انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که حسین توکلی کجانی فرزند ری، پس از یک دوره نسبتا موفق در فرمانداری ملارد با حکم استاندار تهران بعنوان فرماندار شهرستان ری منصوب شد. نکته قابل تامل این بود که تا پیش از این کمتر فرمانداری از ری بر این مسند تکیه زده بود. او را به خوشنامی و پاک دستی می شناسند اما نقطه ضعف توکلی در محافظه کاری و عدم اعتقاد به روابط عمومی است. هرچند او از دل طیف و گرایش اصلاحات بیرون آمده اما تلاش می کند خود را فردی فراجناحی معرفی کند. با این حال احضار و بازداشت معاون سیاسی (مهدی مجیدی)، بخشدار مرکزی ری(فکوریان) و برخی از دهیاران کمی او را به حاشیه کشاند اما سایربخشداران حرفه ای او و مدیرانش موجب شدند تا با تمامی حاشیه ها بعنوان فرماندار موفق استان تهران در تمامی شاخص ها در سال ۹۹ معرفی شود. گفتگوهای من همیشه با حسین توکلی (هم کلاسی دوران هنرستانم) همیشه کوتاه است اما عادت کردیم.

*کسایی زاده: از میراث فرهنگی ری شروع کنیم که در سطح کشور یکتا ندارد اما به آن توجهی نمی شود!
-توکلی: در حوزه میراث فرهنگی مجوز یک پایگاه به همراه دریافت بودجه ملی را اخذ کردیم وآقای سعادتیان بعنوان مدیر آن منصوب شد. در بحث خرید حریم آثار تاریخی، ایجاد زیرساخت های مربوط به آثار و مرمت آثارتاریخی هم بودجه ای معادل یک میلیارد تومان جهت ایجاد شناسنامه و تابلو برای آثار تاریخی شهرستان اختصاص یافت. در برخی آثارمثل آتشکده و چشمه علی تصمیم به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و شهرداری گرفته شد. البته شهرداری تهران همانطور که به مراکز تفریحی شمال شهر ارزش می دهد باید در جنوب شهر هم به این موارد توجه کند و اعتبارگردشگری درنظر بگیرد. این می‌تواند برای شهرری درآمدزایی داشته باشد. از اولویت های ما احیای بافت تاریخی شهرستان است و به همین منظور اعتباراتی برای این امر در نظر گرفتیم و از آستان حضرت عبدالعظیم(ع) هم درخواست همیاری کردیم. همچنین مطابق مصوبه شورای فرهنگی به دنبال ایجاد یک موزه در شهرستان ری هستیم. مکانی را در قلعه گبری پیشنهاد کردیم تا بررسی شود و بتوانیم تمام آثار تاریخی ری را در این موزه جمع آوری و به نمایش عمومی بگذاریم. از نظر دسترسی به بزرگ راه امام علی(ع) نزدیک است و آستان امکان جابه جایی برخی تولیدی ها و صنوف را در این محل دارد.البته به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که در زمینه های تاریخی و گردشگری فعال باشد.

*کسایی زاده: پس از فوت آقای اسماعیل شاه محمدی فعال رسانه ای تلاش های چند دهه او در گردآوری اسناد و مدارک مرتبط با پیشینه شهرری به صورت موزه ای آمده بود. دفتر او و آثار و گنجینه ها چه شد؟
توکلی: مدارک در اختیار شهرداری ری قرار دارد؛ چون طبق اساسنامه ای در محلی گردآوری شدند که در اختیار شهرداری است و خانواده او پیگیر آن مدارک هستند تا قابلیت استفاده از دست‌نوشته ها و کتب و آثار ممکن شود.

