شهردار باقرشهر از ایجاد بازارمیوه و تره بار و خانه ورزش خبرداد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شهردار باقرشهر از ایجاد بازارمیوه و تره بار و خانه ورزش خبرداد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محسن قضاوتلو را می توان جوان ترین شهردار باقرشهر در ادوار گذشته عنوان کرد. او متولد 1361 از تهران با مدرک کارشناسی مهندسی شیمی، کارشناس ارشد مهندسی پلیمر،کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و دانشجوی دکترا در رشته برنامه ریزی شهری در مرحله دفاع است.

قضاتلو پیش از ورود به شهرداری باقرشهر از کارشناسان و مدیران معاونت حمل و نقل ترافیک، مناطق و مدیریت بحران شهرداری تهران بوده است.

تعداد 15 سوال از شهردار باقرشهر در بخش های مختلف پرسش شد و وی به تک تک سوالات پاسخ داد.

قضاتلو در مورد سندچشم انداز شهر گفت: در موضوع سند چشم انداز باید بگویم که پیش از این چنین سندی دیده شده بود اما یک سند چشم انداز 5 ساله در حال تدوین است که در دستور کار قرارگرفته است.

وی استفاده از نخبگان را از برنامه های شهرداری باقرشهر عنوان کرد و گفت: جشنواره ای هم در این خصوص برگزار شد و درب دفتر شهردار به روی نخبگان شهر برای تعامل و ارائه پیشنهاد و طرح و برنامه بازاست.

در مورد پرسشی که در خصوص هوشمند سازی خدمات شهرداری مطرح کردید درست است. تاکنون چنین اقداماتی در شهرداری رخ نداده بود. اما به زودی اتوماسیون شهرداری باقرشهر رونمایی و شروع به کار خواهد کرد و تمام بخش ها به هم مرتبط و متصل خواهد شد.

شهردار باقرشهر در مورد جایگاه و درجه مدیران بر اساس لیاقت، آگاهی، تجربه، سلامت و تکریم ارباب رجوع گفت: ارزیابی مدیران تاکنون در شهرداری باقرشهر به طور حرفه ای نبود هرچند در دستور کار است و از برنامه های من بوده اما هنوز وقت به آن نرسیده و کارها نوبت به نوبت جلو می رود. اما قطعا اجرایی خواهد شد.

قضاتلو با بیان اینکه شهرباقرشهر فاقد بیمارستان است در مورد بیمارستان نیمه کاره شهر گفت: این گود بیمارستانی مشکل دعوی حقوقی دارد. البته دانشگاه پیام نور هم خلف وعده کرد و بیمارستان نساخت. با این حال برای این وضعیت همه جوره پای کار هستیم. هرکه توانایی دارد برای جذب سرمایه گذار یا پیشنهادی دارد حمایت می کنیم.

شهردار باقرشهر با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر تنها وظیفه شهرداری نیست گفت: با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه های دیگر کمک کردیم بخشی را جمع آوری کنیم و ادامه خواهد داشت.

محسن قضاتلو اعلام کرد که می خواهیم میدان میوه و تره بار باقرشهر را در شهرک ارغوان بنا کنیم و یک مکانی هم در بافت قدیم شهر در نظرگرفتیم که در برنامه های شهرداری قراردارد.

وی نبود سروی بهداشتی عمومی را از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت این موارد و خواسته ها بسیار است و نمی توانیم بگوئیم انجام نمی دهیم. مشکل ما بحق اعتبارات و بودجه است. وقتی تامین شد این برنامه ها یک به یک اجرایی می شود.

شهردار باقرشهر فقر شهر در حوزه حمل و نقل عمومی را اذعان کرد و گفت: در تفاهم نامه با شهرداری تهران قراربوده شهرداری کمک کند و ما در حال پیگیری هستیم تا خط باقرشهر به شهرری توسعه یابد. خط ون را هم در حال تقویت هستیم تا در صبح و عصر که حجم تردد مسافران زیاد است افزایش ون داشته باشیم.

شهردار با بیان اینکه پل مکانیزه شهرداری راه اندازی شده گفت: پل عابرپیاده دیگری هم داریم که بعد از اعلام برای حضور پیمانکار شرکتی حاضر به بهره برداری نشد دو دوباره اعلام خواهیم کرد.

قضاتلو در مورد موضوع درآمد پایدار شهری و اقتصاد شهر گفت: چالش اصلی همین جاست که شهرداری منابع درآمدی ندارد. فعلا برنامه این است که زمین هایی که برای شهرداری است تبدیل به احسن شده و از اجاره آن بخشی از منابع مالی شهرداری تامین شود.

البته در کنار این اقدام هزینه های شهرداری باقرشهر را هم کاهش دادیم. قضاتلو استخدام های فامیلی و رابطه ای را از دوره قبل عنوان کرد و گفت: تلاش و برنامه ما این است که اگر نیاز به استخدام بود بر اساس ضوابط و مقررات باشد.

شهردار باقرشهر از راه اندازی سالن فدک برای کشتی خبرداد و گفت: سالنی که در اختیار ازدواج آسان است هم برای خانه ورزش برنامه ریزی شده است.

وی تعداد نیروهای شهرداری را 700 نفر و بودجه شهر را 162 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود 32 نیروی شهرداری باقرشهر مامور به خدمت هستند. که از چالش های شهرداری است.

قضاتلو با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در شهر بسیار کاهش یافته است گفت: انشا الله در بازنگری طرح جامع می خواهیم افزایش طبقات را قانونی کنیم. همچنین طرح ساخت و ساز بافت های فرسوده را هم در دستور داریم تا بسته های تشویقی برای شهروندان تعریف شود و به سوی شهری ایمن پیش برویم. از سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان می خواهیم همراه ما باشند.

سید هادی کسایی زاده

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false