ویژگی‌های شهر آدلاید استرالیا و مزیت‌های این شهر زیبا را بخوانیم؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ویژگی‌های شهر آدلاید استرالیا و مزیت‌های این شهر زیبا را بخوانیم؟

در این محتوا قصد داریم تا پیرامون معرفی شهر آدلاید در استرالیا و موضوعات گوناگونی در خصوص آن را مورد تجزیه‌وتحلیل دقیق علمی قرار دهیم.

معرفی شهر آدلاید استرالیا

در اولین قدم بهتر است تا یک سری موضوعات کلی را ارزیابی نماییم و به معرفی شهر آدلاید در استرالیا در یک نگاه بپردازیم. ترافیک در این شهر جایی ندارد و حمل‌ونقل قالب در شهر آدلاید، از طریق دوچرخه می‌باشد. این شهر ساحلی، یکی از قطب‌های توریستی در کشور استرالیا نیز شمرده می‌شود. مناظر طبیعی منحصربه‌فرد، جاده‌های چشم‌نواز وزندگی آرام، از ویژگی‌های شاخص شهر آدلاید استرالیا به‌حساب می‌رود. پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت استرالیا که خیلی مورد استقبال خارجیان ازجمله مردمان ایتالیا، یونان و هند قرارگرفته است، به شکلی که 30 درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند. زندگی در آدلاید دارای مزایای زیادی ازجمله هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی، نسبت به دیگر شهرهای کشور استرالیا می‌باشد. ازنظر ظاهری نیز، معماری قدیمی و تپه‌های آدلاید بسیار چشم‌نواز می‌باشد. آدلاید سیتی و تپه‌های آدلاید در استرالیای جنوبی مستقرشده است که طبق نظرسنجی ملی ازجمله بهترین شهرهای استرالیا شناخته‌شده‌اند.

آدلاید (Adelaide) کجاست؟

آدلاید یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور استرالیا که روی نقشه در بخش جنوبی استرالیا و مرکز استرالیای جنوبی است. محدوده غربی تا شرقی حوزه شهری آدلاید دارای خلیج سِنت وینسنت تا رشته‌کوه لافتی و محدوده شمالی تا جنوبی حوزه شهری دارای شهر گاولر تا منطقهٔ ساحلی سِلیکس می‌باشد. این شهر در قسمت شمالی شبه‌جزیرهٔ فلوریو مستقرشده است.

تحصیل در آدلاید

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، حتماً آدلاید را در لیست مقصد خود قرار دهید. آدلاید علاوه بر زندگی مقرون‌به‌صرفه، تحصیلات باکیفیتی را در دانشگاه‌های معتبر عرضه می‌دهد. هزینه تحصیل در شهر آدلاید بسته به رشته و دوره انتخاب متفاوت است. دانشگاه‌های آدلاید عبارت‌اند از:

  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه فلیندرز
  • دانشگاه استرالیای جنوبی

کار در آدلاید همان الزامات عمومی بقیه‌ی شهرهای استرالیا را دارد. ابتدا شما به ویزای استرالیا احتیاج دارید. دو ویزا اعم از ویزای دانشجویی و ویزای تعطیلات وجود دارند که تحت آن‌ها اجازه کار و تحصیل در کشور داده می‌شود.

هر دو ویزا به دانشجویان اجازه کار در طول سال تحصیلی را می‌دهند، ویزای دانشجویی حداکثر 20 ساعت در هفته و ویزای تعطیلات کاری 40 ساعت در هفته به دانشجویان اجازه کار می‌دهند. آیا علاقه‌مند به دوره‌هایی هستید که شمارا برای بخش‌های خاص شغلی آماده می‌کنند، از دوره‌های حرفه‌ای (VET) که می‌توانید در آن دوره آموزش ببینید و گواهینامه‌هایی مربوطه را کسب کنید.

 

اجاره خانه در آدلاید استرالیا

یکی از مزایای زندگی در آدلاید، قیمت ارزان اجاره است. هزینه اجاره در آدلاید می‌تواند به دو موضوع ازجمله منطقه شهر و انواع امکانات رفاهی بستگی دارد.

در مرکز شهر آدلاید یعنی گران‌ترین قسمت شهر، می‌توانید هر هفته تقریباً 250 دلار استرالیا برای یک اجاره مشترک یک‌خانه یک‌خوابه هزینه کنید. اگر به‌تنهایی زندگی می‌کنید، ممکن است هزینه 400 دلار استرالیا در هفته باشد.

از سویی دیگر، اجاره آپارتمان در اطراف شهر می‌تواند تقریباً 150 تا 300 دلار استرالیا در هفته برای یک آپارتمان مشترک هزینه داشته باشد؛ اما در مورد آب و برق، گاز و اینترنت، هزینه‌ای در حدود 100 دلار استرالیا در هفته خواهید داشت.

