اعمال نفوذ و شیطنت در تعاونی مسکن باقرشهر شکست خورد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اعمال نفوذ و شیطنت در تعاونی مسکن باقرشهر شکست خورد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد بنا به درخواست شهروندان در مورد پیگیری وضعیت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر با احمد پناهنده مدیرعامل این تعاونی دیدار و گفتگوی مطبوعاتی کرد.

تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر با حدود ۷۵۰ عضو فعلی از سال ۱۳۹۸ رسما کار خود را آغاز کرد که اعضای تعاونی را غیر از کارکنان رسمی، کارکنان قراردادی، روز مزد و فضای سبز هم شامل می شود. اعضای این تعاونی در ابتدا مبلغ ۳ میلیون تومان حق عضویت پرداخت کردند که وقتی قطعه زمینی در خیابان توریست باقرشهر برای خریداری معرفی شد مقرر شد هر عضو مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان پول نقد واریز کند. که فقط چند نفر هنوز پرداخت نکردند.

*چرا زمین توریست برای تعاونی مسکن شهرداری باقرشهر میسر نشد؟

کسایی زاده از پناهنده در مورد دلیل عدم موفقیت در خرید زمین توریست که موقعیت خوبی هم در شهر داشت سوال کرد که او پاسخ داد: دلایل مختلفی داشت اما مهمترین آن این بود که این زمین حدود ۴۰ نفر مالک داشت و کمی در معامله وسواس داشتند. نکته دیگر اینکه برخی از اعضا هنوز پول را کامل پرداخت نکرده بودند برای همین دستمان برای خرید فوری زمین بسته بود و از همه مهمتر آنکه بازار زمین هر روز نوسان داشت و قیمت ها افزایش می یافت.

پناهنده گفت: البته در این میان برخی از چهره های بانفوذ شهر هم برای عدم موفق شدن ما در خرید زمین توریست، سنگ اندازی می کردند. بعنوان مثال یک فردی در شورای شهر وقت می گفت کسی پول واریز نکند و فرد دیگری حرف دیگری می زد و این جو را بهم می ریخت و کار خراب می شد. همچنین چون یکی از برادرانم کاندیدای شورای شهر شده بود برچسب سیاسی زدند.

*با نفوذ نمی خواستند کار درست پیش برود

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر اظهار کرد: جو را به نحوی پیش بردند که کار تعاونی مسکن به شورای تامین بخش کهریزک رسید در حالی که تعاونی مسکن بخش خصوصی بود و کاری نشده بود که شورای تامین ورود کند؟ نه کسی راهپیمایی کرده بود و نه اغتشاشی رخ داده بود.

وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر

**بیشتر بخوانید/کلیک کنید بخوانید
وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر

 

الحمدلله دادگاه با قضاوت قاضی نامدار عادلی بود و وقتی تمام ماجرا را شرح دادیم به ما کمک کردند تا کار بهتر پیش برود. به دادگاه گفتم که برخی با اعمال نفوذ نمی خواهند کار پیش برود. اسامی همه را افشا کردم و دادگاه به آنها هشدار داد. بعنوان مثال زمینی در فشافویه می خواستیم خریداری کنیم که با همین قدرت نمایی ها مانع شدند و کار ما خراب شد.

*زمین جدید تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر بزرگتر و بهتر است

احمد پناهنده در پاسخ به این پرسش که مابع التفاوت خرید زمین توریست(زمین قبلی) یا زمین جدید (افشار در جاده انرژی) چگونه محاسبه می شود اظهار کرد: زمین توریست به قیمت ۱۶۰ میلیارد تومان و زمین جدید در جاده انرژی باقرشهر به قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان محاسبه و قیمت گذاری شده است. زمین توریست حدود ۳٫۵ هکتار زمین به ما می داد اما زمین افشار حدود ۶ هکتار به ما زمین می دهد. برای همین متراژ زمین جدید ۲ برابر زمین قبلی است.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر گفت: زمین مورد نظر همجوار با بازار تجریشی مرکز فروش کالاهای پلاستیکی است. برای همین از این موقعیت می شود برای ایجاد سوله هم استفاده کرد و یا ساختمان سازی کنیم که به تصمیم مجمع عمومی بستگی دارد.

