اتحادیه ها کم کاری کردند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اتحادیه ها کم کاری کردند!

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در گفتگو با جامعه خبر در مورد اینکه ماجرای ۲ بازرس متخلف اتاق که بازداشت شدند چه بود؟ گفت: از روز اول به تمام بازرس ها گفتم که خط قرمز من تخلف است. همه آنها مجهز به جی پی اس و تب لت هستند. روزی که گروهی از دادستانی تهران برای بازدید آمده بودند این ۲ بازرس نیامدند و فردای آن روز برگه مرخصی آوردند. بعدمتوجه شدیم که بدون مجوز برای بازرسی به محل انبار آرد رفته بودند اما گزارش نکردند. اسناد و مدارکی که نشان دهد از فرد متخلف پول گرفتند موجود است. برای همین آنها را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

لطف الله ستاره در پاسخ به انتقاد کسایی زاده (سردبیر جامعه خبر) مبنی بر اینکه متاسفانه روسای اتحادیه ها سنتی هستند و هیچ ارتباطی با رسانه ها ندارند و حتی سایت هم ندارند گفت: حرف شما درست است و در دستور کار قرار می دهیم. رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با ۵۰ هزار واحد صنفی زیرمجموعه اتحادیه ها مدعی است که هیچ اتحادیه ای در شهرستان ری تخلف ندارد!

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در پاسخ به این پرسش که بر اساس قانون باید ۱۵ درصد از درآمد اتاق صرف کار پژوهشی و ارتقای علمی اعضای هیات مدیره اتحادیه ها شود چرا اقدام نکردید گفت: شیوع کرونا موجب شد تا تخلفات افزایش یابد و وقت و زمان ما بیشتر صرف بازرسی ها و پیشگیری شد. البته آموزش به اتحادیه ها همچنان از روز اول ادامه دارد و حتی سازو کار ارتباط آن لاین با ۴۴ اتحادیه هم طراحی و مورد بهره برداری قراردادیم. اما قطعا آن موارد هم در دستور کار قرار می دهیم.

لطف الله ستاره با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی بدون مجوز داشتیم گفت: از این تعداد ۳۷۰۰ مورد برای شهرری، ۱۲۶۰ واحد حسن آباد، ۳۰۰۰ واحد باقرشهر، ۴۶۵۰ بخش خاوران و الباقی برای بخش قلعه نو بوده است. تمامی این واحدها شناسایی و در دست اقدام برای صدور پروانه هستند و این کار بسیار بزرگی بود.

انتقاد کسایی زاده در مورد وضعیت زمین اتاق اصناف و بلاتکلیفی اتحادیه ها گفت: تمام روسای اتحادیه ها در این تصمیم گیری حضور داشتند. الان هم فونداسیون کار انجام شده و پیمانکار قول داده ۲۴ ماهه به ما تحویل دهد.

بر اساس این گزارش در حاشیه این مصاحبه و گفتگو که رضا فغانی مدیرمسئول نشریه آوای ری هم همراهی و پرسشگری می کرد دفاتر حساب و کتاب اتاق را با حضور ذیحساب مورد بررسی قراردادیم که مشخص شد اتاق ماهانه حدود ۱۰۶ میلیون تومان از درآمد خود را صرف پرداخت حقوق و دستمزد ۳۰ نفر از کارمندان می کند. نکته قابل تامل اینکه اتاق اصناف شهرستان ری که کار خود را ۱۹ اسفند۹۸ آغاز کرد حساب و کتابش را با ۲۰۰ میلیون تومان بدهی آغاز کرد.

اما آنجه حائز اهمیت است اینکه اتاق سالانه حدود ۳٫۴ میلیاردتومان درآمد دارد که در دفاتر حساب و کتاب اتاق تمامی مخارج و درآمدها به صورت روزانه ثبت می شود. لطف الله ستاره می گوید: در این مدت ۳۴۰ میلیارد تومان کشفیات داشته و وقتی از او سوال کردیم که اتحادیه ها چرا نظارتی ندارند و یک مرتبه با این حجم از تخلف و حتی صنوف بدون مجوز روبرو شدیم گفت: در اتحادیه ها کم کاری هایی بوده که باید جبران کنند. البته لطف الله ستاره در مورد حاشیه های انتخابات آرایشگران زنانه زیاد صحبت نکرد اما در مورد قطع شدن یک مرتبه دوربین های مداربسته گفت: عمدی نبوده است. صندلی فشارآورده و سیم پشت صندلی بوده و اتصال قطع شده بود.

البته در این مصاحبه احمدی مدیر اداره صمت شهرستان ری هم حضور داشت و گاهی وقتی ستاره تند صحبت می کرد او فضا را تلطیف کرده و پاسخ های اداری می‌داد! حاشیه های افشار بازرس جنجالی اتاق اصناف هم از پرسش های دیگر بود که ستاره گفت: او طی حکمی بعنوان مسئول اتاق در کهریزک مشغول به کار است. قرارشد این گفتگوها ادامه داشته باشد و سوال اصناف را پرسشگری کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false