*کسایی زاده: در حوزه فرهنگی در یک سال گذشته کار خاصی انجام شده است؟ من که تصور ندارم چون چیزی قابل مشاهده نیست!
-توکلی: شهرداری ها با تاسیس فرهنگسراها و خانه های فرهنگ و مراکز کارآفرینی تاثیر گذار بودند. شهرداری منطقه ۲۰ هم مجموعه فرهنگی درمحدوده برج طغرل با یک سالن اجتماعات ۱۰۰۰نفری در دست احداث دارد. دو مجموعه فرهنگی با مدیریت دولتی به دست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست ساخت داریم.همچنین یک مجموعه که زمین آن در باقرشهر تامین شده و سال۱۳۹۹ برای ساخت آن اعتبار۳میلیاردی تخصیص داده شد. پروژه دیگری هم در حسن آباد فشافویه واقع شده است. علیرغم شیوع کرونا کار فرهنگی دیگری که موفق به انجام شدیم، ایجاد انجمن ها و گروه های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ری است. در سال ۱۳۹۹شهرری به عنوان شهر دوست‌دار کتاب معرفی شد. دیگری احداث و فعالیت شهر قرآنی با محوریت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) است. و طبق برنامه شورای فرهنگی این طرح باید در تمامی روستاها و مناطق شهرستان ری به اجرا درآید.

*کسایی زاده: درحوزه جوانان در کل کشور چالش اساسی داریم. در شهرستان ری چه اقدامی انجام شده است؟
توکلی: برخی اعضاجوان در شورای مشورتی تلاش کردند که راه حل هایی برای مسائل مختلف ری ارائه کنند. الویت های ما استفاده از جوانان در مشاغل و مناسبتها و برنامه است. اجرای چندین برنامه به شورای مشورتی واگذار شد که خروجی خوبی داشت. سعی داریم میزان طلاق و وامهای ازدواج و کلاسهای مشاوره را پایش کنیم و توزیع سرانه ها در شهرستان ری متوازن باشد. همچنین به دنبال ایجاد دفتری تحت عنوان «خانه جوان شهرستان ری» از محل اعتبارات ملی برای احزاب وسمن ها هستیم. همچنین از نظر اشتغال توانستیم ۱۰۵% از عدد ابلاغی که سازمان مدیریت وبرنامه بودجه برای ما درنظر گرفته بود، فراتر برویم؛ زیرا هم ظرفیت سرمایه گذاری خوبی در ری وجود دارد و هم جوانان تلاشگری در شهرستان حضور دارند. در بحث قهرمان پروری و تجلیل از قهرمانان شهرستا هم ورود کردیم تا اشتیاق در فعالیت‌های ورزشی را افزایش دهد. همچنین تجهیز یک سالن ورزشی در دولت‌آباد را پس از۱۰ سال به پایان رساندیم.

برای همین ورزش زورخانه‌ای را به عنوان پیشران توسعه در نظر گرفتیم و سعی کردیم سرانه های ورزشی را در این حوزه افزایش دهیم.همچنین در سال ۹۹ برای زیرساخت های ورزشگاه‌های شهرستان ۳میلیارد تومان اختصاص دادیم. امید است در سال ۱۴۰۰ مجموعه هایی در حسن‌آباد‌فشافویه، قیام‌دشت، قلعه‌نو به نتیجه برسند. در ادامه فعالیت ها هم در تمام روستاهایی که از نظر اعتبار و جمعیت کمبودهایی وجود داشت سالن های چندمنظوره جهت امورورزشی، اضطراری و بحران، کارآفرینی و هم برگزاری مراسم و اجتماعات احداث شد.

*کسایی زاده: در خصوص ساماندهی خیریه های ری چه اقداماتی انجام شده است؟
-توکلی: در این امر باید در سطح ملی اقدام شود. البته برخی خیریه ها همکاری کامل دارند و گزارش دقیق ارائه می‌دهند و بازرسی‌ها از سوی ما انجام می شود. اما مشکل اول تعدد خیریه ها ودیگرتخصصی نبودن خیریه ها، یعنی مشخص نبودن حوزه کاری آنها، است. قطعا خیریه های فعال دریک زمینه مشخص (کودکان کار، زنان، معتادین و…) موفقیت بیشتری از خیریه های فعال در چندزمینه، دارند. مثلا در خصوص معتادین متجاهر خیریه ای مثل «سروش مهر» در نگهداری، ترک، توانمندسازی و ایجاد شغل فعال است و حتی با مجموعه های فنی حرفه‌ای در تعامل است. مجوز و کاربری صادرشده برای این مرکزدر خصوص توانمندسازی معتادان متجاهر است.

