برش بتن، فرآیند مقرون به صرفه جایگزین تخریب بتن - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برش بتن، فرآیند مقرون به صرفه جایگزین تخریب بتن

برش بتن فرآیندی است که طی آن بر مبنای نیازهایی که امروزه وجود دارد تغییری در وضعیت بتن به وجود خواهند آورد. روش‌های مختلفی جهت انجام برش بتن وجود دارد که با توجه به شرایط و نیازهای مختلف یک پروژه، ار آنها استفاده می‌شود. برش بتن به عنوان یک روش نوین و مناسب برای حذف تمام یا قسمتی از یک سازه بتنی جایگزین روش‌های سنتی تخریب بتن شده است. در روش‌های جدید برش بتن بر نکاتی همچون عدم ایجاد آلودگی صوتی، عدم ضربه به فونداسیون، دقت در برش و … توجه شده است.

مزایای زیاد این روش‌ها سرعت جایگزینی آنها را بالا برده است. امروزه در مواردی که نیاز به حذف قسمتی از یک سازه بتنی است، دیگر از سوی مهندسان ساختمان مجوز تخریب بتن با استفاده از ابزارهای آسیب رسان به سازه بتنی باقیمانده داده نمی‌شود. در ادامه به بررسی برخی از مزیت‌های برش بتن نسبت به تخریب آن می‌پردازیم:

مزیت‌های برش بتن نسبت به تخریب بین

برش بتن مزیت‌های زیادی نسبت به تخریب آن دارد. ما سعی کردیم مهمترین آنها را به شما معرفی کنیم.

  • برش بتن به پیکره سازه آسیب وارد نمی‌کند: همانطور که می‌دانید بتن یک جسم بسیار سخت است. با این وجود بخاطر عوامل گوناگون ترک‌های ریز در آن وجود دارد. در تخریب بتن، ضربات متناوب با فرکانس بالا به یک نقطه از بتن وارد می‌شود و باعث گسترش این ترک‌ها و در نتیجه آسیب رسیدن به پیکره سازه می‌شود.
  • عدم ایجاد آلودگی صوتی: یکی از مزایای برش بتن، کاهش چشمگیر صدای آزار دهنده فرآیند نسبت به تخریب آن است.
  • سرعت بالاتر برش بتن نسبت به تخریب: حذف بتن به روش برش نسبت به تخریب آن سرعت بسیار قابل توجهی دارد که این امر می‌تواند کمک بسیاری به پیشبرد برنامه زمانبندی پروژه عمرانی و صنعتی بنماید.
  • برش بتن آلودگی محیط زیست ندارد: تخریب بتن باعث تولید مقدار زیادی نخاله‌های ساختمانی می‌شود. همچنین گرد و غبار زیادی نیز تولید می‌کند که هم باعث اذیت شدن کارگران می‌شود و هم محیط شهری را زشت می‌کند.
  • دقت بالا: با وجود اینکه روش‌های تخریب بتن اغلب از دقت کافی برخوردار نمی‌باشند ولی برش بتن از ابتدای فرآیند دارای دقت بالا می‌باشد.

انواع روش‌های برش بتن

برش دادن بتن‌ روش‌های مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم تمام آنها را برای شما عزیزان توضیح دهیم:

اره دیوار

اره کردن دیوار عبارت است از بریدن دهانه‌ای در بتن موجود برای افزودن پنجره‌ها یا درها و کاربردهای مشابه باشد. یک بتن‌ بر حرفه‌ای برای انجام این کار از یک تیغه الماس بزرگ که بتواند تا انتهای دیوار را برش دهد و به همراه یک هدایت کننده استفاده می‌کند تا اره بتواند مسیری را روی دیوار دنبال کند. اره کردن دیوار یک کار بزرگ است، بنابراین برای انجام درست و کم نظم به یک متخصص نیاز دارید.

اره دال

اره کردن دال مانند برش دیوار است، با این تفاوت که به جای بریدن دیوار عمودی، کف را به صورت افقی برش می‌دهید. زمانی که نیاز به برش کف‌های بتنی، پل‌ها، جاده‌ها یا هر چیز مسطح از بتن دارید، از اره‌ای استفاده می‌کنید

یکی از دلایل رایج برای استفاده از اره دال، تعمیر لوله کشی شکسته در زیر یک کف بتنی است. برای مثال، اگر یک سرویس بهداشتی به زیرزمین خود اضافه می‌کنید، می‌توانید از این تکنیک زمانی استفاده کنید که می‌خواهید لوله‌کشی را اضافه کنید. در نهایت، پروژه‌های ساختمانی به اره کردن دال برای حذف بتن، شکستن مناطق وسیعی از بتن در جاده‌ها یا راهروها نیاز دارند تا بتن را برای حمل آسان تر کند.

 

کرگیری بتن (حفاری هسته)

استفاده از این روش برای حفر کردن یک سوراخ کاملاً گرد در ناحیه‌ای از بتن استفاده می‌شود. استفاده از این روش برش بتن مسلح معمولاً برای مواردی مانند تهویه یک کوره، اضافه کردن لوله‌کشی یا تعمیر کارهای الکتریکی است. اندازه سوراخ‌ها بسته به آنچه شما نیاز دارید متفاوت است، اما معمولاً حدود چند اینچ قطر دارند.

کرگیری بتن یک فرآیند نسبتاً ساده است و احتمالاً می‌توانید تجهیزات را در یک فروشگاه ابزار محلی پیدا کنید، اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید آن را به تنهایی انجام دهید. احتمال زیادی وجود دارد که به خانه خود آسیبی وارد کنید که هزینه تعمیر آن حتی بیشتر از هزینه اولیه استخدام یک متخصص برش بتن است. بیشترین استفاده از کرگیری در کاشت بتن است.

اره سیمی

در نهایت، اگر تمام روش‌های فوق به هر دلیلی در دسترس نبود، برش بتن مسلح ممکن است به استفاده از اره سیمی ختم شود. در این سیستم سیمی که از الماس تشکیل شده است از یک سیستم قرقره عبور می‌کند. سپس سیم با سرعت بالا برای بریدن بتن حرکت می‌کند. این روش فقط باید توسط متخصصانی با تجربه در مشاغل بزرگ استفاده شود.

شرکت عمرانی بی بی تی سازه (بتن برش تهران)، دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه بودجه و همچنین گواهینامه‌های بین امللی در زمینه‌های برش بتن، آتش بند، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای است. این شرکت با استفاده از تجهیزات به روز و متخصصین متعهد و با تجربه، نوید یک همکاری حرفه‌ای را به شما می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false