چای زعفران خواص آن را بیشتر بدانیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چای زعفران خواص آن را بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر از گل های زعفرانی که خشک شده می توان یک چای کاملا گیاهی تهیه کرد. وجه تمایز چای زعفران با بسیاری از نوشیدنی های هم نوع خودش در این است که چای زعفران سنتی هیچ گونه کافئینی در خودش ندارد .ترکیباتی فوق العاده مقوی در رشته های زعفران وجود دارد مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن، زاکسانتین و آنتوسیانین، ویتامین ب و بقیه ی آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها و این ترکیبات قدرتمند موجب پایین آمدن سطح استرس شخص می شود و همچنین در درمان عفونت ها نیز مفید است.
خواص چای زعفران
مسکنی برای دردهای ناحیه شکم
اگر از ناحیه شکم، درد احساس می کنید_چه درد شدید و چه دردی معمولی- می توانید از دم کرده زعفران استفاده کرده و حسی راحت و آرام پیدا کنید. بعلاوه دم کرده زعفران برای درد هایی که در ناحیه غشای روده بزرگ است هم مفید می باشد.
تنظیم فشارخون
اگر دارای فشار خون بالایی هستید و یا می خواهید از ابتلاء به فشارخون جلوگیری کنید، حتما از دم کرده زعفران استفاده کنید چراکه زعفران دارای کروسین است که در کاهش فشارخون بسیار مفید می باشد.
جلوگیری از بیماری های قلبی
در چایی زعفران آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که قادر است خطرات مریضی های قلبی و عروقی را تا اندازه قابل توجهی کم کند. همچنین در زعفران فلاونوئیدهایی وجود دارد که در همین راستا محافظ خوبی شمرده می شوند.
ضد افسردگی و نشاط آور
بر اساس بسیاری از مطالعات انجام شده، چای زعفران می تواند تعادلات هورمونی مغز را تغییر دهد و اثرات زیادی بر اضطراب، خلق و خو و امور مشابه داشته باشد.
اول صبح یک فنجان از چای زعفران را نوش جان کنید وتا آخر شب سرحال و با نشاط باشید.
تقویت حافظه
تاثیر این چای بر مغز به خاطر وجود آنتی اکسیدان ها بسیار زیاد است زیرا می تواند رسوب پلاک در مغز را کاهش دهد و خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون را به حداقل برساند.
جلو گیری از سرطان
در ادویه ی زعفران کاروتنوئید ها و آنتوسیانین هایی وجود دارد که برای مبارزه با رادیکال های آزاد بسیار قوی هستند و قادر به خنثی سازی آنها می باشند. در نتیجه این مزیت زعفران، باعث کاهش سطح التهابات مزمن می شود و همچنین برای جلوگیری از مریضی هایی مثل آرتریت، سرطان، مریضی های قلبی و عروقی مفید است. بعلاوه جالب است بدانید که زعفران، خوش رنگی خود را از کروسین به دست آورده است و این جزء، جزئی شیمیایی در گل می باشد و قادر به مهارسازی سلول های سرطانی است و بالقوه موجب کم شدن تومور ها می شود.
افزایش سلامتی چشم
زعفران یک محافط برای سلول های بینایی محسوب می شود چراکه از اسید هایی چرب تشکیل شده است.
آب مروارید یکی از بیماری های مربوط به چشم است که زعفران چون حاوی بتاکاروتن است می تواند از بینایی حفاظت کند و باعث جلوگیری از ابتلاء شخص به مریضی دژنراسیون ماکولا شود و در نتیجه از ایجاد آب مروارید پیشگیری کند و یا حداقل زمان آنرا به تاخیر بیندازد.
آماده کردن چای زعفرانی
در مرحله اول آب را میجوشانیم، در مرحله دوم تمام مواد یعنی پودر زعفران، گلاب، هل و چای سیاه را به قوری آب اضافه می کنیم تا تقریبا ۱۰ دقیقه دم بکشد. همچنین شما می توانید به جای پودر زعفران از رشته های کامل زعفران استفاده نمایید.
چای زعفران خوش بو و لذیذ شما آماده است و می توانید این چای را با خرما یا عسل یا شکر و یا نبات نوش جان کنید.
آشنایی با طبعیت چای زعفران
طبیعت گیاه زعفران، گرم و خشک است ولی طبیعت چای سیاه سرد می باشد، بنابراین چای زعفران طبیعتی متعادل پیدا می کند. در نتیجه سرد مزاج ها می توانند از این پس به جای چای سیاه از چای خوش عطر و بوی زعفران استفاده کنند تا عوارض سرد مزاجی بدن خود را برطرف کنند. دقت کنید که اگر به جای چای سیاه از چای سبز استفاده کنید، طبیعت این چای کاملا گرم خواهد شد که این ترکیب در صورت مصرف زیاد برای بدن مضر خواهد بود.
نکته مهم در مصرف زعفران
باید دقت داشت که دم کرده زعفران را هرگز با ادویه های گرم دیگر مخلوط نکنید و یا بلافاصله بعد از مصرف دم کرده زعفران آنها را نخورید چراکه برای بدن مضر است علی الخصوص به کبد شما آسیب می رساند. بنابراین همیشه با متخصص این زمینه مشورت کنید و بعد از اطلاع به طبع ادویه ها و گیاهان، آنان را مصرف نمایید.
سعی کنید در طول هفته بیش از ۲ یا ۳ بار آنرا استفاده نکنید، پیشنهاد ما این است که در بقیه روز ها فالوده سیب یا دمنوش به را جایگزین آن کنید چراکه خواص سیب و به کاملا مشابه خواص زعفران است با این تفاوت که باعث بیماری های قلبی نمی شوند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false