*کسایی زاده: سالها گفتند که سبزیجات ری با آب آلوده آبیاری نمی شوند. اما گزارش هایی در این خصوص منتشر شد که وجود دارد. آیا ورود دادگستری کهریزک به موضوع آبیاری مزارع با آب فاضلاب را پیگیری می کنید؟ چه برنامه ای دارید؟
-توکلی: در قدیم شاهد جاری شدن فاضلاب و آبهای سطحی تهران به سمت شهرستان ری بودیم. حتی در هیأت وزیران مصوبه‌ای در خصوص ساماندهی آبهای آلوده و نامتعارف جنوب تهران وجود دارد. ۹۰% آبهای آلوده وارد شده به شهرری مربوط به شمال آزادگان و آبهای سطحی است که از شمال شهر جاری شده و در طول مسیر آلوده می شود و ۱۰% آلودگی متعلق به خود ری است. برای رفع این معضل اگر متولیان امر با آلودگی های بالادستی مقابله کنند قطعا هیچ مشکلی در حوزه آبهای نامتعارف در ری وجود نخواهد داشت. مورد دیگرشروع هرچه زودترپروژه ساماندهی آبهای جنوب شهر است. پروژه در وزارت نیروطراحی شده و به دنبال سرمایه گذار هستند. دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی را ۵۰% درنظر گرفته و با ورود بخش خصوصی جنوب ری کاملا متحول خواهد شد. با این حال استفاده از آبهای نامتعارف در سطح شهرستان ری در حال حاضر نسبت به قبل خیلی محدود شده است. حتی در گذشته با این آبهای آلوده کشت برنج انجام می شد که کاملا ممنوع کردیم و آمادگی مقابله با هرنوع تخلف در مواردی که بهداشت و سلامت مردم را به خطر می اندازند را داریم. درصورت گزارش ابلاغ رسیدگی به آن به اداره بهداشت، جهادکشاورزی و محیط زیست انجام می شود. البته در خصوص حوزه آبهای نامتعارف باید برنامه منسجم مدیریتی و کارگروه مستمری در وزارت کشورو دستگاه‌های ملی تشکیل شود و مصوبات آن قابل استناد برای همه باشد.

*بیشتر بخوانید

سایر مصاحبه های سید هادی کسایی زاده را اینجا بخوانید

گفتگو با فرماندار ری: انقلاب بیمارستانی در شهرری| قلعه گبری موزه می شود

گفتگو با دادستان شهرستان ری: دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

گفتگو با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری:فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

گفتگو با رئیس شورای بخش کهریزک: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

گفتگو با شهردار سابق باقرشهر: شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

جعبه سیاه کهریزک| او پدر شهرداری و مترو کهریزک است!

گفتگو با معاون برکنار شده فرمانداری ری: مجیدی: هفت میلیارد وثیقه گذاشتم

گفتگو ببا بخشدار کهریزک: بابایی: بخشدار ضدفساد هستم|اتهام: رسانه ای بودن!

