یک عضو شورای شهر کهریزک: تخلفات من را گزارش دهید و جایزه بگیرید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
یک عضو شورای شهر کهریزک: تخلفات من را گزارش دهید و جایزه بگیرید!

پایگاه خبری جامعه خبر|سید هادی کسایی زاده| رحمان آذرخرداد متولد ۱۳۵۸ دارای مدرک کارشناس ارشد جزاء و جرم شناسی، صاحب دو فرزند که حدود ۱۲سال در کهریزک ساکن است. او در نهادهایی مانند ستاد اقامه نماز، بخشداری، دادگستری خدمت کرده و امروز در کنار عضویت شورای شهر کهریزک ۱۲ سال است که وکیل پایه یک دعاوی است. در موردش حرف و حدیث های زیادی روایت می شود برای همین گفتگوی کوتاهی با عضو حقوقدان شورای شهر کهریزک داشتم.

*شما با این که چهارسال سابقه شورا داشتید چرا در امور اجرائی این دوره موفقیتی نداشتید؟
به علت اینکه دوره فعلی که در آن هستیم یکی از پر حاشیه‌ترین دوره ها بود. تأیید شورا خیلی طول کشید که در کارها تاثیر منفی داشت.

*شما یک سال هم رئیس شورا بودید آیا قبول دارید که وضعیت موجود شهر نامطلوب است؟
قطعا شرایط باید از این بهتر باشد زیرا منطقه هم از ظرفیت و هم بودجه مناسبی برخوردار است. مردم بسیار فهمیده و صبوری دارد.

*آیا شما هم مثل سایر اعضا قبول دارید که شهردار(یحیی‌پور) به شما تحمیل شد؟
فشارهایی بود اما ما باز هم می توانستیم مقامت کنیم و او را تأیید نکنیم.

*با وجود تمام ضعفهای اجرایی چرا باز کاندیدا شدید؟
تصمیم به جبران اتفاقات سابق دارم. همانطور که از اسم شورا مشخص است یک نفره نیست و یک سیستم جمعی است و هیچ یک از اعضا نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد و یا تصمیمی گیری کند.

*شما با وجود تمام این موارد ضعف که دو دوره عضو شورا(هشت سال) در فعالیت خود نشان دادید، کاندیدای شهرداری هم شدید. علت این اقدام شما چه بود؟ آیا اگر انتخاب می شدید شهرداری موفقی می‌شدید؟
من هرگز ادعا نکردم که می توانم شهردار خوبی باشم زیرا درباره کاری که شروع نکردم نمی توانم ادعایی داشته باشم. کاندیداتوری من به علت شرایط خاص موجود کهریزک رقم خورد. و نظر لطف اعضا بود که مرا انتخاب کنند اما تصمیم همه اعضا این است که شهردار باید یک فرد بومی باشد تا در این مدت کوتاه چندماهه آشنایی کافی برای کار در منطقه را داشته باشد.

*البته طوری که اعضای دیگر گفتند شما تاثیر و نفوذ خوبی در شورا داشتید. چرا در دو دوره اقدام موثری انجام ندادید؟
در کوتاه مدت دو کار مهم در این منطقه باید انجام شود. اجرای عقب نشینی ها و برخی تغییرات عمرانی خیابان ها و دوربرگردان ها که طرح این موارد به شهردار داده شد اما او اجرا نکرد زیرا با مالکان کنارنیامد.

*آیا شما فکر می کنید درصورت شهردار شدن میتوانید مشکلات موجود را حل کنید؟
مالکین کهریزک تا حدودی نسبت به شهرداری بدبین شدند. برخی اصلاحات عمرانی انجام شده و مالکانی که در عقب نشینی همکاری کردند هنوز پول خود را دریافت نکرده اند.

*به نظر شما در کهریزک چه تغییراتی لازم و ضروری است؟
گره‌ها بسیار زیاد است. اختیارات شورا بسیار محدود است و اصلا اجازه نمی دهد که افراد آنچه در ذهن دارند اجرا کنند. افرادی باید با اطلاع کامل از این اختیارات ورور کنند. با این تجربه ای که در دور اول داشتم همه دیدند که در دور دوم هیچ وعده و شعاری به مردم ندادم که نتوانم انجام دهم. مهمترین کمبودهایی که مردم دارند را باید پیدا کنیم و حل کنیم به طور مثال تاسیس یک درمانگاه خیریه در دوره قبل از اقدامات شورا بود. برخی اوقات شما ایده و افکاری دارید اما رسیدگی به دردهای موجود مردم ارجح برهمه امور عمرانی است. برای راه اندازی اورژانس در کهریزک یک ساختمان اختصاص دادیم و امروز تجهیزات بهتری برای آن مرکز جذب شده است و شاهد کاهش فوتی ها و ضایعات جانی در این خصوص بودیم.

*حرف و حدیث علیه شما زیاد است. مثل رانت در یک بیمارستان … بهتر است در خصوص بیمارستان عمومی الهام توضیح دهید؟!
تجهیز بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی که صفر تا صد از خرید زمین و تجهیز توسط خیرین در حال اجرا و در سال سوم انجام پروژه است. این تنها بیمارستانی است که از قم تا شهر ری ایجاد شده است. به علت مشکلاتی که برای دکتر هاشمی موسس بیمارستان در کهریزک ایجاد شده بود ، قرار بود یک بیمارستان خیریه ۶۰ تخته در جای دیگری احداث کنند. که با صحبت، او را متقاعد کردم که در کهریزک اقدام کند و زمین هایی در نقاط مختلف به او پیشنهاد کردم که او یک قطعه را خرید و از قضا نام بنده را در هیأت مدیره بیمارستان وارد کرد. اما متاسفانه برخی به من تهمت می زنند که با تبانی من و فروشنده زمین دکترهاشمی، زمین را گران خریداری کرده است و چون عضو هیأت مدیره هستم بعدا از مجموعه سود خواهم برد که اینها کاملا کذب است. این بیمارستان خیریه کاملا تحت نظارت وزارت بهداشت و دارای تفاهمنامه است تا در مرحله خاصی تحویل وزارتخانه شود. امروز در حال ساخت است و قرار است به ۱۶۰ تخت ارتقا پیدا کند و تجهیزات و نیروی مورد نیاز توسط وزارت بهداشت تامین می شود.

