لیست آقازاده ها، دامادها و ژن های خوب در ایران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
لیست آقازاده ها، دامادها و ژن های خوب در ایران!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) اسامی برخی از چهره های شاخص و تاثیرگذار در کشور که در نبود آنها کشور دچار بحران خواهد شد را منتشر کرد.

 

*ساشا سبحانی (فرزند سفیر سابق ایران)

محمدرضا سبحانی معروف به ساشا فرزند احمد سبحانی سفیر سابق ایران در ونزوئلا در دوران ریاست جمهوی احمدی نژاد می باشد و یک خواهر بنام فائزه دارد. پدرش مدیر کل اسبق آمریکای لاتین و غرب آسیای وزارت امور خارجه است و در ۴ سال در دوره خاتمی و یک سال در دوره احمدی نژاد سفیر ایران در ونزوئلا بود.وی بعدا با دستور منوچهر متکی (وزیر) به معاونت اروپا در وزارت خارجه منصوب شد. انتشار عکس های لاکچری از پسر یک سفیر آن هم با وجود دوگانگی از عکس هایی از کربلا ، و مکه سوریه با عکس های شراب ، روابط غیر اخلاقی ، کشتی شخصی و ماشین های میلیاردی موجب واکنش منفی مردم نسبت به استفاده او از رانت پدرش شد. وی رئیس شورای سیاست‌گذاری نشریهٔ همشهری جوان، مدیر مدرسه و دبیرستان غیر انتفاعی فرهنگ، مدرس گروه فلسفهٔ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و همچنین از اعضای شورای سیاست‌گذاری نشریهٔ «پنجره» با مدیرمسئول علیرضا زاکانی بوده است.

 

*حسن کریمی قدوسی (برادرزاده نماینده سابق مجلس)

حسن کریمی قدوسی، برادرزاده جواد کریمی قدوسی، نماینده جنجالی مجلس شورای اسلامی که ریاست بنیاد ملی بازی های رایانه ای را برعهده دارد.

 

 

*مرتضی علی آبادی (فرزند معاون وقت رئیس جمهور)

آقازاده محمد علی آبادی رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در دولت محمود احمدی نژاد به نام مرتضی علی آبادی و همسر سابق صبا راد، مجری تلویزیون است که سبک زندگی لاکچری و ماشین های لوکس در داخل و خارج از کشور، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داخلی داشته است.

 

*محمد یاسین رامین (فرزند معاون وقت وزیرارشاد)

محمد یاسین رامین، فرزند ارشد محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد که به دلیل ازدواجش با مهناز افشار و به اتهام واردات شیر خشک های آلوده، در تیتر رسانه ها قرارگرفت.

 

*الیاس قالیباف (فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی)

الیاس قالیباف فرزند محمدباقرقالیباف شهردار سابق تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی هرچند پست و مقامی در دولت و دستگاه ها ندارد اما سکانداری رسانه های منتصب به پدر (تهران امروز و فردانیوز و …) را برعهده داشته است.

 

*میثم مظفر (فرزند عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)

میثم مظفر، فرزند حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است که او را خیلی ها، مصداق بارز ژن خوب و آقازادگی برای طی کردن پر شتاب مسئولیت های دولتی می دانند. میثم مظفر در دوران مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران مدیرعامل تاکسیرانی تهران بود. حسین مظفر در برابر انتقادهایی که به حضور پسرش در تاکسیرانی شده بود گفته بود: «میثم ما قبل از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و قبل از آن هم قائم مقام شهردار بود و حتی قبل از آن هم پست هایی داشته که وزرای ما آن را نداشتند. او البته داماد مهدی کوچک زاده نماینده تندرو اصولگرا در ادوار مجلس هم می باشد.

*محمد علیخانی (فرزند قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس)

محمد علیخانی، پسر قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب سابق مجلس شورای اسلامی است. محمد علیخانی البته قبل تر در مجلس هفتم نماینده قزوین بود و در دوره پنجم هم به لطف قرارگیری در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به شورای شهر تهران کسب کند. او در دوره ای قائم مقام سازمان ترافیک شهرداری تهران هم بوده و به عنوان مشاور وزیر نفت هم در دولت یازدهم فعالیت می کرد.

