انواع درب اتومات و کرکره مغازه را بشناسیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
انواع درب اتومات و کرکره مغازه را بشناسیم

به گزارش جامعه می خواهیم شما را با یکی از از برندهای معتبر دربهای اتوماتیک مغازه آشنا کنیم.

ما در ابتدا از طریق اینستاگرام با این مجموعه آشنا شدیم و پس از مراجعه به وبسایت آن با دیدن عکس های نمونه کارهای بسیار متنوع و فوق العاده تصمیم گرفتیم تا شما را نیز با آنها آشنا کنیم.  باشد که گامی مثبت در جهت اعتلای صنعت کشور عزیزمان ایران برداشته باشیم.

برای شروع تصمیم گرفتیم تا با کرکره‌برقی آغاز کنیم و پس از آن به درب های اتوماتیک شیشه ای بپردازیم.

استدلال ما این بوده که فروش و نصب کرکره برقی بسیار بیشتر از درب های اتوماتیک می باشد و اگر گشت و گذاری در خیابان های شهر نیز انجام دهید با ما هم عقیده خواهید شد.

کرکره برقی

به صورت کلی پایه و اساس انواع کرکره برقی مشابه است و فقط در یک سری جزئیات انواع کرکره برقی با یکدیگر متفاوت است.

به عنوان مثال معمولاً رول درب کرکره ای پارکینگی به سمت داخل پارکینگ و داخل ساختمان جمع می شود ولی در کرکره برقی مغازه معمولاً به سمت بیرون می باشد.

دلیل اصلی رول به بیرون بودن این است که اگر را به سمت داخل بیفتد تبادل حرارتی میانه داخل و خارج فروشگاه بسیار زیاد خواهد بود.  بنابراین کرکره را به صورت رول بیرون نصب می‌کنند و از پشت کرکره از کف تا سقف را با شیشه می پوشانند تا تبادل حرارتی به حداقل خود برسد.

قیمت کرکره برقی مغازه

آیا رول به بیرون خطرناک نیست و احتمال سرقت را افزایش نمی دهد؟

این سوال که ذهن بسیاری از خریداران ترکیه را به خود مشغول کرده یک جواب ساده دارد.

خیر

زیرا معمولاً رول کرکره برقی در ارتفاع بالا می باشد و  تقریباً احتمال دسترسی به رول و دستکاری موتور نزدیک به صفر می باشد.

از طرف دیگر حتی اگر به موتور دسترسی به وجود بیاید با توجه به قفل بودن کرکره توسط   قفل های دو سمت آن غیر ممکن به نظر می رسد.

ولی با تمام این تفاسیر باز هم احتمال دسترسی به موتور و رول کرکره برقی اندکی نگران کننده است پس راه حل چیست؟

راه حل آن بسیار ساده است ، توصیه می‌کنیم که کارهای برقی رو به بیرون و در داخل تابلو مغازه رول شود.  به این صورت علاوه بر حفظ زیبایی نمای بیرونی فروشگاه امنیت کیک را نیز ز تا حداکثر ممکن بالا برده ایم.

آیا رو به بیرون بودن کرکره مغازه از امنیت و زیبایی مزیت دیگری نیز دارد؟

بله. یکی دیگر از مزیت های نصب کرکره برقی مغازه به صورت رول به بیرون دسترسی به موتور جهت رفع خرابی و سرویس دوره ای می باشد.

شکی نیست که از قدیم گفته اند که روزی به بالا بودن کرکره مغازه در طول روز می باشد.

پس ما باید کاری کنیم تا  روزهای بسته بودن مغازه را در طول سال به حداقل برسد ولی اگر کرکره برقی مغازه خراب شود و روی آن به سمت داخل باشد قطعاً تعمیر و راه اندازی کرکره بیشتر زمان می برد و مدت بیشتری مغازه تعطیل خواهد بود.

ولی برای مغازه‌هایی که کرکره برقی آنها روبه خیابون رول می شود در مدت بسیار کوتاهی میتوان تعمیرات را انجام داد و مدت کرکره برقی را در  مدار عملکرد قرارداد.

کدام نوع موتور برای کرکره برقی مغازه مناسب تر است؟

معمولاً مغزها تعداد باز و بسته شدن زیادی در طول روز ندارد بنابراین نیازی به موتور تردد نامحدود احساس نمی شود.

ولی یک نکته بسیار حائز اهمیت است این است که پس از خرابی کرکره مغازه باید سریعاً تعمیر شود زیرا درامد یک یا چند نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به باز بودن مغازه و بالا بودن کرکره آن وابسته است.

اگر یک  کرکره پنجره کرکره برقی ورودی پارکینگ را در نظر بگیریم شاید تعویض موتور توبلار آن فقط اندکی بیش از یک موتور ساید زمان ببرد.

ولی برای کرکره برقی مغازه اینگونه نیست زیرا موتور و رول کرکره برقی مغازه در داخل تابلو قرار دارد و جا برای شخص سرویس دهنده و تکنسین تعمیرات بسیار تنگ است و در عمل تعویض موتور توبلار بسیار سخت تر و زمان بر تر از تعمیر ایا تعویض موتور ساید  می باشد.

توصیه می کنیم اگر قصد خرید کرکره برقی برای مغازه را دارید حتماً از موتور ساید زنجیری استفاده نمایید.

کدام نوع تیغه برای  کرکره برقی مغازه مناسب تر میباشد؟ کدام یک ضد سرقت تر است؟ ست

در پاسخ باید بگوییم شما هر نوع کرکره برقی از تیغه آلومینیوم گرفته تا فولادی پلی کربنات شفاف ویا رول گیتر نصب نمایید آنچنان تفاوتی در امنیت ندارند.