فروغی: شورای شهر کهریزک شورای شهرداری است

*کسایی زاده: گزارش هایی مبنی بر برداشت غیرمجاز آب از منابع زیرزمینی توسط آسایشگاه کهریزک و بهشت زهرا(س) دارم شما چه اقداماتی کرده اید؟
-توکلی: رسیدگی به چاه های آب در دشت های ممنوع جزو اولویت های درنظر گرفته شده در اسناد توسعه ای است. اولویت اول ما ساماندهی چاه هایی است که درراستای توسعه صنایع و خدمات و تولید استفاده می شوند و قبل از تصویب قانون احداث شدند. و تکلیف افرادی که در ساماندهی مشارکت نمی کنند و به طور غیرمجاز برداشت می کنند هم در قانون مشخص شده است. با ساماندهی امور آب شهرستان به توسعه شهرستان و هم کنترل منابع برای آینده کمک می شود.
تکمیل خط انتقال آبهای سطحی «قمربنی هاشم» که قرار است به فشافویه متصل شود باعث خواهد شد بسیاری از چاهای آب بسته شود و آب شرب منطقه تامین شود. این طرح نهایی شده و ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری برای خرید قطعه اول خط لوله اختصاص دادیم.

*کسایی زاده: آب شهرک صنعتی شمس آباد چرا تامین نشد؟
-توکلی: در ابتدا قرار بود که آب شهرک صنعتی «شمس آباد» از قنات های «شوش عباسی» تامین شود. اما با توسعه خیلی زیاد این شهرک، مشکلاتی در خصوص تامین آب ایجاد شد و پس از برگزاری چندین جلسه با انتقال خط آب از غرب تهران به آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) و فرودگاه امام و شهرک صنعتی موافقت شد. قطعه اول تا روبروی شهرک دفاع مقدس قبلا لوله گذاری شده و شاید بتوان گفت ظرف ۲سال آینده این خط ادامه پیدا کند و انتقال آب به این سه مجموعه نهایی شود.

*کسایی زاده: تامین آب زندان بزرگ پایتخت چه شد؟
-توکلی: تامین آب شرب ندامتگاه تهران (زندان فشافویه) جزو اولیت ها است. با وجود چاههای مورد استفاده فعلی و تکمیل خط انتقالی که گفتم مشکل کم آبی زندان حل خواهد شد.

*کسایی زاده: تجهیز و بهره برداری از فازهای جدید بیمارستان های فیروزآبادی و هفتم تیر چه زمانی انجام می شود؟
-توکلی: از پس از انقلاب تا کنون تنها مجموعه اضافه شده به سیستم درمانی ری همین خیریه تازه تاسیس است و به طور کلی در ری ۶۹۰ تخت بیمارستانی (تعداد ۳۲۰ تخت در فیروزآبادی و ۳۲۵ تخت عمومی و ۵۰ تخت اورژانس در شهدای هفتم تیر) در زمان تصدی من اضافه شد که قبلا حدود ۳۵۰ تخت در ری وجود داشت. در حال حاضر علاوه بر حفظ و نوسازی مجموعه های قدیمی این تعداد اضافه می‌شود. بخش عمده ساختمان قدیمی بیمارستان فیروزآبادی (که جنبه باستانی نداشته باشد) تخریب می شود و برای احداث یک دانشکده دندانپزشکی در این بیمارستان مجوز لازم از وزارت بهداشت اخذ شده است. امور زیرساختی فیروزآبادی به پایان رسیده است. نصب ۱۵ تخت جراحی و تمام بخشهای دیگردستگاه های اکسیژن سازو سایر تاسیسات انجام شده است. به جرات می توان گفت که در جنوب تهران هیچ بیمارستانی با این پیشرفتگی وجود ندارد. افتتاح آن به هفته سلامت موکول شده است. همچنین مراحل توسعه ساختمانی بیمارستان هفتم تیرهم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و نصب ۵۰ تخت اورژانس به پایان خواهد رسید. از آنجائیکه بیشترین مراجعات تصادفات جنوب شهر به این بیمارستان است برای مراجعه بیماران سرپایی هم کلینک مجهزو مدرنی در بیمارستان هفتم تیر آماده شده که در سه ماه اول سال به بهره برداری خواهد رسید.
در کنار این دو بیمارستان بزرگ نوسازی عمده پایگاه های بهداشت و درمان درسطح شهرستان از دیگر اقدامات بوده است. مرکز بهداشتی در خاورشهر با ۴۰۰ میلیون هزینه نوسازی شد. افزایش ۵۰۰ تخت در بیمارستان رازی امین آباد در برنامه ها گنجانده شده و طرح لازم آن آماده شده است.
در دوران شیوع کرونا، قبل ازنوروز، ما ۱۳ دستگاه ونتیلاتور خریداری کردیم. همچنین تلاش می کنیم که اداره پزشکی قانونی واقع در کهریزک را هم تجهیز کنیم و حداقل فضایی ایجاد شود تا جهت تکریم بیشتر خانواده متوفیان باشد. با این اقدامات می توان گفت که بهداشت و درمان ری دوران طلایی خود را سپری می کند و از تمام دست اندرکاران و مدیرانی که کمک کردند تشکر کنم.

