۵ نکته که محتوای شما را سئو پسند می‌کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۵ نکته که محتوای شما را سئو پسند می‌کند

در دنیای دیجیتال امروز دانستن نکات کلیدی برای اینکه محتوای شما سئو پسند شود ضروری است. شاید تا الان چندین ساعت از وقتتان را صرف پیدا کردن این نکات طلایی کرده باشید. اما اگر می‌خواهید ۵ نکته کاربردی را برای سئو پسند کردن تولید محتوا سایت خود استفاده کنید تا انتها همراه من باشید. در این پست ۵ نکته که محتوای شما را سئو پسند می کند برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم، که شما می‌توانید همین الان آنها را به کار بگیرید و نتایج  اثربخش سئو محتوا را بینید.

 

۱٫     یک موضوع جذاب و کاربردی انتخاب کنید

با توجه به اینکه برای گوگل، تجربه کاربران بیشتر از هرچیز دیگری است. پس شما هم باید به تجربه کاربران بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهید. پس در گام اول برای نوشتن محتوای سئویی باید موضوعاتی را انتخاب کنید که مردم یا می‌خواهند در مورد آن بدانند یا به آن علاقه‌مند هستند. با استفاده از این روش درست مانند موتور جستجو به راحتی تجربه کاربران را در الویت قرار می‌دهید. بنابراین شما باید به کلید واژه‌ها فکر کنید و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید.

۲٫ یک لیست تخصصی از کلید واژه ها را تهیه کنید

لیستی تخصصی از کلیدواژه‌ها شامل تمامی کلمات کلیدی و جملاتی که به محصولات یا خدمات شما مرتبط می‌شوند تهیه کنید. این کلیدواژه‌ها در واقع همان چیزهایی هستند که احتمال می‌دهید یک فرد ممکن است آن را سرچ کند. بگذارید ساده‌تر بگویم این کلمات در واقع اصطلاحاتی هستند که ارتباط بیشتری را به کسب و کار شما دارند.

زمانی که لیست خود را آماده کردید می‌توانید از Google keyword planner استفاده کنید که کاملا رایگان است. مزیت استفاده از این ابزار این است که شما می‌توانید تعداد افرادی را که راجع به لیست شما سرچ کرده‌اند به راحتی ببینید. همچنین می‌توانید ایده‌های بیشتری را که مرتبط با ایده‌ی اولیه شما هستند با اطلاعات این موتور جستجو به‌دست آورید.

در نهایت ترکیب این موضوعات جذاب که در گام اول انتخاب کرده‌اید با لیست کلید واژه‌هایی که در گام دوم آنها را تهیه کرده‌اید باعث قرارگیری شما در بالاترین سطح رتبه بندی در صفحه نتایج گوگل خواهد شد.

 

۳. کلید واژه‌ اصلی را درست انتخاب کنید

در این گام از سئو محتوا باید مرتبط‌ترین کلمه را به عنوان کلید واژه‌ اصلی خود انتخاب کنید. در واقع این نکته حیاتی‌ترین عنصر سئو سایت شما خواهد بود. برای به کاربردن کلید واژه اصلی در متن خود باید این نکات را رعایت کنید:

  • انتخاب درست کلید واژه‌ اصلی خود به این نکته توجه کنید که کلید واژه اصلی باید به خوبی با عنوان شما سازگار باشد.
  • وقتی نوشته‌ خود را تمام کردید یک نگاه کلی به آن بندازید تا ببینید چند بار از کلیدواژه‌ی خود در متن استفاده کرده‌اید.
  • به طور کلی چگالی مناسب برای کلید واژه‌ اصلی شما ۱ تا ۳ درصد است.
  • همچنین کلید واژه‌ اصلی شما باید درعنوان پست، پاراگراف اول و آخر آن استفاده شود.
  • توجه داشته باشید که روان بودن متن خود را فدای کلیدواژه‌ها کنید.

وقتی متن خود را با رعایت این نکات نوشتید در مرحله بعد این کارها را انجام دهید.

  • در جاهای کلیدی پست خود از عکس استفاده کرده و عنوان درستی را برای تصویر (alt) انتخاب کنید.
  • سئو متن خود را با جملات بلند خراب نکنید.

۴٫ از لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی به صورت مناسب در متن خود استفاده کنید

به طور کلی دو نوع لینک‌دهی در سئو وجود دارد یکی لینک‌های داخلی و دیگری لینک‌های خارجی.

پیوندهای داخلی (درونی) می‌توانند در داخل سایت شما توسط موتورهای جستجوگر ردیابی شوند. پیوندهای خارجی (بیرونی) شما توسط خزنده‌های موتور جستجو ردیابی می‌شوند.

لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی هم از جهت ارتباط بین صفحات (منابع اطلاعات تکمیلی) و هم برای افزایش اعتبار ضروری هستند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کلید لینک‌دهی در سئو محتوا، کیفیت ارتباط و آن است.

 

۵. مقاله خود را به اشتراک بگذارید

همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو برای مطالبی که سئو پسند هستند امتیازاتی را در نظر می‌گیرند.  بخش زیادی از چگونگی محبوبیت مقاله شما و بالا رفتن رتبه آن مربوط به اشتراک گذاری است.

اشتراک گذاری محتوای سئو شده شما از صفحات ارتباط جمعی راهکاری بسیار اصولی و مناسب است.

جمع بندی

اگر بخواهید بدانید که سئو محتوا چیست و چرا مهم است؟ باید بگوئیم که سئو محتوا برای قرار گرفتن سایت شما در رتبه‌های بالای جستجوی گوگل ضروری است. در واثع شما تا زمانی که نخواهید سطح کسب وکار خود را ارتقاء دهید نیازی به کمک گرفتن از متخصصان حوزه سئو ندارید. متخصصان سئو می‌توانند وب سایت شما را در رتبه بندی مناسبی در گوگل قرار دهند و از این طریف کمک بزرگی به توسعه کسب و کار شما خواهند کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس دارای خدمات تخصصی در حوزه سئو است که با اطمینان کامل می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false