*گفته می شود همسر شما کارمند شهرداری است و حقوق بگیر است و با رانت شما وارد شده؛ آیا درست است؟
همسر من سال ۸۷ یعنی ۵سال قبل از این که من وارد شورا(سال ۹۲) شوم به علت تحصیلات حوزوی که داشت جذب شورای حل اختلاف شد. در آن زمان عرف بود که نیروهای شورای حل اختلاف برای کار به سازمانها و ارگانهای دیگر معرفی می شدند و برای تامین حقوق آنها مأمور به خدمت می شدند و شهرداری حقوق آنها را تقبل می کرد. حقوق او هم طبق وزارت کار بود. او چهارسال اخیر(سال ۹۶) ترک کار کرد و اکنون خانه دار است. البته در هیأت اجرایی به علت همین دلایل من را رد صلاحیت کردند.

*چرا دوره پنجم شورای شهر کهریزک با وجود بودجه ۴۰۰ میلیاردی شهرداری، ضعیف عمل کرد؟
اوایل کار شورا و شهرداری پروژه های زیادی عمرانی انجام شد شاید خیلی چشمگیر نباشد اما کارها در حال انجام بود تا این که مشکلات زیادی از خارج از شورا برای ما ایجاد و کارها متوقف شد.یکی از مشکلات کسب درآمد از تراکم فروشی است زیرا شهرداری کهریزک هیچ درآمد پایداری ندارد. البته مصوبه ای برای احداث یک گذربازارچه برای مرکز شهر داشتیم که اجرای آن پس از نصب سنگ فرش متوقف شد چون شهردار تعویض شد. در مورد تغییر آقای یحی پور (شهردارسابق) باید بگویم که شورا با یحیی پور هیچ چالش و درگیری نداشت. هر انسانی نقاط قوت و ضعف دارد. حضور او نظم خاصی به کار شهرداری داد که خیلی مفید بود اما گاهی بی احترامی به ارباب رجوع گزارش می‌شد. نکته منفی این که به شورا هیچ توجهی نداشت و انگار اصلا ما را نمی‌د‌ید و فقط اعمال نظر و اقدام خود را پیگیری می کرد. و مخالفت هایی هم با تغییر او از سوی شهرستان و هیأت انطباق به دلایل مختلف وجود داشت اما ما باز فشارهای را تحمل کردیم.

*اگر تایید صلاحیت شود آیا رأی می آورید؟
این هجمه ها شاید به علت مردمی بودن من باشد. البته به خاطر همان اقدامات کوچک که انجام دادم حس راحتی وجدان دارم و امیدوارم فرصت جبران کم کاریا را داشته باشم.

تجربیاتی که در این دوران داشتیم به ما کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری در شهرداری داشته باشیم. تقریبا تمام مصوبات شورای ما اجرا شده است.

*چرا فعالیت فرهنگی شورا تا این حد کم است؟
به علت اینکه شهرداری واحد فرهنگی قوی ندارد. دوره قبل فعالیت فرهنگسراها قابل قبول بود اما این دوره فعالیت فرهنگسراها و سینما متوقف شد. البته شاید بتوان این را هم افزود که مشکلات دیگر آنقدر زیاد هستند که رسیدگی فرهنگی در جایگاه بعد قرار می گیرد.
یکی از نقاط قوت شورای شهر استفاده از منابع و ارتباطات اعضاء در جذب و گرفتن امکانات و خدمات و سرمایه گذار برای منطقه است. ارتباطات شما تا چه حد اثرگذار بود؟
حاشیه ها مانع از اجرای خیلی از امور و پروژه ها شد و انرژی زیادی از ما گرفت. متاسفانه روابط عمومی شورا بسیار ضعیف است و از سوی دیگر ارتباط با رسانه ها وجود نداشته است تا ما بتوانیم از نقدها استفاده کنیم. رسانه ها هم باید به ما کمک کنند و تاثیر داشته باشند.

*در صورتی که درشورا انتخاب نشوید چه کاری پیش می گیرید؟
دفتر مشاوره من باز است و درپرونده های جرم و جزاء پرونده قبول می کنم. البته اگر در کنار اعضای شورا یک حقوقداد حضور نداشته باشد مطمئنا همراه با آسیب خواهد بود.

*آیا موافق جلسات علنی هستید؟ شفافیت در کار لازم است؟
این قانون است اما هیچ کس تا کنون درخواست علنی بودن نداشته و ما هم پیگیر نبودیم. شفاف سازی در هر کاری باید انجام شود و حرف و حدیث ها کم می شود.

*حرفی برای مردم کهریزک دارید؟
از مردم تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و من را انتخاب کردند. احترام برای من قائل بودند و من هم متقابلاً دوست داشتم احترامشان حفظ شود. و امیدوارم هرچه خیراست اتفاق بیفتد.

*اما می گویند تخلف زیادی دارید! حالا یا زرنگید یا نمی شود رو کرد؟!
همینجا اعلام می کنم اگر فردی تخلفی از من شناسایی کرده و در اختیار دارد به او جایزه می دهم. حاضر هستم اگر فردی مدعی شود که برای داشتن رأی ۵۰هزارتومان خرج کرده ام به او جایزه بدهم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false