محتوای همیشه سبز چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟+نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
محتوای همیشه سبز چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟+نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

اگر با سئو یا بازاریابی محتوا درگیر هستید، احتمالا دو عبارت محتوای سبز و محتوای همیشه سبز را شنیده اید. حتما به شما توصیه کرده اند که باید در سایت خود محتوای همیشه سبز داشته باشید. محتوای همیشه سبز محتوایی است که برای مدتی طولانی باقی می ماند و می تواند ترافیک زیادی را جذب کند. ما در این مقاله توضیح می دهیم محتوای همیشه سبز چیست و چرا برای سئو اهمیت دارد. در پایان به نکاتی برای نوشتن مقالات همیشه سبز اشاره می کنیم.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که حول موضوعاتی می چرخد که می تواند همیشه دغدغه کاربران باشد و گذر زمان بر آن ها تاثیری نداشته باشد. نام این نوع محتوا از گیاهان همیشه سبزی گرفته شده است که برگ های سبز خود را در تمام طول سال حفظ می کنند و تغییر فصل در آن ها تاثیری ندارد.محتوای همیشه سبز درمورد موضوعاتی است که مردم همیشه به آن علاقه دارند و همیشه آن ها را در اینترنت جستجو می کنند. این نوع هیچ وقت قدیمی نمی شود. زمان انتشار محتوای همیشه سبز مهم نیست؛ این نوع محتوا همیشه می تواند برای سایت شما جذب ترافیک کند.

چند مثال برای موضوعات محتوای همیشه سبز:

  • چگونه وزن کم کنیم؟
  • چگونه پوست خود را شاداب نگه داریم؟
  • چگونه تولید محتوا کنیم؟

البته برخی از این موضوعات مرتبط با کسب و کار شما نیست. تولید محتوا سایت شما باید به گونه ای باشد که برای مخاطب خاص شما ارزش ایجاد کند. بسیاری از موضوعات مربوط به کسب و کار شما تکراری هستند و سایت های دیگر درمورد این موضوعات نوشته اند. شما باید بر روی کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords تمرکز کنید که رقابت چندانی ندارند و ترافیک خوبی برای سایت شما خواهند داشت.

مقالات خبری، گزارش هایی که درمورد موضوع خاصی هستند و مقالاتی که درمورد موضوعات روز نوشته شده اند، در دسته محتوای همیشه سبز قرار نمی گیرند. چند مثال برای این نوع موضوعات:

  • زمان برگزاری فینال جام جهانی 2022
  • قیمت گوشی سامسونگ J5
  • میزان آلودگی هوای شهر تهران در سال 1401

چرا محتوای همیشه سبز برای سئو مهم است؟

1.     رتبه بالاتر در موتور های جستجو

با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تمرکز بر محتوای همیشه سبز، می توانید رتبه بالایی در موتور های جستجو به دست آورید. محتوا های همیشه سبز معمولا طولانی و باکیفیت هستند و می توانند شما را به رتبه اول تا سوم موتور جستجوی گوگل برسانند.

2.     جذب ترافیک برای سایت

کاربران اینترنت همیشه از محتوای همیشه سبز استفاده می کنند. پس اگر در سایت خود محتوای همیشه سبز دارید، جذب ترافیک سایت شما لحظه به لحظه افزایش می یابد.

3.     ایجاد بک لینک

سایت های مختلف در طول سال ها می توانند از محتوای همیشه شما استفاده کنند و به آن لینک دهند. بک لینک ها به سایت شما اعتبار بیشتری می بخشند و رتبه شما را بالاتر می برند.

4.     ایجاد ارزش و اعتبار برای کاربران

کاربران شما با خواندن و استفاده کردن از محتوای همیشه سبز، احساس ارزشمندی می کند و این موضوع می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. این اتفاق مهم در طی سال ها ارزش و اعتبار شرکت شما را نیز بیشتر می کند.

5.     مناسب برای شبکه های اجتماعی

شما می توانید محتوای همیشه سبز خود را در زمان های مختلف در شبکه های اجتماعی خود بگذارید و از آن استفاده کنید. این کار باعث جذب مخاطبان جدید می شود و برای سئو سایت شما بسیار کاربرد دارد.

 

نقش کلمات کلیدی در محتوای همیشه سبز

مهم ترین عنصر برای نوشتن محتوای همیشه سبز کلمات کلیدی است. برای یافتن کلمات کلیدی می توانید فهرستی از موضوعات مرتبط با کسب و کار خود در بیاورید. باید این را در نظر بگیرید که موضوع انتخاب شده باید به مخاطبان شما کمک کند جواب سوال خود را پیدا کنند یا مشکل خود را حل کنند. سپس باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید به شکلی بتوانید لینک سازی داخلی کارآمد برای سایت خود داشته باشید.. می توانید از یک ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ادز استفاده کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی شما باید:

  • حجم جستجوی بالایی داشته باشند: حجم جستجو میزان جستجویی است که آن کلمات کلیدی در یک بازه زمانی دارد. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما حجم جستجوی بالایی نداشته باشد، مخاطبان نمی توانند مقاله شما را پیدا کنند. توجه کنید که اگر کلمات کلیدی شما حجم جستجوی بالایی داشته باشند، رقابت بیشتری نیز دارند و این کار شما را سخت می کند. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که حجم جستجوی بالایی دارند و رقابت کمی بر سر آن هاست.
  • همیشه ترند باشند: اگر حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در زمانی بالا باشد و بعد از مدتی افت شدیدی داشته باشد، آن کلمه کلیدی برای تولید محتوای همیشه سبز مناسب نیست. شما باید کلمه ای را انتخاب کنید که همیشه و در هر زمانی ترند باشد.
  • با هدف جستجوی مخاطب مطابقت داشته باشند: هدف جستجو دلیلی است که مخاطب را وادار می کند تا آن کلمه را جستجو کند. هدف جستجو نباید در طول زمان تغییر کند. مثلا قبل از همه گیری کرونا، مردم کلمه کلیدی “بهترین ماسک صورت” را به قصد پیدا کردن محصولات آرایشی بهداشتی جستجو می کردند. اما این کلیدواژه بعد از همه گیری کرونا معنای دیگری پیدا کرد. بنابراین برای محتوای همیشه سبز مناسب نیست. کلمه کلیدی شما نباید خیلی عمومی باشد و چند معنی داشته باشد. تا جای ممکن آن را خاص کنید.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

  • محتوا را برای سئو بهینه کنید.
  • برای افراد مبتدی بنویسید نه متخصص ها.
  • از زبان فنی و تخصصی استفاده نکنید و تا جایی که می توانید متن خود را ساده کنید.
  • محتوای همیشه سبز را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.
  • محتوای همیشه سبز را در صفحات ستون سایت خود قرار دهید.
  • به طور منظم محتوای خود را آپدیت کنید.

جمع بندی

اگر می خواهید رتبه شما در موتور های جستجو بالا رود و ترافیک سایتتان افزایش پیدا کند، از محتوای همیشه سبز غافل نشوید. ما در این مقاله محتوای همیشه سبز را معرفی کردیم، اهمیت آن را برای سئو توضیح دادیم، به نقش کلمات کلیدی در تولید محتوای همیشه سبز پرداختیم و در پایان به چند نکته برای نوشتن محتوای همیشه سبز اشاره کردیم. با این حال اگر فکر میکنید که توانایی انجام نکات گفته شده را ندارید و یا زمان کافی نمی توانید به آن اختصاص دهید، به شما پیشنهاد می کنیم کار خود را به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر برون سپاری کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false