 

 

*فاطمه حسینی (دختر رئیس سابق صندوق توسعه ملی ایران)

فاطمه حسینی فرزند صفدر حسینی، رییس سابق صندوق توسعه ملی و نماینده مجلس شورای اسلامی هم بوده است. مطرح شدن نام پدرش در فهرست نجومی بگیرها سبب شد تا با حمایت فهرست اصلاح طلبان روانه مجلس شود. اصولگرایان حرف و حدیث هایی در مورد فعالیت های اقتصادی همسر او مطرح کرده اند، ضمن این که او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را دکتر معرفی کرده بود. نطق او در دفاع از فعالیت های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

 

 

*شبنم نعمت زاده (دختر وزیر سابق صنعت دولت روحانی)

شبنم نعمت زاده دختر نعمت زاده وزیرصنعت و معدن دولت حسن روحانی بود که به اتهام احتکار دارو به ۲۰ سال حبس محکوم شد. 

 

 

*خاندان عراقچی ها (معاون وزیرامور خارجه)

در مورد عراقچی ها همانند لاریجانی ها باید از عنوان خانواده منصوبین نام برد. علی عراقچی مدیر بین المللی ایمیدرو، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، سید مرتضی عراقچی مدیرعامل بازرگانی، سید مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فرش و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و غیره که برخی هنوز عنوان دارند و برخی هم به پست های دیگر نقل مکان کردند. البته سیداحمد عراقچی بازداشت شد و سریال تلویزیونی در مورد او هم از رسانه ملی پخش شد.

 

 

مهدی احمدی (داماد محسن رضایی)

مهدی احمدی داماد سردار محسن رضایی فرمانده سابق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. احمدی از سال ٩٢ در سیستم بانکى بوده و هم اکنون عضو هیات مدیره و قائم مقام بانک شهر است. او از سال ٨٨ عضو هیات علمى دانشگاه در رشته اقتصاد و مدارک کارشناسى و کارشناسى ارشد و دکتراى اقتصاد را از دانشگاه شهید بهشتى و تهران اخذ کرده است. خبر انتصاب او بعنوان مدیرعامل بانک صادرات از سوی دولت ابراهیم رئیسی واکنش های زیادی به همراه داشت و مجبور شد انصراف دهد.

 

 

*حسین حیدری (داماد شهردار تهران – زاکانی)

در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۰طی حکمی از سوی شهردار تهران، حسین حیدری (داماد زاکانی) به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد. این انتصاب برخلاف وعده های زاکانی برای مبارزه با فامیل بازی و تقویت شایسته سالاری بود. اما زاکانی با دهن کجی به متقدانش گفت: دامادم حقوق نمی گیرد فقط حکم مشاور شهردار دارد. البته منتتقدان گفتند حاضرند ماهانه یک مبلغی بدهند اما حکم مشاور شهردار در رزومه شان باشد.

*کاظم غریب آبادی (داماد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار سپاه و معاون سابق قوه قضائیه)

کاظم غریب‌آبادی (۱۳۵۳) دیپلمات ایرانی و معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر است. وی نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیش از این به عنوان سفیر ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی مستقر در لاهه و از ۱۳۹۳ تا تیر ۱۳۹۷ نیز به عنوان معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضائی ستاد حقوق بشر و دبیر کمیته برجام شورای عالی امنیت ملی خدمت کرده‌است. او داماد محمدباقر ذوالقدر از فرماندهان سابق سپاه و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

*پیام تیرانداز (دامادخواهر شهردار تهران-زاکانی)

پیام تیرانداز ۴۱ ساله که در چهار سال اخیر مدیرعامل خبرگزاری فارس وابسته به سپاه بوده، داماد خواهر زاکانی است. او کار خود را از کارمندی در سایت خبری جهان نیوز آغاز کرد و بدون تجربه خاصی وارد خبرگزاری مهر شد و مدتی معاون و سردبیر این خبرگزاری بود. 

