فشافویه شهرستان ری و روایت روستایی که ۴ برابرجمعیتش رای داشت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فشافویه شهرستان ری و روایت روستایی که ۴ برابرجمعیتش رای داشت!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد به دعوت اهالی روستای خانلق از توابع بخش فشافویه شهرستان ری در این روستا حضور یافت با یک عضو شورای روستا، برخی کاندیداها و اهالی روستا دیدار و گفتگو کرد.

کسایی زاده در این گزارش می گوید: آمار آرای کاندیداهای روستا بدین شرح است: معصومعلی ۲۱۵- تقی سماعی ۱۵۹- حمیدقربانی ۱۸۶- زهرامحمدی ۱۲۶- رسول پاک طینت ۱۲۴- مهدی نمازی ۱۳۰- سمیرا رجب بیگی ۵۹- طباطبایی ۱۰- عباس عبادی ۳- محمد اسدی ۱۱۰ و خسرو بهرامی ۱۰ رای داشته اند. این در حالی است که به گفته ملکه نیک سیرت عضو شورای روستا جمعیت خانلق حدود ۲۴۰ نفر است که بخشی از آنها حق رای دارند؟! نکته جالب تر آنکه ۲۵ نفر از اهالی واجد شرایط هم رای نداده بودند.

به گفته برخی کاندیداها در روز انتخابات کدهای انتخاباتی دستکاری شده بود و برخی کدها اشتباها برای کاندیدای دیگری ثبت شده بود. همچنین در حالی که تعرفه روستا باید ۳ تایی می بود (چون ۳ نفر می توانند وارد شورای روستا شوند) اما تعرفه های ۵ تایی رویت شده است.

کسایی زاده می گوید: به گفته شاهدان عینی برادر یکی از کاندیداها از دیوار تنها محل شعبه اخذ رای در روستا بعد از پایان رای گیری بالا رفته و داخل شده است؟! همچنین محل اخذ رای هم فاقد دوربین مداربسته بوده است. حالا معترضان شکایتی را تنظیم کرده و به بخشداری و فرمانداری ری ارسال کردند. آنها از پیگیری ها نا امید بودند و می گفتند که بخشداری فشافویه این موارد را می داند اما اقدام یا توضیحی نداده است. نکته دیگر آنکه برخی اعضای منتخب شورای ۱۴۰۰ حدود ۲۰ سال است که در شورای روستا هستند و پس از اعلام نتایج جشن و سرورگرفته و فیلم را برای اهالی ارسال کردند.

یکی از کاندیداها می گفت: تعداد زیادی از کارگران یک تولیدی را دیدیم که به گفته خودشان با گرفتن یک دستگاه کولر آبی رای داده اند و یا مینی بوس از اهالی بلوچ که ساکن روستا نیستند آمدند و رای دادند و رفتند.

البته روستای خانلق به دلیل رسانه ای شدن چالش هایش از سوی خبرنگار ضدفساد سال گذشته (۱۱ تیرماه ۱۳۹۹) هم رسانه ای شد و موجب شد تا خبرنگار درشهر هم وارد روستا شود اما در عوض برخی اهالی روستا علیه خبرنگار چاقو کشیدند که با وساطت بخشدار پرونده بسته شد. حالا همین افراد وارد بازی انتخابات شدند.

خبرنگار ضدفساد گفت: هنگام تهیه گزارش در فشافویه نیروهایی با لباس شخصی از من فیلم می گرفتند که برایم خنده دار و مضحک بود چون انگار برای اولین بار بود خبرنگار وارد شهرشان شده بود. بعدا فهمیدم این نیروها از سوی چه نهاد دولتی آمده بودند.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false