*کسایی زاده: در حوزه حمل و نقل احداث چند کمربندی در برنامه توسعه منطقه ری درنظر گرفته شده مثل کمربندی کهریزک و حسن‌آباد و بسیاری از راه های محلی دیگر. چه اقداماتی در دست اجرا دارید و چرا برخی پروژه ها اجرایی نشد؟
-توکلی: متاسفانه خود شهرری هنوز کمربندی ندارد و از شهید رجایی تردد کامیون آزاد است. این درحالی است که هیچ شهری با قدمت ری در ایران وجود ندارد که محل عبور کامیون باشد. عبور کامیون از آزادراه خلیج فارس (تهران-قم) ممنوع است در صالح آباد(شهید هاشمی) هم روزهای پنج شنبه و جمعه ممنوع است. به این شکل هیچ طرح جامعی برای منع عبور کامیون در شهر ری وجود ندارد. کمربندی دوم تهران دراین امر بسیار مهم است. طی شش ماه عملیات عمرانی تعریض و احداث نیوجرسی در این کمربندی باعث به حداقل رسیدن تصادفات شد. اصلاح برخی راههای روستایی به ویژه در بخش کهریزک که تلفات زیادی داشت را انجام دادیم. راه های گلحصار، قمصر، جاده سایت، فتح آباد در ورودی خیرآباد، قلعه نو همه در دست اصلاح هستند. کریدور اتصال غرب به شرق کشور با احداث «آزادراه غدیر» از آبیک در قزوین تا پایان حوزه سرزمین شهرستان ری تکمیل و بهره برداری شده است. این بزرگراه می‌تواند موجب کاهش میزان تردد ماشین های سنگین در ری و سهولت دسترسی ها، کاهش سوخت و آلایندگی شود. با این حال دستور انجام مطالعات روی راه های مواصلاتی شهرستان داده شده و پس از آن اعتبارات لازم تخصیص پیدا خواهد کرد.

*کسایی زاده: آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ری هم گزارش دهید؟
-توکلی: این پروژه همانطور که خودتان بهتر می دانید در جنوب فرودگاه امام خمینی(ره) در حال اجرا است. دسترسی آن از بزرگراه دردست احداث است. مصوبات ریل گذاری و تامین برق اخذ شده و تا یکسال دیگر واگذاری ها آغاز می شود. این یکی از عظیم ترین پروژه های اقتصادی است.

*کسایی زاده: البته گزارش شما از کوتاه هم کوتاه تر بود. در مورد شهرک پوشاک چه اقداماتی انجام شده است. جزو مصوبات شورای برنامه ریزی استان بوده است؟
-توکلی: احداث شهرک پوشاک در انتهای حوزه شهری فشافویه تصویب شده که یکی ازپیشرفته ترین شهرکهای ری محسوب می شود. مکان یابی شده اما زیرساختها هنوز آغاز نشده است. این پروژه زیر نظر شرکت شهرکها قرار دارد.

