آخرین جزئیات تخلفات و فساد انتخاباتی در باقرشهر و کهریزک اعلام شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آخرین جزئیات تخلفات و فساد انتخاباتی در باقرشهر و کهریزک اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر٬ سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و خبرنگار ضدفساد اعلام کرد: با ورود بازرسان بخشداری و معاون دادگاه کهریزک(قاضی اجرای احکام) در روز انتخابات و کشف تخلفات و فساد گسترده خرید و فروش رای در شهرهای باقرشهر و کهریزک پرونده ویژه ای برای رسیدگی به این جرائم تشکیل شد.

توقیف چند دستگاه اتوبوس که برای رای دادن به کاندیداهای خاص به این شهرها سفرکرده بودند٬ دستگیری بیش از ۴۵ متهم و مضنون به خرید و فروش رای در روز انتخابات و همچنین جمع آوری فیلم ها و تصاویر بروز تخلف و فساد در انتخابات شوراها بخشی از اقدامات دادگاه کهریزک با ورود مستقیم قاضی محمدساری بوده است که در نتیجه موجب ابطال انتخابات در این دو شهر شد.

هرچند در جریان جمع آوری مستندات و شناسایی متهمان «علیرضا افشار» بازرس ویژه بخشداری کهریزک به بهانه ارتباط با خبرنگارضدفساد (همراهی خبرنگار در طول بازرسی ها در سطح شهر) مسئولیت خود را از دست داد و سید هادی کسایی زاده (خبرنگار) هم مورد تهدید و ضرب و شتم (از سوی افراد ناشناس) و پس از آن به بهانه ای مورد شکایت و بازداشت قرارگرفت اما این پرونده همچنان به قوت خود در حال پیگیری است.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده مستندات و ادله فراوانی مبنی بر فساد گسترده در انتخابات شوراها رخ داده و قاضی محمدساری دستور و حکم بازشماری صندوق های رای بخش کهریزک را صادر کرده است.

بر این اساس با حضور و نظارت مستقیم قاضی محمدساری و غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری همراه با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صندوق های رای بخش کهریزک در محل فرمانداری ری به زودی بازشماری خواهد شد.

 

**بیشتر بخوانید

دادگاه مفسدان انتخاباتی باید علنی برگزار شود | دادگستری حق ممانعت از ورود خبرنگار را ندارد

فشافویه شهرستان ری و روایت روستایی که ۴ برابرجمعیتش رای داشت!

فیلم| یک روز بعد از روز انتخابات ۱۴۰۰ در باقرشهر

احضار شهردار و ۴ عضو شورای شهر باقرشهر به دادگاه

عکس| حمله کاندیداهای متخلف به باقرشهر و کهریزک

گزارش خبرنگار ضدفساد| تریاک بگیر؛ رای بده!

هدیه ۵ میلیون تومانی برای افشای خرید و فروش رای!

این خبر در حالی است که ۱۵ متهم در این پرونده احضار و تفهیم اتهام شده اند و دادگاه کهریزک از مردم درخواست کرده که می توانند شکایت ها و گزارش های خود را به این مرجع قضایی و نظارتی ارائه کنند.

خبرنگار ضدفساد نوشت: برخی چهره های شهرستان ری تلاش کردند تا هیات نظارت استان تهران ناظر بر بازشماری باشد اما دادگاه پیگیر حضور هیات نظارت مرکزی (کشور) شده است. این برای نخستین بار است که یک قاضی تا این مرحله از افشای فساد در انتخابات شوراها در شهرستان ری پیش می رود.

نکته قابل تامل آن است که کمتر فعال رسانه ای و خبرنگار در شهرستان ری حمایت خود را از این اقدام اعلام کرده اند و بازتاب رسانه ای نداشته است. در حالی که وظیفه رسانه شفاف سازی و انتشار اخباری است که منافع عمومی و حقوق شهروندی را در بردارد. در حالی که برخی فعالان رسانه ای با انتشار شایعات و اخبار سعی در تخریب اقدامات ضدفساد و منحرف کردن افکار عمومی از پیگیری این رخداد دارند که پس از مختومه شدن این پرونده جزئیات بیشتری از مهندسی رسانه در این مرحله حساس منتشر خواهد شد.

پرونده خرید و فروش رای و فساد انتخاباتی در بخش کهریزک فقط از طریق چند رسانه دنبال می شود و بازتاب گسترده ای در سطح مدیران استان تهران داشته است. موفقیت دادگاه کهریزک و رسانه های ضدفساد در این پرونده سنگ بنای جدیدی در مدیریت اجرایی انتخابات و پیشگیری از وقوع جرم خواهد داشت و از سوی مردم از طریق ارسال پیام تبریک در فضای مجازی و نصب بنر حمایت ویژه ای شده است.

لازم به ذکر است که برخی از مسئولان قضایی کشور از این اقدام قاضی محمدساری و دادگاه کهریزک حمایت کرده اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false