گزارش 800 روزه امین بابایی | همه علیه بخشدار 42 ساله کهریزک! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش 800 روزه امین بابایی | همه علیه بخشدار 42 ساله کهریزک!

پایگاه اطلاع رسانی جامعه خبر/ امین بابایی در حالی به 42 سالگی وارد می شود که با مدرک تحصیلی مهمندسی ژنتیک گیاهی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی همچنان بعنوان بخشدار کهریزک مشغول به کار است. او بیشتر در حوزه مشاوره و کارشناسی امور فرمانداری و روابط عمومی در فرمانداری های استان تهران و مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران مشغول به کار بوده است.

با این حال در حالی که تصور نمی شد بتواند بخشداری کهریزک را مدیریت کند اما رضایت مدیران و مردم بخش نشان می دهد که اقدامات قابل قبولی به همراه داشته است. با اینکه امین بابایی در دسته مدیران حسین توکلی فرماندار برکنار شده شهرستان ری تعریف می شود اما اختلافات مدیریتی او و فرماندار سابق بر سر احقاق حقوق عامه نام او را بعنوان مدیرمنتقد حسین توکلی برسر زبان ها انداخت.

امین بابایی 800 روز قبل در بدو ورود به بخشداری کهریزک به دلیل سبقه کار رسانه ای سایت اطلاع‌رسانی سلام کهریزک را راه اندازی کرد تا از این طریق بتواند عملکرد و فعالیت های مدیریتی خود را به طور حرفه ای و آرشیوی اطلاع رسانی کند. نام و چهره بخشدار جدید وقتی که بر روی 307 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ایستاده و بود و همراه حکم قضایی وا لودرها را رفع تصرف می کرد بر سر زبان ها افتاد. امین بابایی در اقدامی دیگر به حوزه دام فروشان غیرمجاز در حاشیه روستاها به ویژه روستای گلحصار وارد شد و پس از 20 سال علی رغم مقاومت ها و فشارهای زیاد توانست تمامی آنها را در 2 مرکز ویژه ای در همان حوالی ساماندهی کند.

بابایی توانست با جذب 30 میلیارد تومان اعتبار آب آشامیدنی را از سد ماملو و سدکرج به بخش کهریزک هدایت کند که این اقدام بسیار بزرگی برای رهایی مردم از آب چاه بود. بر اساس رصد اطلاعات و اخبار و گزارش های منتشر شده در سایت سلام کهریزک اقدام دیگر امین بابایی دریافت اعتبارات لازم به ارزش 1000 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های بزرگ در بخش کهریزک بود که می توان به بهره برداری و افتتاح درمانگاه شبانه روزی شوکت علی اکبری، سردخانه چندمنظوره، تعریض جاده (سایت) شهید طهرانی مقدم، ایمن سازی و تعریض چاده شهید چله دوان؛ تعریض و ایمن سازی جاده روستای گلحصار، افتتاح چندین مدرسه 5 کلاسه و ایجاد سوله های کارآفرینی در برخی روستاها بوده است.

بابایی در 2 سال گذشته حذف آب های نامتعارف در باغات سبزی را در بخش کهریزک کلید زد و امروز تمامی کرت های سبزی با آب متعارف آبیاری می شوند. امین بابایی که اصلاتا از خطه شمال کشور است در روزهای ابتدایی کار تمایلی به حضور در بخشداری کهریزک نداشت چراکه با کوهی از مشکلات همراه بود اما پس از مدتی اصرارداشت تا به نتیجه نرسیدن شرایط مطلوب در بخش بماند.

هرچند برخی مدیران دولت قبل با او سرناسازگاری برداشتند و مدتی هم رسانه های مجیزگوی فرماندار اسبق علیه او تیترزنی کردند اما اجرای پروژه ها هر روز در سایت کهریزک سلام منتشر می شد.

در ایام انتشار ویروس کرونا امین بابایی 100 هزار بسته معیشتی با کمک خیرین جمع آوری و توزیع کرد و تعداد 400 تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت با حمایت خیرین توزیع کرد. این اقدام امین بابایی در نوع خودش بی سابقه بوده و می توان از حس مسئولیت پذیری این بخشدار جوان محسوب کرد که خارج از وظایف سازمانی بود تعریف می شود.

این بخشدار 42 ساله انتخابات 1400 را در 14 روستا و دو شهر باقرشهرو کهریزک برگزار کرد و یکی از مهمترین اقدامات خلاقانه او تدوین دو مجلد 200 صفحه ای شناسنامه انتخابات بخش کهریزک بود که بسیار حائز اهمیت است و می تواند نقشه راهی برای مدیران ستادهای انتخاباتی می تواند باشد.

اما ابطال انتخابات نام بخش کهریزک را در لیست سیاه فساد انتخاباتی ثبت کرد. بخشدار به همراه قاضی محمدساری معاون وقت قضایی دادگستری کهریزک و بازرسان فرمانداری در ایام تبلیغات انتخاباتی و روز انتخابات در میان مردم بودند و زشت ترین رفتار سیاسی را مشاهده کردند. آفت خریدو فروش رای از تلخ ترین روش های رای آوری در شهر کهریزک و باقرشهر بود که توانستند این آسیب را مدیریت کرده و در نهایت انتخابات را ابطال کنند. با این حال در کنار عملکرد مثبت امین بابایی بخشی از اقدامات او به نتیجه نرسید که دلایل آن می تواند برای فرماندار و استاندار جدید و دولت حائز اهمیت باشد.

بیمارستان هاشمی نژاد شهرکهریزک در اختیار بهزیستی استان تهران و شهرستان ری است و این 12 هزار مترمبع متروکه و فاقد بهره برداری است. بخشدار کهریزک بارها مسئولان را برای مشاهده وضعیت و استفاده از این ظرفیت دعوت کرد اما نتیجه ای حاصل نشد. حالا چه مافیایی پشت این مرکز است خدا می داند.

نکته دیگر آنکه در 800 روز گذشته و حتی در سالهای قبل هیچ بخشداری نتوانست مرکز بازیافت زباله آرادکوه را جابجا کند و این همیشه نقطه ضعف فرمانداران و بخشداران بوده است. دلیل هم ملی بودن کار است به نحوی که آنقدر زوراین مرکز نامیمون و متعفن و آلاینده زیاد است که هیچ قدرتی نتوانسته آن را جابجا کند.

چالش دیگر که تحت تاثیر آرادکوه قراردارد موضوع تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مرکز بازیافت زباله است. هرچند احکام قضایی خوبی صادر شد اما مافیا و سکوت حسین توکلی کجانی فرماندار برکنار شده موجب شد تا این مافیا تقویت شود.

وقتی امین بابایی خبرنگاران کشور را برای به تصویر کشیدن این عارضه زیست محیطی دعوت کرد مورد غضب قرارگرفت و این رخداد سانسور رسانه ای شد و این همان فشارهایی است که بخشدار 42 ساله باید تحمل می کرد. امین بابایی حضور غیرمتعارف اتباع به بخش کهریزک را نتوانست مدیریت کند چراکه حجم قاچاق انسان به این بخش بسیار زیاد است و باید این موضوع به طور ملی و فرادستگاهی مدیریت شود. بخشدار کهریزک قطعا رابین هود یا رستم افسانه ای بخش نیست اما در میان بخشدارانی که پیش از او بر کهریزک حکومت می کردند شناسنامه و عملکرد بسیار شاخص تری ارائه داده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false