گاف بخشدار کهریزک | آتشی که سوءمدیریت ها را رسوا کرد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گاف بخشدار کهریزک | آتشی که سوءمدیریت ها را رسوا کرد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، چند شب قبل حریق بزرگی در کارگاه رنگ سازی عقاب به مساحت 700 مترمربع رخ داد که زبانه های آتش از کیلومترها قابل مشاهده بود. در مورد حضور مسئولان و اظهاراتشان چند نکته است که برای ثبت در رسانه و تنویر افکار عمومی قابل عرض است.

آقای فرماندار شهرستان ری (حمید زمانی) پس از وقوع حادثه یک مرتبه در اظهار نظری می گوید: به دلیل اینکه مواد موجود در این واحد صنعتی آتش زا هستند، به نظر آتش سوزی تا سوختن تمام این مواد ادامه داشته باشد.

و سپس هادی بادلی بخشدار کهریزک هم روبروی دوربین موبایل فردی ناشناس قرارمی گیرد و می گوید: این آتش سوزی کاملا تحت کنترل است در حالی که آتش دارد از پشت سر بخشدار زبانه می زند. بعد می فرمایند تا پایان ماموریت کنار دوستان خواهیم بود. و این فیلم دست به دست می شود.

اولین نکته) آقای فرماندار و بخشدار در این حادثه بیشتر نقش خبرنگار را ایفا کردند و از رخداد خبردادند و چیزی بعنوان مدیریت بحران در این گفته ها مشخص نبود.

دومین نکته) آقای بخشدار در این مصاحبه غیرحرفه ای گفتند که علت حادثه چه بوده در حالی که در این نوع آتش سوزی ها علت یابی و کشف دلیل حادثه با تیم آتش نشانی و نیروی انتظامی است و تا مشخص شدن آن نباید اظهار نظری کرد مگر اینکه خودتان عاملان را بشناسید از قبل؟! مگر داستان پهبادها را اطلاع ندارید؟ مگر نزدیک روز کارگر نیستیم؟ مگر دشمن از هر کاری فروگذار نیست؟

سومین نکته) در مدیریت بحران حوادث همه لباس فرم مخصوص برتن داشته و با اعضای مدیریت بحران در محل حادثه تشکیل جلسه می دهند تا هرچه زودتر مانع گستردگی آلودگی هوا از بروز آتش شوند. آقای بخشدار در فیلم مصاحبه آتش دارد به کره ماه می رسد می فرمایند تحت کنترل است. اتفاقا تحت کنترل شما نیست تحت کنترل خود حریق است.

چهارمین نکته) من در این حادثه نهادهای دیگر مسئول را مشاهده نکردم در حالی که بیش از 10 نهاد باید و موظف بودند حضور می یافتند.

پنجمین نکته) فرماندار و بخشدار به جای خبر آتش سوزی باید اقدامات اجرایی و فرایند مهارآتش را تشریح می کردند.

ششمین نکته) چرا آقایان نگفتند که این کارگاه برای کیست؟ مجوز دارد یا ندارد؟ تجهیزات اطفاحریق دارد یا ندارد؟ کسی داخل بوده یا نه؟ جالب است که همان آقایان هیچ اطلاعی نداشتند. فقط شاهد آتش سوزی بودند.

هفتمین نکته) ریاست مدیریت بحران در شهرستان برعهده فرماندار و در بخش برعهده بخشدار است و در شرایط بحران موظف هستند دستگاه های خدمات رسان را طی پیام و تماس فوری دور هم جمع کرده و وفق دستورالعمل حرکت کنند. همچنین یکی دیگر از وظایف آقایان انتخاب منطقه معین در شرایط بحران است که تاکنون چنین چیزی دیده و شنیده نشده است. در بحران اخیر فرمانده میدان مشخص نبود و هر فردی برای خودش اظهار نظر می کرد.

این نحوه حضور و اطلاع رسانی کاملا غیرحرفه ای و آماتور بود و نشان می دهد که جان و مال شهروندان به امید این افراد و مسئولان قابل تاسف است. این فاجعه نشان از سومدیریت شدید بخشداری کهریزک و شهرداری باقرشهر دارد.

true
true
true
true
  1. چاپ تراکت

    با تشکر از سایت بی نظیر جامعه نیوز به خاطر انتشار مطالب و اخبار بسیار مهم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false