ولی نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که هر جنس تیغه ای که انتخاب می کنید از نوع با کیفیت آن را انتخاب نمایید.

مثلاً یک تیغه آلومینیومی با وزن سنگین و ضخامت بالا قطعاً توصیه می شود ولی یک تیغه کرکره فولادی با ورقه نازک و استحکام امنیت پایین اصلاً توصیه نمی شود.

پس به جنس متریال تعجب نکنید با توجه به سلیقه خود نوع جنس را انتخاب نمایید باید بعد از انتخاب نوع  متریال تیغه سنگین ترین و مستحکم ترین این نوع آن را خریداری نمایید.

اگرچه هرچقدر که ضخامت و استحکام تیره بالاتر برود به همان میزان قیمت کرکره برقی مغازه بالا میرود ولی به این قضیه توجه داشته باشید که سرمایه ای که داخل مغازه انباشته شده است بسیار ارزشمند تر از یک دهنه کرکره برقی می باشد بر روی امنیت خود قیمت نگذارید تا جایی که می‌توانید از تیغه های با کیفیت و ضد سرقت استفاده نمایید و به هیچ عنوان از تیغه های سبک با ایمنی پایین بر روی درب مغازه خود نصب نکنید.

در مطالب بالا هر کجا که اسمی از مغازه برده شد دقیقاً توضیحات برای یک هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای، فود کورت مجتمع خرید نیز دلالت دارد و هرگونه فروشگاه و مکان تجاری را این توضیحات در بر می‌گیرد.

درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای برای مغازه به  مراتب بالاتر از کرکره برقی مغازه می باشد.

از طرف دیگر درب اتوماتیک شیشه ای لازم و امنیتی نیست و ارتباط آنچنانی با  ضد سرقت نمودن مغازه ندارد.

به همین دلیل تعداد مغازه هایی که از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می کنند بسیار کمتر از مغازه هایی است که برای آنها کرکره برقی نصب شده است.

درب شیشه ای اتوماتیک

 

کاربرد اصلی درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب اتوماتیک مغازه دو کاربرد اصلی دارد

  1.  صرفه جویی در مصرف انرژی
  2.  مدرن و لاکچری نمودن فروشگاه

وقتی درب مغازه مدام بسته باشد قطعاً در مصرف سوخت جهت گرمایش و سرمایش بسیار صرفه جویی خواهد شد حالا این سوخت می تواند سوخت مصرفی نیروگاه جهت برقی باشد که در مغازه مصرف میشود و یا مستقیماً سوخت مصرفی تجهیزاتی مانند بخاری گازی.

البته در ایران کمتر به جنبه صرفه‌جویی در مصرف سوخت آن توجه می شود و دلیل اصلی نصب درب اتوماتیک شیشه ای برای مغازه جنبه لاکچری آن می باشد.

قبل از نصب درب اتوماتیک چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

قطعاً درب اتوماتیک شیشه ای نیز مانند هر قطعه مکانیکی الکترونیکی دیگر یک سری محدودیت ها و مشخصات فنی دارد که اگر به درستی دربی مناسب مغازه خود انتخاب نکنیم با خرابی های مکرر آن مواجه خواهیم شد.

ارتفاع فریم ها

یکی از مواردی که قبل از خرید و نصب این درب ها باید به آن توجه نمایید ارتفاع درب اتوماتیک شیشه ای می باشد به عنوان مثال اگر مغازه شما ارتفاع دارد نصب درب اتوماتیک شیشه ای با درهای متحرک به ارتفاع ۳ متر اصلاً توصیه نمی شود.

ارتفاع استاندارد درب اتوماتیک شیشه ای ۲ متر و ۲۰ سانتی متر می باشد و اگر ارتفاع مغازه شما بیش از این باشد که در اکثر مواقع نیز همین گونه است بهتر است از ارتفاع ۲۲۰ به بالا شیشه سکوریت ثابت به عنوان کتیبه نصب شود.

تعداد کمی اپراتور هستند که می‌توانند درب های خیلی بزرگ و با ارتفاع بلند را حرکت دهند ولی متاسفانه بسیاری از شرکت های نصب درب اتوماتیک چندان به مشخصات فنی اپراتور توجه نمی کند و درهای بلند را بر روی اپراتورهای ضعیف نصب میکنند که در دراز مدت باعث بریده بریده حرکت کردن در و همچنین تغییر فرم شاسی اکسترود درب اتوماتیک می شوند.

حداکثر وزن  هر فریم متحرک

نکته‌ای که باید به آن توجه نمود وزن شیشه سکوریت  ۱۰ میلیمتر به صورت عمده در دربهای اتوماتیک شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد بسیار بالا است.  اذان قبل از خرید مشخصات وزن هر فریم را باقدرت قابل ارائه  اپراتور درب  اتومات تطبیق دهید تا شاهد خرابی های مکرر سیستم خود نباشید.

اگر شما بار یک وانت نیسان را بر روی پراید وانت بگذارید،  پراید وانت با سختی بسیار شروع به حرکت میکند ولی فشار بسیار زیادی به آن وارد می‌شود و احتمال خرابی آن بالا می رود.

دقیقاً همین وضعیت در در های اتومات وجود دارد و اگر  فریم های سنگین را بر روی اپراتور ضعیف نصب نمایید اپراتور در را حرکت می دهد ولی پس از شش ماه یا یک سال به کلی از هم می پاشد.

میزان تردد درب

مورد دیگر میزان تردد مجاز درب اتوماتیک می باشد. پس هرگز یک اپراتور کم تردد را برای محلی مانند فرودگاه که تردد بسیار بالایی دارد نصب نکنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false