و نظر‌پاک هستد و اصالت و ولایت‌پذیری دارند. با بررسی جزئی که انجام دادم متوجه شدم اگر اقدامی کرده اند براساس دستور مافوق و در نظر گرفتن موازین قانونی بوده است.

*کسایی زاده: جناب آقای بابایی اینکه محل سکونت شما در کهریزک نیست، تخلف محسوب می شود؟
-بابایی: بله تخلف است و طبق قانون بخشدار باید در منطقه ساکن باشد اما حضور من در منطقه و محیط کار به شکلی است که غیبتی احساس نمی شود و برعکس مردم و مدیران حضور من را لمس می کنند. واحد مسکونی برای استقرار بخشدار پشت ساختمان اداری وجود دارد و فرزندانم که وابستگی عاطفی زیادی به من دارند عمدتاً نزدیک من هستند. از ساعت ۶صبح تا ۱۰ شب در دفترکار حضور دارم. و شهروندان منطقه می دانند بعداز ساعت کاراداری یعنی از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب خیلی راحت تر به من دست رسی دارند.

*کسایی زاده: با توجه به فشار کاری و امکان تهدید از جانب مخالفان شما (مافیای پلاستیک، دلالان، سودجویان و قاچاقچیان) آیا خانواده خواستار کناره‌گیری شما بوده اند؟
-بابایی: بله خیلی زیاد…! به ویژه دخترم این درخواست را دارد. اما به آنها گفته ام بچه های معصوم کهریزک را کمتر از شما دوست ندارم. البته از آنجا که مسئول بِوجود آوردن فرزندانم هستم مسئولیت بیشتری نسبت به آنها دارم.

*کسایی زاده: جناب آقای بابایی، آیا شما که قبلا سخنگوی استانداری تهران بودید و امروز بخشدار کهریزک شدید این تغییر پست، برای تصاحب مناصب بالاترمثل فرمانداری و استانداری و … است؟
-بابایی: هر کارمند و هر مدیری برای ارتقای جایگاه خود تلاش می کند. اما همه گان می دانند برای معروفیت و ارتقاء، حوزه ستادی و استانداری شرایط بهتری برای من مهیا بود. زمانی که این شغل به من پیشنهاد شد به دلیل ارادتی بود که به فرماندارشهرستان ری(حسین توکلی) داشتم زیرا او را انسانی آگاه و دست‌پاک می دانستم. تنها فردی که اقدامات من را رصد می کند و میبیند اول خدای متعال و دوم خود او است. از جهت دیگر قبل از کار در استانداری، ۵سال در حوزه شهری شهرستان کار کرده بودم و دید و نگاه درستی ازفضا، شرایط و افراد داشتم.

*کسایی زاده: برخی رسانه ها شما را منتصب به استاندار می دانند. فامیل یا قوم و خویش هستید، که مدیر شدید؟
-بابایی: من در زمان استانداری آقای مقیمی(استاندارسابق) در بخشداری منصوب شدم. حکم سرپرستی و حکم مدیرکلی من در آن زمان صادر شد. و انتصاب دکتر محسن بندپی به عنوان استاندار تهران کاملا بدون پیش بینی رخ داد. به جز همشهری (مازندرانی) بودن وجه اشتراک دیگری نداریم.

*کسایی زاده: اینکه شمالی ها کلا هوای هم را دارند هم لحاظ کنید…!
-بابایی: البته حس ناسیونالیستی در تمام اقوام وجود دارد. اما قاطع بگویم تنها فردی که با دید قومیتی در حوزه مدیریتی فعالیت می‌کند شخص استاندار است و با پایش نیروهای مدیریت لایه های زیرین در بازرسی، معاونان و… متوجه می شوید از هر قومیتی استفاده کرده است. افرادی که این گونه مطالب را عنوان می کنند تنها به دنبال انحراف اذهان عمومی به بیراهه و سمتی هستند که به اهداف خود دست پیدا کنند. امیدواریم که رسانه های ما پوست اندازی داشته باشد.
*کسایی زاده: آیا پیش آمده که به خاطر فشارهای سیاسی در برخی مطالبات سکوت اختیار کنید؟
-بابایی: در وادی مطالبات با هیچکس تعارفی ندارم. در صورت مشاهده تخلف تذکر می هم و حتی متهم می شوم به ا ین که در بسیاری از بن‌بست‌های مدیریتی از رسانه ها استفاده می کنم.
*کسایی زاده: آیا حضور شما درجنوبی ترین بخش تهران با وجود امکان زندگی مرفه در خارج از ایران و عدم نیاز مالی، نشان دهنده قدرت طلبی شماست؟
-بابایی: به این نکته هرفردی می توان هم دید ثبت داشته باشد و هم منفی. اما من تمایلی به زندگی در خارج از کشور ندارم و عاشق مملکتم و زندگی با مردمی هستم که ۵ سال با آنها تجربه همزیستی خوبی داشتم. از نظر من ری مهد تمدن و معرفت و اخلاق است و افتخار می کنم که مردم باصفای منطقه من را پذیرفتند. نکته مثبت داشتن شرایط مالی خوب این است که افراد می فهمند که با باور و تصور هدایت من با استفاده از مسائل مالی نمی‌توانند به امور ورود کنند.

*کسایی زاده: تهدید هم شدید؟
-بابایی: بله بسیار زیاد. به صورت آشکار و ناشناس از خطوط تلفن ناشناس.

*کسایی زاده: کدام دستگاه ها در کار اجرا بیشتر با شما همکاری کردند؟
-بابایی: تمام بخش های اجرایی و نظارتی با من همکاری خوبی داشتند و نمره بیست می دهم. به ویژه مجموعه سپاه، نیروی انتظامی، امام جمعه کهریزک که باعث انسجام رویه در تمام اموربودند، حوزه قضایی و تمام قضات که قاطع در میدان بودند و با تخلفها مقابله کردند، شهرداری ها و سایر ارگانها که پای کار بودند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false