*حدود ۳۵ میلیارد تومان از اعضا طلب داریم

پناهنده گفت: زمین افشار (جاده انرژی) را توانستیم با حمایت دادگاه متری ۳٫۵ میلیون تومان خریداری کنیم که به نفع مردم شد. در روز مبایعه نامه ۱۲۵ میلیارد تومان پیش پرداخت دادیم و باید الباقی پول را تسویه کنیم. حالا اگر اعضا الباقی را دادند که کار تمام می شود و در غیر اینصورت باید عضوگیری مجدد داشته باشیم که به مصوبه نیاز دارد. امروز ما ۳۵ میلیارد تومان از اعضای فعلی طلب داریم. ناگفته نماند اگر این پول بود زمین توریست را خریده بودیم.

*برای خرید زمین حسن آباد شیطنت کردند تا محقق نشود

از پناهنده در مورد حاشیه های خرید زمین حسن آباد سوال کردم که آیا درست است شما به تعاونی ضرر وارد کردید که در پاسخ گفت: اشتباه است. اتفاقا اگر درست می شد سودخوبی هم داشت. در آن منطقه کلنگ مسکن مهر زمین زده شده بود و تخصیص آب شرب و چاه هم داشت و ما با تشکیل هیاتی منتخب می خواستیم از این مجوز برای خرید زمین استفاده کنیم. شیطنت های آقایان موجب شد تا زمین متری ۱۰۰ هزارتومان را نتوانیم خریداری کنیم در حالی که اگر زمین خریداری می شد و روی آن کار می کردیم متری ۱٫۵ میلیون تومان ارزش پیدا می کرد. با این حال همه موافق بودند اما به جهت نیت خراب یک فرد و گروه خاص کار خرید خراب شد. آیا می توانند جواب مردمی که با هزار بدبختی پول جور کردند را بدهند؟ در هرحال وقتی کارشکنی شد طرف قرارداد زمین مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان پیش پرداخت را با احترام تحویل تعاونی داد.

*حقوق و دستمزدی نگرفتم/ من را نقد کردید نوش جانتان

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان شهرداری باقرشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ حقوق و دستمزدی دریافت نکرده ام گفت: حتی ۵۰ میلیون تومان هم از جیبم برای تعاونی هزینه کرده ام که فاکتورهای آن موجود است. آقای کسایی زاده شخص شما چندین بار علیه من گزارش زدید و خبرنداشتید چه شده است. موردی ندارد. نوش جانتان اما حالا حقایق را به شما گفتم.

*خبرنگاری که پول گرفت اما برای تعاونی مسکن شهرداری باقرشهر کار نکرد

از پناهنده در مورد حاشیه ها و شایعات در مورد اعطای زمین به ادمین کانال خبری سوال کردم که در پاسخ گفت: به فردی به نام سیاوش عطایی فیش عضویت تعاونی مسکن دادیم و او قرار شد بعنوان مشاور رسانه ای تعاونی برای ما کار سانه ای کند که متاسفانه اخبار ما را منتشر نکرد. او فیش خود را احتمالا فروخت. (فروش فیش حدود ۴۰ میلیون تومان بوده است) البته این قرارداد بر اساس مصوبه هیات مدیره بود و سرخود کاری نکردم. هرچند او بعدا علیه ما هم خبر زد.

احمد پناهنده مدیرعامل این تعاونی در پایان این مصاحبه از خبرنگار ضدفساد شهرستان ری (سید هادی کسایی زاده)، دادگاه کهریزک، قاضی نامدار، اعضای صبور تعاونی و هیات مدیره تقدیر و تشکر کرد که توانستند به نتیجه ای مطلوب دست یابند.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر مدارک ذیل را رسما منتشر کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false