شکست شهردار منطقه ۲۰ در شورای شهر تهران | افشار از شهرری می رود! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شکست شهردار منطقه ۲۰ در شورای شهر تهران | افشار از شهرری می رود!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: فرهاد افشار شهردار منظقه ٢٠ تهران (شهرری) با حضور در دهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوعات راهبردی منطقه ما گردشگری، حریم، پایدارسازی منابع مالی، حمل و نقل انسان محور، توسعه اجتماعی و فرهنگی، مدیریت بحران، خدمات شهری و محیط زیست و مدیریت پسماند بوده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های اجرا شده شامل فاز دوم شهربازی خانواده، شهربازی بوستان دانِش، بوستان زیتون، بوستان علائین، درختکاری بزرگراه امام علی، المان نوری میدان نماز و میدان ساعی و بلوار مدرس است.

شهردار منظقه ٢٠ تهران تصریح کرد: همچنین پروژه‌های اجرا شده در حوزه عمران هم شامل درزگیری اسفالت و معابر، روکش آسفالت خیابان شهیدرجایی، بازسازی سرویس بهداشتی بوستان مدرس، بهسازی محیطی معابر، لوله گذاری خیالات صمدی و مرمت پیاده راه رو خیابان ٢۴ متری است.

شورای شهری‌ها پس از استماع گزارش شهردار منطقه ٢٠ تهران که شامل اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این منطقه بود، واکنش‌هایی داشتند و سوالاتی را مطرح کردند.

در ابتدا زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر اظهار کرد: منطقه ٢٠ شهر تهران علی رغم داشتن پیشینه فرهنگ غنی و بنا‌های ارزشمند تاریخی و مقبره بی بی شهربانو، اما متاسفانه آن چنان که شایسته است به افکار عمومی معرفی نشده و این ظرفیت‌های عظیم گردشگری مغفول مانده است. یکی از منابع درآمد پایدار مدیریت شهری، حوزه گردشگری است و انشالله با تکیه بر اقتصاد فرهنگ مبنا، نسبت به این امر اهتمام لازم ورزیده شود همچنین طرح مرمت مجموعه چشمه علی در حال اجرا است، اما برای بهره وری حداکثری از آن اقدامات جدی نیاز است.

عضو شورای شهر تهران گفت: سلامت اهالی محله جوانمرد قصاب هم در خطر است، این محله به دلیل فرسودگی و حضور معتادان باعث شده که امنیت آن کاهش پیدا کند، آقای افشار شما به غیر از بازدید‌های رسانه‌ای چه کاری برای از بین بردن نواقص انجام داده اید؟ همچنین ترمیم اطراف حرم شاه عبدالعظیم و نفرآباد هم نتیجه خوبی نداشته است، برای این موضوع چه برنامه و یا تصمیمی دارید؟

پس از آن، محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران بیان کرد: احداث بوستان در شهر ری که شامل توسعه جزو گردشگری نیست همچنین باید بیشتر از یک میلیون فضای سبز ایجاد می‌شد، اما شما فقط اعلام کردید که یک بوستان ۸ هکتاری احداث کردید، درباره پروژه‌های شهرداری آمار و ارقامی عنوان نکردید.

نرگس معدنی پور عضو دیگر شورا در ادامه گفت: در مجموعه کوثر۳، حدود ۶۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند اما متاسفانه شهرداری تهران برای این مجموعه یک اخطاریه ای مبنی بر تعطیلی این مجموعه صادر کرده و لطفا بفرمایید این کار چه دلیلی دارد؟

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: شما برای حریم شهر ری چه اقداماتی انجام دادید؟ منطقه ۲۰ مشکلاتی دارد که باید رسیدگی شود، اقدامات برای حل این مشکلات و چالش ها چه بوده است؟ متاسفانه می توان گفت ما در حکمرانی یک نوع شلختگی داریم که معضلات و شکاف های زیادی را پدید آورده است، روستاهای شهرری طرح هادی دارند اما باید برای چالش های حریمی آن فکری کرد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم در ادامه خطاب به شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: در منطقه ۲۰ تهران مهاجران افغانستانی وجود دارند و تعدادی از آنها از خانواده لشکر فاطمیون هستند. برای این افراد چه اقداماتی انجام شده است؟

احمد صادقی هم در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شهردار منطقه ۲۰ گفت: انتظار داشتیم در این گزارش شهردار منطقه به نیابت شهروندان در رابطه با ورود فاضلاب تهران به ری انتقاد کند و همچنین گلایه شهروندان شهرری را در ارتباط با صنایع آلاینده و مزاحم را ارائه کند. وی گفت: انتظار ما این بود که در این گزارش شهرداری منطقه ۲۰ در رابطه با معضلات و مشکلات منطقه ۲۰ در بخش‌های مختلف سخن بگوید اما متأسفانه این گزارش بیشتر توصیفی و اقداماتی بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false