 

 

 

*مهدی مظاهری (فرزند رئیس سابق بانک مرکزی ایران)

یکی از ژن های خوب، پسر رئیس کل سابق بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد اسـت. مهدی مظاهری، فرزند طهماسب مظاهری اسـت کـه انتشار ویدیوی او هم چون ویدیو حمید رضا عارف «پسر محمدرضا عارف»، او را در کانون توجه رسانه ها قرار داد. او گفته است کـه فرمانیه نشین اسـت و اگر تـو خودرو خوب نداری مشکل بچه‌های مردمه؟

 

 

*محمد محسن مرادیان (پسر سفیر سابق ایران در دانمارک و کره)

مرتضی مرادیان دیپلمات ایرانی است که در کارنامه خود سفیر ایران در کره شمالی و دانمارک را دارد. ماجرای عروسی فرزندش ( محمدمحسن) با آناشید حسینی طراح مد حاشیه های زیادی را به همراه داشت. آناشید حسینی در پاسخ به این انتقادات گفت: «فقط یک‌سال است ازدواج کرده و تمام چیز‌هایی که در پست‌های قبل در عکس‌هایش دیده می‌شود، مثل ساعت‌های چند ١٠میلیونی، کیف ١۵میلیونی و… همگی وقتی در خانه پدر بوده خریداری شده، آن‌هم پدری که شغل آزاد دارد و هیچ ربطی به مقامات هم پیدا نمی‌کند». آناشید حسینی گفته است: «من و همسرم درامد خوبی داریم و تمام هزینه‌های عروسیمان را خودمان پرداخت کردیم».

 

 

 فریدالدین حداد عادل (فرزند رئیس سابق مجلس شورای اسلامی)

مهم‌ترین عکس از فریدالدین، تصویری بود که در زمان انتخابات مخابره شد. زمانی که ابراهیم رئیسی در قامت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برای ضبط گفتگو به صدا و سیما رفته بود، این فرید حداد عادل بود که تلاش کرد تا با قرار گرفتن در کادر دوربین، نشان دهد همه ی وقت قرار نیست در پشت صحنه بماند و با همراهی رئیسی تلاش کرد که پیامی را به دیگر نامزد اصولگرا یعنی قالیباف مخابره کند. فریدالدنی سمت های زیادی دارد اما هیچ وقت رسانه ای نبوده و همیشه پشت صحنه بوده است. او عضو هیات مدیره و حلقه اصلی خبرگزاری مهر و روزنامه جام جم و تهران تایمز بوده است.

 

 

فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی (فرزندان آیت الله هاشمی)

فاطمه فرزند ارشد آیت الله است که بیشتر در حوزه بیماری های خاص فعالیت می کند. فرزند دوم خانواده هاشمی، محسن است؛ چهره ای که برخلاف دیگر اعضای خانواده اش تا جایی که ممکن است خود را از فضای سیاسی دور نگه داشت. او که بیشتر تخصص را بر رفتار و کار خود حاکم کرده است، ۱۳ سال ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران را عهده داشت و به دستور قالیباف برکنار شد و برای شهردار شدن وارد لیست امید شد. وقتی اصلاح طلبان در شورای شهر حکومت کردند اجازه ندادند شهردار شود و او تا آخر رئیس شورای شهر ماند. فائزه و مهدی هاشمی، بیشترین حاشیه ها را برای خانواده هاشمی ایجاد کرده اند. فائزه در کنار فعالیت های سیاسی، نیم نگاهی هم به فعالیت رسانه ای داشت. حضور در مجلس پنجم، مدیرمسئول نشریه توقیف شده زن و تجربه ۶ ماه زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام نکاتی است که باید در توصیف فائزه هاشمی به آن پرداخت. مهدی هم مانند خواهرش فائزه، زندان را تجربه کرده است. او از سال ۹۴ به اتهام رشوه و ارتشاء به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او در دوره ای ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده داشت. یاسر هاشمی، آخرین فرزند آیت الله که نامش با دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام گره خورده است و رئیس دفتر پدر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما بعد از فوت آیت الله در جریان تغییر و تحولات دانشگاه آزاد، سمت ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد از او گرفته شد.

 

 

*مصطفی طبسی (فرزند آیت الله واعظی طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی)

«زلال بی انتها» نام مستندی بود که نام مصطفی را بر سر زبان ها انداخت. داستان از زمانی شروع شد که سحر ریحانی در مصاحبه ای به عنوان تهیه کننده این مستند از هزینه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی این فیلم و کمک قابل توجه مصطفی طبسی در قامت رئیس دفتر تولیت آستان قدس خبر داد. این افشاگری با حاشیه های بسیاری همراه شد تا جایی که جمعی از چهره های شناخته شده فرهنگی و رسانه ای کشور در نامه ای خطاب به تولیت آستان قدس، خواهان بررسی این موضوع شدند.