*کسایی زاده: جناب آقای توکلی، ساماندهی انبارها به کجا رسید؟ آیا اطلاع دارید که متخلفان به سمت فشافویه یا ملارد در حال حرکت هستند؟
-توکلی: از زمان تصدی من در فرمانداری بیش از ۲۳۵۰ انبار شناسایی شده و تابلو نصب شده است. در تابلو نوع صنف و رسته و کالا مشخص است. کمیسیون ویژه این بخش با حضور دادستان ری به صورت مداوم برگزار می شود. امکان دارد که متخلفان انبارها را به محلهای دیگر ری منتقل کنند اما باید در نهایت یک روز رسیدگی و ساماندهی انبارها را آغاز کنیم تا جایی که از مرز و اسکله‌های ورودی کشور تا محلهای توزیع نهایی را پوشش دهد. ایجاد سامانه انبارها یک سیاست استانی است که به همه ابلاغ شده و باید تمام بخشها و شهرها انجام دهند. ما در شهرری این کار را با جدیت بیشتری انجام می دهیم. اولین محل برای تجّاری که مایل به نگهداری اجناس و کالاها هستند ری است. حدود یک هزار وصد میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شده است زیرا ری ورودی استان محسوب می شود.

*کسایی زاده: در گفتگو با رئیس اتاق اصناف، مطرح شد که اتحادیه ها در بحث ساماندهی و صدور مجوزهای اصناف تمایل زیادی ندارند آیا تحقق این امر نیاز به ورود فرمانداری دارد؟
-توکلی: در خصوص اصناف برخی واگذاری ها از امور دولتی به غیر دولتی صورت گرفته است. می توانم بگویم وضعیت شهرستان ری در ساماندهی صنوف از بسیاری جاها بهتر است. اینکه پیشکسوت ها و بازاری ها و معتمدین ری جایگاه خاص خود را همیشه داشته‌اند. با این دید حتما باید این اتحادیه ها ساماندهی شوند.

*کسایی زاده: چرا در خصوص توزیع مرغ چرا هنوز صف وجود دارد؟
-توکلی: در مسائله توزیع مرغ و روغن در شهرری تمام تلاش را کردیم که بیشترین سهم را دریافت کنیم و درست است که صف مرغ همچنان وجود دارد اما این یک برهه زمانی است که سپری خواهد شد. اولویت من این است که نه تنها دید برابر به ری بلکه به دورترین نقاط شهرستان داشته باشم.

*کسایی زاده: در سال ۹۹ خبرهای ناخوشایندی در حوزه دهیاری ها و شهرداری ها وجود داشت. چرا جلسات شوراها علنی نیست و خبرنگاران حضور ندارند؟
-توکلی: شهرستان ری بیش از چهل دهیاری در پنج بخش و شش شهر دارد و کنترل آن اگرچه سخت است اما تخلف در هر جا باشد برخورد می کنیم. تخلفات اغلب در سنوات گذشته باز می گردد. برخوردهایی اتفاق افتاد و سعی کردیم حداکثر اخلاق در برخورد با افراد رعایت شود. ناظر دهیاری‌ها شوراها هستند. ناظر شهرداری شورای شهر است. اینها نماینده مردم هستند که باید در هزینه کردها بیش از همه برای مردم دلسوز باشند. مدیریت روستایی ما درسالهای اخیر موجب تغییرات و رونق و افزایش تعلق خاطر بسیار در روستاها شده است.

