تکمیل طرح کاداستر تهران در سال ۱۴۰۰|سند BIM به زودی رونمایی می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تکمیل طرح کاداستر تهران در سال ۱۴۰۰|سند BIM به زودی رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر| مسعود شفیعی در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۰ با اشاره به میزان اشتغال‌زایی در استان تهران در سال گذشته اعلام کرد: میزان اشتغال تعهد شده برای استان تهران در ابتدای سال گذشته ۹۶ هزار شغل بوده که در این حوزه به تحقق اشتغال برای ۱۱۳ هزار نفر رسیدیم که تحقق ۱۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان تهران برای ایجاد اشتغال بیشتر از این اعداد است گفت:در سال ۱۴۰۰ با تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده به ایجاد اشتغال بیش از ۱۱۸ درصدی می رسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر مبنی بر میزان نرخ بیکاری در استان تهران گفت: در جمعیت ۱۵ ساله، نرخ مشارکت اقتصادی در استان تهران ۴۰٫۱ درصد بوده که این عدد در زمستان سال ۹۸ در کل کشور ۴۲٫۴ درصد بوده و این کاهش نرخ مشارکت ناشی از بروز کرونا در کشور بوده است.

شفیعی گفت: نسبت اشتغال در زمستان ۹۹ در استان تهران ۳۷٫۳ درصد بوده که این عدد در زمستان ۹۸، ۳۸ درصد ثبت شده است و شاخص نرخ بیکاری در زمستان ۹۹ در کل کشور ۹٫۷ درصد بوده که این عدد در استان تهران به ۷ درصد رسیده است و این در حالی است که نرخ بیکاری در زمستان ۹۸ در استان تهران ۸٫۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار درباره اجرای طرح کاداستر در استان تهران اظهار کرد: طبق اسناد تا ۱۵ آذرماه مساحت استان تهران یک میلیون ۳۸۴ هزار هکتار ثبت شده که از این عدد حدود ۲۳۰ هزار هکتار مستثنائات هستند و یک میلیون و ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی محسوب می‌شوند.

این در حالی است که تا پایان سال ۹۷ تنها ۴۶ هزار هکتار کاداستر انجام شد اما این عدد در ۱۵ آذرماه به ۲۲۱ هزار هکتار رسیده و سازمان منابع طبیعی اعلام کرده که تا پایان امسال اراضی باقی مانده نیز کاداستر می‌شود. خیلی هم خوب شد این سوال را مطرح کردید چون برای تحقق آن موضوع را دنبال خواهم کرد.

کسایی زاده

سوال دیگر سید هادی کسایی زاده سردبیر پایگاه خبری جامعه خبر و هفته نامه سراسری مهرتابان در مورد بازار روستاها بود که شهرام عدالتی در پاسخ گفت: از نیم قرن گذشته ۷۰ درصد مردم ایران روستانشین بودند که در حال حاضر جمعیت روستایی کشورمان به شدت کاهش یافته و ۷۵ درصد جمعیت شهرنشین شده‌اند. در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا بازاری قابل توجه از محصولات روستایی در مناطق دماوند و ری ایجاد کنیم و دو موضوع مهم کنترل قیمت در فرایند تولید تا توزیع و استاندارد بودن محصولات را دنبال می‌کنیم که تمام این اقدامات منجر به افزایش اشتغال در مناطق روستایی شود.

در ادامه این نشست شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در سال ۹۹ با توجه به اینکه در پایان سال ۹۸ بحث همسان‌سازی حقوق در کارکنان دولت را داشتیم، سال سختی بود و بار مالی ناشی از این حکم به بودجه سال ۹۹ منتقل شد اما با وجود مشکلات خوشبختانه از لحاظ پرداخت حقوق کارکنان مشکلی نداشتیم و پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا سال ۹۸ تسویه شد.

عدالتی تاکید کرد: از منظر بودجه هزینه‌ای در سال ۱۴۰۰ شرایط مطلوبی داریم و متوسط رشد هزینه‌ای بودجه استان تهران در سال جاری بالای ۵۰ درصد است.

شفیعی درباره بحث مالیات بر خانه‌های خالی در پاسخ به سوال خبرنگار جامعه خبر گفت: درباره بحث مالیات بر خانه‌های خالی بخشی از منابع ما به میزان وصول درآمدهای مالیاتی گره خورده و در روش درآمد- هزینه‌ای استانی، نقطه تحقق درآمدها، منابع مالیاتی است که باید چالش‌ها و نقاط ضعف افزایش درآمدهای مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد. در این باره با سازمان امور مالیاتی برای ارائه اطلاعات و حمایت‌های مورد نیاز جلساتی را برگزار کردیم اما یکسری از اطلاعات مانند تعداد خودروهای لوکس و تعداد خانه‌های خالی باید از سوی دستگاه‌های انتظامی و یا سایر دستگاه‌ها مانند وزارت راه و شهرسازی ارائه شود. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار حدود ۲۰ درصد خانه‌های خالی مربوط به استان تهران است.

شفیعی در مورد اراضی آرادکوه و کنترل بوی نامطبوع در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگار جامعه خبر گفت:سال گذشته اعتباراتی برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) به دستگاه‌های مربوطه داده شده اما هنوز تصمیمی مبنی بر جابه‌جایی سایت پسماند آرادکوه از این منطقه نگرفته‌ایم هرچند که پیشنهاد جابه‌جایی این سایت را داده‌ایم اما هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پاسخ به سوالات دیگر کسایی زاده گفت: در مورد موضوع پروژه آسیب شناسی ساختار دستگاه های اجرایی استان تهران در حال اجراست. جلساتی هم با سازمان اداری استخدامی کشور داشتیم. منطق ما آن است که ۳۰ درصد خدمات دولت توسط دستگاه های اجرایی استان تهران ارائه می شود اما ساختار ما با سایر استان ها یکی است لذا باید بازتعریف اساسی شود.

در مورد اجرای سند چشم انداز BIM هم باید بگویم این سند به زودی رونمایی می شود.

عدالتی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره تجمیع گمرکات کشور اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه با کریدور جدید توسعه‌ای در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) شکل می‌گیرد، تاکید کرد: این منطقه در آینده به بزرگترین منطقه تجاری تبدیل خواهد شد و تجمیع گمرکات استان در این منطقه با استدلال و منطق همراه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر میزان افزایش جمعیت استان تهران بیان کرد: آخرین آمار رسمی درباره جمعیت استان تهران به آمار منتشر شده توسط مرکز آمار در سال ۹۵ برمی‌گردد اما به صورت تخمینی و با مشاهده برخی پارامترها مانند افزایش دانش‌آموزان در مدارس و افزایش درخواست از دستگاه‌های خدماتی می‌توان برآورد کرد که سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان تهران در سال ۱۴۰۵ به ۲۰ میلیون نفر برسد، گفت: از مرکز آمار درخواست داریم که با توجه به پهنه جمعیتی استان تهران، این آمارها را زودتر از بازه زمانی ۱۰ ساله ارائه کند چراکه برخی از خدمات و سرانه‌ها بر اساس جمعیت ارائه می‌شوند و در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت تهران، سرانه‌ها واقعی نیستند.

در حاشیه این نشست خبری سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در مورد چالش های بخش کهریزک و هجوم مهاجران و اتباع اطلاعات و اخباری را ارائه کرد و گفت: متاسفانه سیاست ها و برنامه های اشتباه موجب شده تا کهریزک به منطقه نه چندان مطلوبی برای شهروندانش تبدیل شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false