آغاز بازشماری صندوق های انتخاباتی باقرشهر و کهریزک با حکم قاضی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آغاز بازشماری صندوق های انتخاباتی باقرشهر و کهریزک با حکم قاضی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، یک مقام آگاه در دادگاه کهریزک در واکنش به آنکه برخی با جوسازی رسانه ای و تجمعات پراکنده و فریادهای قابل تامل قصد برهم زدن نظم کار رسیدگی به پرونده فساد انتخاباتی را دارند گفت: آقایان از اقدام به موقع دادگاه هراسانند برای همین قصد دارند به پرونده از روش های مختلف نفوذ کنند اما قاضی تا پایان کار ایستاده است. حکم بازشماری صندوق صادر شده و با حضور قاضی محمدرضا ساری و دادستان بازشماری انجام خواهدشد حتی اگر ۳۰ روز طول بکشد.

وی افزود: شاید دادگاه کهریزک وسواس و صبر زیادی داشته باشد اما نتیجه قطعا اجرای قانون است. این مقام آگاه در پاسخ به اینکه برخی کاندیداها می گویند که اعلام عفو عمومی از سوی قاضی موجب شد تا دشمنان آنها برعلیه شان شهادت دروغ دهند گفت: این حقیقت ندارد چون شهادت دروغ جرم است و تمامی شهادت ها باید مستند باشد و این مستندات با دقت بررسی خواهد شد.

این مقام آگاه اظهار کرد: برخی می گویند اگر انتخابات ابطال شود باید صندوق های مرتبط با ریاست جمهوری یا خبرگان هم ابطال شود. حتی اگر آنها هم ابطال شود تاثیری در رای چند ده میلیونی کشور ندارد اما برای باقرشهر و کهریزک در بخش شورا قطعا تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: دادگاه به دنبال ابطال انتخابات نبوده بلکه به دنبال دلایل وقوع جرم و برخورد با مجرمان است. مرجع تصمیم گیری در مورد ابطال انتخابات هیات نظارت است و اگر فردی اعتراضی دارد باید از آن طریق اقدام کند. اما گروهی با تجمع مقابل دادگاه درخواست جلوگیری از ابطال انتخابات را داشتند. هرچند برخی از آنها خود از متهمان همین پرونده هستند.

این مقام آگاه در ادامه با بیان اینکه بخشداری کهریزک ۱۰ صفحه از تخلفات انتخاباتی را به دادگاه ارایه کرده است گفت: ادله فراوان علیه کاندیداهای متخلف داریم که محرمانه است و نمی توانیم جزئیات را رسانه ای کنیم. اما در مرحله ای که کیفرخواست صادر شد وکلا متهمان می توانند پرونده را مطالعه کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دادگاه رسیدگی به متهمان پرونده فساد و خرید و فروش رای در انتخابات بخش کهریزک علنی برگزار می شود گفت: تلاش می کنیم در مکانی مناسب علنی برگزار شود. وی گفت طبق قانون حکم نهایی هم در رسانه ها قابل انتشار است. نکته قابل تامل آن است که در این پرونده جرم ارتشا و رشا هم داخل شده چون گروهی با ساخت و ساز غیرمجاز مرتبط با انتخابات فعال بودند.

این منبع آگاه در مورد علت حضور علیرضا افشار در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه گفت: این فرد پیش از این بازرس بخشداری کهریزک بوده و از قبل و حین انتخابات در بازرسی ها و کشف جرائم انتخاباتی دخیل بوده و اطلاعات خوبی در دست دارد لذا بعنوان مطلع به دادگاه فراخوانده شده است.

این منبع آگاه با تقدیر و تشکر از علیرضا افشار بازرس سابق بخشداری کهریزک، سروان مسلمی از پلیس امنیت اقتصادی، سرهنگ منصوری فرمانده پلیس امنیت اقتصادی و سایرعوامل که با دادگاه همکاری کردند گفت: تمام تلاش دادگاه کهریزک آن است که قانون اجرا شود و مردم لذت عدالت را بچشند. و هرکه در این امر خللی ایجاد کند به مردم ظلم کرده و غیر از برخورد قانونی باید در محضر خدا هم پاسخگو باشد.

به گزارش جامعه خبر، این اظهارات درحالی است که از صبح روز یکشنبه با حکم قاضی محمدرضا ساری معاون دادگاه کهریزک بازشماری صندوق های رای آغاز می شود. قرار بود بازشماری روز شنبه رخ دهد اما به دلیل تعلل در ارسال نامه دادستانی این اقدام به فردا موکول شد.

سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد گفت: این بازشماری زوایای پیدا و پنهانی از انتخابات را افشاخواهد کرد و احتمالا تعداد متهمان بیشتر خواهد شد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false