 

 

* سید طه هاشمی (پسر معصومه ابتکار معاون وقت رییس جمهور )

بهمن ماه ۱۳۹۵ محسنی اژه ای در حاشیه نشست تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر صدور چک برگشتی از سوی پسر  معصومه ابتکار، گفت: برای این فرد حکم قطعی صادر و برای جلب او هم اقدام شده است.

 

 

*وحید خاوه ای (داماد سردار احمدی مقدم فرمانده اسبق نیروی انتظامی)

چندی قبل سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، طی حکمی، وحید خاوه ای را به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد علوی منصوب کرد. خاوه ای داماد سردار اسماعیل احمدی مقدم است.

 

 

*مسعود فیاضی (برادر داماد زاکانی رئیس وقت مرکز پژوهش های مجلس)

غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس در یک توئیت نوشت: زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سوال کرد میلاد کرمی دایی‌زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می‌کند. گفتم در پتروشیمی هزار نفر کار می‌کنند اینم یکیش. مادربزرگ پدر میلاد کرمی ‌میشه دختر دایی پدر من، گفت: این یعنی رانت!» تاجگردون همچنین در ادامه توییت خود «قضاوت» را به «مردم» واگذار کرده ولی نامی از معاون منصوب شده زاکانی به میان نیاورده است. با این حال اما به نظر می‌رسد مقصود او «مسعود فیاضی» است که به عنوان «مدیرکل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» منصوب شده بود.

 

 

*مهدی خزعلی (فرزند آیت الله خزعلی)

مهدی خزعلی (زادهٔ ۱۳۴۴ در قم)، پزشک ایرانی (متخصص چشم‌پزشکی)، فرزند ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیان و بنیان‌گذار مؤسسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. صلاحیت او به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت احمدی نژاد منتشر ساخته‌است در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی رد شد. وی در تاریخ ۷ مهرماه ۱۳۹۰ از کشور خارج شد و چند روز بعد به تهران بازگشت. او همچنین از ثبت نام کنندگان ریاست‌جمهوری دورهٔ دوازدهم بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد. او در پی رویدادهای پس ار انتخابات دهم ریاست‌جمهوری دستگیر و زندانی شد. آیت‌الله خزعلی در اعلامیه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد.

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true
  1. سدامیرمیری

    خیلی از مسائل پشت پرده هست که مردم مظلوم ایران یک میلیونیمشم نمیدونن و اونائی هم که میدونن جرات گفتن ندارن.فقط فهمیدیم که تمام چیزاهای خوب از پول و زمین و پست های درجه ۱مال خود کردن و مردمم بدبخت نون بدوهه و مردمم دنبالش.هرچیز که بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک.مگه خون اونا از خون مارنگین تره حرفم بزنیم ضدانقلابیم.مگه خدا پیغمبر روز جزا حساب کتاب اعتقادندارین. من خودمو میگم با۴۰سال سن چرا نمیتونم ازدواج کنم.چون پول ندارم کار درست ندارم خونه ندارم ماشین ندارم.اخه چجوری میشه چند میلیارد خونه خرید حتی اجاره کرد.خدا جای حق نشسته.

  2. سدامیرمیری

    فقط این خبرنگار ضدفساد من دلم براش شور میزنه که با اطلاع رسانی هاش زنده بمونه برامون البته تو این مسائل کسی نمیدونه اصل قضیه چیه خودی یا نخودیه یا بیخودیه

  3. نوید

    در مورد وحید خاوه‌ای بنویسید که فرد معروف و معلول الحال دانشگاه علم و صنعت بود که زمان خاتمی رییس دانشگاه را با ضرب و شتم گروگان گرفت و معلق از تحصیل شد، ولی حکمش لغو شد باز در دانشگاه بود.
    ایامی که ما درس میخواندیم، چماق یه دست بود و دوره‌ی ۴ساله را سالها در دانشگاه ول چرخید.

    بعد الان این آدم همه کاره‌س و ما بعنوان نخبگان دانشگاهی هیچکاره

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false