عکس| وقتی اوقاف در کار ستاد دیه دخالت می کند| گدایی پولدارترین نهاد خاورمیانه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عکس| وقتی اوقاف در کار ستاد دیه دخالت می کند| گدایی پولدارترین نهاد خاورمیانه

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: سازمان اوقاف و امور خیریه ایران پولدار ترین و قدرتمندترین کارتر اقتصادی در سطح خاورمیانه است به نحوی که 30 درصد از خاک و منابع ایران را در اختیار دارد اما رسانه ها هیچ شناختی از این همه ثروت و قدرت ندارند برای همین اوقاف را فقط به چشم نهادی کوچک که متولی مسابقات بین المللی قرآن کریم است نگاه می کنند اقدامی که خود اوقاف اینچنین صلاح دیده تا شهروندان ایرانی سر از کارش در نیاورند.

این روزنامه نگار نوشت: فقط خدا آگاه است که چند هزار میلیارد تومان درآمد ماهانه سازمان اوقاف است همین را بگویم که شهرستان های بزرگی سندش به نام اوقاف خورده و صاحب بیمارستانها، هتل ها، معادن و کارخانه های عظیمی است و هر طور بخواهد برای خودش تغییر وضعیت عمل به واقف کرده و به اسم فتوا برنامه های خود را پیش می برد و خبرنگار جرات ندارد و نمی تواند از اوقاف عملکرد درآمد و مخارج مطالبه کند و خود اوقاف هم سایت خروجی ندارد.

کسایی زاده گفته است: وقتی مدیرکل اوقاف تهران که یک روحانی واجد شرایط و امین است به اتهاماتی در زندان به سر می برد بدانید که چه میزان می توان از این منابع سوء استفاده کرد.

من چندین بار خواستم با خاموشی مدیر اوقاف کشور گفتگو داشته باشم که انگار دوستان نگرانی شدیدی از پرسش های من دارند.

برای من جالب بود که اوقاف تهران که مدیریت آن را مسئول خدمات شهری سابق تهران برعهده گرفته در سایت خصوصی اوقاف آگهی مبنی بر اعلام شماره حساب برای آزادی زندانیان درج کرده اند. سوال من این است که وقتی موقوفات زیادی برای آزادی زندانیان داریم چرا باید اوقاف کاسه گدایی دست بگیرد؟

مگر ما ستاد دیه کشور که طبق قانون متولی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است نداریم؟ چرا باید اوقاف متولی جمع آوری وجوه باشد؟ چه کسی تضمین می دهد این پول ها برای آزادی زندانیان هزینه می شود؟

چرا باید شماره حساب شخصی اوقاف تهران اعلام شود؟

از ستاد دیه کشور می خواهم که برای یک بار هم شده از این دست تخلفات جلوگیری کند. مثل قضیه برنامه ماه عسل و احسان علیخانی نشود که پول میلیاردی از مردم گرفتند به اسم آزادی زندانیان جرام غیر عمد اما کار دیگری کردند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false