معرفی بهترین دکتر اعصاب و روان در سال 1401 - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معرفی بهترین دکتر اعصاب و روان در سال 1401

امروزه با فشارهای زیادی که در زندگی همه افراد وجود دارد، بسیاری از افراد نیاز به مراجعه به بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران دارند. برخی از مسائلی که افراد سعی در بهبود آنها دارند عبارتند از انواع وسواس، زود عصبانی شدن، اعتماد نکردن و … دکتر روانشناسی که به آن مراجعه می کنید باید مهارت و توانایی کمک به شما را داشته باشد پس باید به ویژگی های متفاوت او توجه کنید تا بتوانید انتخاب درست و موفقی داشته باشید. در ادامه با تشریح این ویژگی ها در خدمت شما خواهیم بود.

بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران کیست ؟

دکتر اعصاب و روان متخصصی است که در زمینه بهبود مشکلات سلامت روان و پیشگیری از بروز آنها فعالیت می کند. برخلاف افکار عمومی، تنها افرادی که مشکلات روحی و عصبی دارند نیازی به مراجعه به دکتر اعصاب و روان ندارند، اما افرادی که زندگی کاملاً طبیعی دارند نیز می توانند وضعیت روحی و عصبی خود را بهبود بخشند، این عادت را ترک کنند و یا حتی از بروز چنین اختلالاتی جلوگیری کنند. این متخصصان در واقع افرادی هستند که در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده اند و تخصص لازم را برای بهبود و پیشگیری از آسیب های روانی یا روانی کسب کرده اند.

روانکاو خوب کیست؟

روانکاوی یکی از شاخه های اصلی روانشناسی و اعصاب است. کار یک روانکاو کمی با یک روانشناس و دکتر اعصاب و روان متفاوت است. در واقع اساس کار روانکاو کاوش در گذشته مددجو، با هدف یافتن ریشه و علت اصلی مشکل فعلی است. همه ما در ناخودآگاه خود احساسات و خاطرات ناخوشایندی داریم که خواه ناخواه بر وضعیت فعلی ما تأثیر گذاشته است. این احساسات و خاطرات ناخوشایند برخی افراد را بیشتر تحت تاثیر قرار داد و باعث بروز مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب شد.

روانکاو با کاوش در گذشته این افراد، این احساسات و خاطرات را از ناخودآگاه به ذهن خودآگاه فرد منتقل می کند و در نتیجه به بهبود او کمک می کند. با کمی تحقیق روی روانکاوان مختلف، با بیماران و مراجعان سابق و … می توانید یک روانکاو خوب در تهران پیدا کنید و با مراجعه به او در اسرع وقت وضعیت خود را بهبود بخشید. همچنین می توانید از یک روانکاو آنلاین که مهارت های خوبی در کار خود دارد کمک بگیرید.

برای آشنایی با بهترین دکتر اعصاب و روان در تهران اینجا کلیک کنید ، همچنین می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

ویژگی های مهم بهترین دکتر روانشناس در تهران

همانطور که می دانید افراد برای بهبود وضعیت روحی خود به روانشناس مراجعه می کنند که موضوع بسیار مهمی است. بنابراین لازم است روانشناس مورد نظر دارای ویژگی های زیر باشد تا بتواند خدمات مطلوب و موثری را به شما ارائه دهد. اگر روانشناس مورد نظر مهارت ها و ویژگی های مناسبی نداشته باشد، این امر نه تنها می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد، بلکه بر روحیه شما نیز تأثیر منفی می گذارد. بنابراین برای یافتن بهترین کلینیک روانشناسی در تهران به این نکات توجه کنید:

  1. یک روانشناس خوب باید بتواند همدلی و دلسوزی خود را به مراجع نشان دهد تا مراجع به راحتی مشکلات و صحبت های خود را با او در میان بگذارد. او همچنین باید مراقب باشد که این احساسات را به طور طبیعی نشان دهد زیرا اگر درمانجو متوجه غیرطبیعی بودن درمانگر شود، به او یا کارش اعتماد نخواهد کرد.
  2. افرادی که به روانشناس مراجعه می کنند بیشتر افرادی هستند که نیاز به شنیده شدن دارند. بنابراین یک روانشناس پزشکی خوب ابتدا باید به حرف مشتری خود گوش دهد. در واقع، روانشناس ابتدا باید مشکل مراجعه کننده را بشنود و درک کند تا بتواند در بهبودی او کمک موثری کند.
  3. داشتن مهارت های ارتباطی خوب یکی از ویژگی های ضروری یک روانشناس خوب است. دلیل اکثر مشکلات روانی این است که افراد نتوانسته اند مشکلات خود را به درستی و موثر با اطرافیان خود در میان بگذارند و اگر نتوانند به خوبی با روانشناس خود ارتباط برقرار کنند و مشکلات خود را بیان کنند، کاری از پیش نمی برند. بنابراین یک روانشناس خوب باید بتواند ارتباط مستحکم و درستی با مراجعه کننده برقرار کند تا مراجع بتواند مشکلات خود را با او در میان بگذارد.
  4. داشتن سطح بالای سلامت روان یکی دیگر از ویژگی های یک روانشناس خوب پزشکی است. مثلا وقتی به متخصص پوست می رویم ابتدا به وضعیت پوست و موهایمان توجه می کنیم تا بدانیم کمک او موثر خواهد بود یا خیر! این در مورد مشاوره با روانشناس نیز صدق می کند. یقیناً اگر افراد رفتارهایی مانند عصبانی شدن، فریاد کشیدن، وسواس و… را ببینند. از روان درمانگرشان، پیش او نخواهند رفت.
  5. بهترین کلینیک روانشناس در تهران باید بتواند با استفاده از گفتار و رفتار صحیح و سنجیده، رابطه مؤثر و متعادلی با مراجع برقرار کند. منظور از ارتباط موثر و متعادل این است که روانشناس به گونه ای با مراجع صحبت و رفتار کند که مراجع بتواند او را فردی قابل اعتماد برای حرف هایش بداند و مشکلاتش را با او در میان بگذارد. در عین حال روانشناس باید رفتار متعادلی داشته باشد تا مراجعه کننده بیش از حد به او احساس نزدیکی و وابستگی نکند و پس از پایان دوره درمان دچار آن نشود.
  6. راز نگه داشتن دکتر روانشناس یکی از مهم ترین ویژگی های یک روانشناس خوب است. مراجعه کننده ای که به روانشناس مراجعه می کند، خصوصی ترین مشکلات خود را با او در میان می گذارد و اگر احساس کند روانشناس رازدار نیست، از ادامه جلسات خودداری می کند. مسائلی که با روانشناس خود در میان می گذارید باید در یک اتاق باقی بمانند و در صورت مخالفت حتی با خانواده و عزیزانتان نیز در مورد آنها صحبت نکنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد دکتر اعصاب و روان فردی است که در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده و در زمینه بهبود مشکلات روانی و پیشگیری از آنها تخصص لازم را کسب کرده است. برای انتخاب بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران باید به چند ویژگی توجه کرد که 6 مورد از آن ها را برای شما دوستان عزیز شرح داده ایم. برای مراجعه به دکتر اعصاب و روان، بهتر است با بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران که در سایت پزشکا یا pezeshka.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین دکتر اعصاب در ایران مراجعه کردید و درمانی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان آیا جنسیت درمانگر مرد یا زن بودن در انتخاب تاثیر دارد؟

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false