*کسایی زاده: آخر سال ۹۹ استیضاح شهردار کهریزک را داشتیم. اینکه کمیته انطباق (علیرغم این که شما می توانستید اعمال نظرکنید) در مورد استیضاح شهردارکهریزک به رأی شورا احترام گذاشت، جای تقدیر دارد.!
-توکلی: هیات تطبیق براساس قانون مصوبات شورا را به ریاست فرماندارو حضور دادستان به عنوان نماینده دادگستری بررسی می کند. من سعی داشتم همیشه براساس قانون اقدام کنم و نگاه شخصی را در مصولات لحاظ نکردم. ۸ماه اخیر مدیریت شهری دربرخی موارد مانند اعتبارات و سازماندهی اداری در کهریزک عملکرد خوبی داشت اما حدود چهارماه پایانی اختلافاتی با شورا پیدا کردند و انجام وظایف مختل شده بود و من تلاش کردم که تعامل در آن جا برقرار شود. اما شورا دو موضوع عدم سکونت و استیضاح را پیشبرد. کهریزک پتانسیل و سرمایه خوبی برای کار وجود دارد اما هیچ ساماندهی خاصی از سوی شورا انجام نشده است. مردم باید دررأی دادن دقت کنند تا هرفردی که در بحث عمرانی، اجتماعی و فرهنگی کاری انجام می دهد انتخاب کنند. ما به شوراهای شهر پیوسته تذکر می دهیم که اصول را رعایت کنند و برخی از دوستانی که در حال حاضرهستند توجهی نکردند و آسیب آن را هم دیدند. اولویت من حفظ جایگاه نهاد شوراها است. قانون تاکید بر برگزاری علنی جلسات شوراهای شهرو مصوبات آنها دارد. وضعیت اغلب شوراهای شهرری البته خوب است و برخی موارد در حد اتهام و در دست پیگیری است. و پس از آن مراجع قانونی اطلاع رسانی لازم را انجام می دهند.

*کسایی زاده: گزارشاتی مبنی بر نماد میدان اصلی شهرری در فضای مجازی منتشر شد که این نماد در شان مردم ری نیست!
-توکلی: در این موارد مدیریت شهری باید برنامه ریزی کند و ما هم سعی می کنیم در جلسات آتی این موارد را مطرح کنیم. من به شخصه دنبال این هستم که هرسال با پیگیری یک موضوع واحد در شهرستان آن را به نتیجه برسانیم. چند موضوع در ذهنم وجود دارد. پذیرای پیشنهادها و طرحهای ممکن از سوی شهروندان در خصوص نماد ری و حتی احیای ورودی های ری هستیم.

*کسایی زاده: در خصوص پایش اتباع افغان چه طرحی دارید؟
-توکلی: این موضوع باید استانی پیگیری شود و ما آمادگی اجرای هر طرح ابلاغی را داریم. درصورت ابلاغ دستورات در خدمات دهی و ساماندهی آمادگی داریم که ری به شکل پایلوت مجری باشد. در حال حاضر فقط شهرداری از اتباع عوارض دریافت می کند. در حال رایزنی هستیم که در صورت تایید دهیاری های بزرگ هم عوارض دریافت کنند.

*کسایی زاده: در بحث جنگل‌کاری چه اقداماتی داشتید؟
-توکلی: پیگیری بودجه های هم جنگل‌کاری و هم آبخیزداری در بخش فشافویه و خاوران از صندوق توسعه ملی هستیم. ۲۴هکتار در بخش خاوران در هفته درختکاری انجام شد.

*کسایی زاده: آیا آرادکوه قابل جابه جایی است؟
-توکلی: نظر من این است که باید دنبال این موضوع باشیم و اینکه در چندصدمتری منازل مردم چنین معضلی وجود دارد ناراحت کننده است آن هم با یکدستگاه زباله سوز نمی‌شود زباله یک کلانشهر را از بین برد و اولویت شهرداری تهران باید مدیریت پسماند و تخصیص اعتبارات ویژه در این امر باشد.
در مورد نخاله های ساختمانی شهرداران باید اقدامات کافی انجام دهند. مجوز بازیافت گرفته شده باید سرمایه گذاری خصوصی هم انجام شود و در آبعلی این کار در حال اجرا است و چند شرکت خصوصی هم وارد شدند. مصوب کردیم برای ری و کل شهرها این طرح بازیافت نخاله اجرا شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false