قیمت خانه در آدلاید استرالیا

از آنجایی که شهر آدلاید جزء کلان‌شهرهای کشور استرالیا به‌حساب می‌رود، پس طبیعی است که قیمت خانه در این شهر، بیشتر از شهرهای دیگر استرالیا باشد؛ و اینکه باید اضافه کرد که قیمت خانه و آپارتمان در نواحی گوناگون شهر آدلاید نیز متفاوت است. قیمت خانه در آدلاید استرالیا را می‌توان به شکلی که در جدول زیر بیان‌شده است، در نظر گرفت:

قیمت خانه در بیرون از شهر آدلاید قیمت خانه در مرکز شهر آدلاید
2912 برای هر مترمربع 4566 برای هر مترمربع

کار در شهر آدلاید

با توجه به شهرت آدلاید در میان مهاجران باید یکی از دلایل آن را در بازار کار مناسب این شهر جست‌وجو کرد. موارد بسیاری مانند هزینه پایین راه‌اندازی بیزینس، اجاره دفتر و شرکت، وجود پتانسیل‌های گوناگون به‌ویژه درزمینهٔ گردشگری، باعث شده تا شهر آدلاید را برای کار مناسب کند؛ و اینکه در رابطه با دستمزد در شهر آدلاید نیز باید گفت که میانگین درآمد در این شهر، 101 هزار دلار در سال می‌باشد که از این نظر نیز شرایط خوبی را برای شاغلان به وجود آورده است. به‌طورکلی باید گفت: بازار کار مناسب برای کسانی که در آدلاید به همراه درآمد ایدئال، باعث شده تا به این نتیجه برسیم که یکی از شهرهای مناسب برای کار در کشور استرالیا، آدلاید می‌باشد.

حمل و نقل در آدلاید استرالیا

یکی دیگر از مزایای زندگی در آدلاید، حمل‌ونقل عمومی آن است. کل سرویس حمل‌ونقل شهری توسط مترو آدلاید اداره می‌شود که دارای تراموا شهری (واگن برقی) و اتوبوس شهری است. کرایه یک‌طرفه برای هر سفر خدماتی ممکن است بین 3 تا 6 دلار استرالیا هزینه داشته باشد. اگر از کارت مترو (MetroCard) استفاده می‌کنید، کرایه ارزان‌تر نیز خواهد بود.

اگر بودجه کمی دارید، چندین گزینه حمل‌ونقل رایگان در آدلاید وجود دارند. این شهر خدمات تراموا و اتوبوس را در نواحی خاص با توقف در چندین جاذبه گردشگری عرضه می‌دهد؛ و اینکه می‌توانید از خدمات رایگان دوچرخه‌سواری در آدلاید به‌عنوان روشی دوستانه برای گشت‌وگذار در شهر و ورزش استفاده کنید.

مزایای زندگی در آدلاید استرالیا

زندگی در آدلاید استرالیا، تجربه بسیار خوبی که را برای ساکنین خود به وجود می‌آورد که به دلیل شرایط ایدئال این شهر در عرصه‌های گوناگون می‌باشد. بعضی از این مزایا را می‌توان در موارد زیر دید:

  • آب‌وهوای خوب
  • مناظر طبیعی زیبا
  • وجود انواع آپارتمان باقیمت‌های متفاوت
  • دسترسی آسان به سایر امکانات
  • وجود شرایط مناسب برای رشد و موفقیت
  • بازار کار قابل‌قبول برای مهاجران
  • هزینه‌های زندگی در شهر آدلاید نسبت به شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی خیلی پایین‌تر و به‌صرفه می‌باشد.
  • سیستم حمل نقل شهری در بالاترین سطح قرار دارد
  • امنیت اجتماعی در شهر آدلاید برقرار است
  • شهر آدلاید مهاجرپذیر است و 30 درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند
  • درآمد مناسب

معایب زندگی در آدلاید استرالیا

زندگی در آدلاید در میان کسانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا رادارند و یا در این راه موفق شده‌اند، خیلی محبوب می‌باشد و همه این‌ها به خاطر مزایای بسیار زیاد زندگی در آدلاید است. کمتر کسی را می‌توان یافت که از شرایط خود در شهر آدلاید ناراضی باشد. آدلاید یکی از کلان‌شهرهای پرطرفدار میان مهاجران است که حتی به‌صورت اغراق‌آمیز هم نمی‌توانیم معایبی را برای آن در نظر بگیریم. بااین‌حال شاید تابستان‌های گرم و خشک این شهر مدیترانه‌ای برای بعضی از افراد آزاردهنده و به‌نوعی عیب شمرده شود؛ و اینکه تسلط به زبان انگلیسی برای موفقیت در عرصه‌های گوناگون زندگی و کار در شهر آدلاید استرالیا نیز چالشی به‌حساب می‌رود که افراد اگر قصد زندگی در آدلاید رادارند باید درصدد برطرف نمودن این مشکل برای رسیدن به جایگاه موردنظرشان، باشند.

 

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور استرالیا و همچنین انتقال پول و حواله پول به این شهر آدلاید می‌توانید از مشاوران ما در کانگروزکمک بگیرید.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false