«صدای فومنی» یا صدای اصلاحات؟! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«صدای فومنی» یا صدای اصلاحات؟!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده (روزنامه نگار) نوشت: روزی که بعنوان سردبیر روزنامه صدای اصلاحات منصوب شدم برخی رسانه های دولتی تیتر کردند که خبرنگار اصولگرا سردبیر صدای اصلاحات شد. تصورشان این بود چون من خبرنگار ارشد خبرگزاری مهر یا دبیر سیاسی باشگاه خبرنگاران و دبیر روزنامه و خبرگزاری قوه قضائیه یا دبیر ارشد خبرگزاری موج بودم پس اصولگرا هستم؟! در حالی که ظرف برای آشپزحرفه ای تفاوتی ندارد، چه چینی باشد یا آرکوپال و ملامین مهم آن است که غذای لذیذی طبخ کنی … و همه از آن استفاده و بهره ببرند.

و مهم آنکه خبرنگار اگر سیاسی شد فاسد می شود و من هیچ وقت اصولگرا و اصلاح طلب نبودم و نخواهم بود. با این حال دلیل انتخاب روزنامه صدای اصلاحات آن بود که بتوانم خودم را در آزمون بزرگی تربیت و تقویت کنم. قرارداد من با حجت الاسلام فومنی مدیرمسئول روزنامه ماهانه 5 میلیون تومان در ازای تولید محتوای خبری، سردبیری و صفحه بندی بود یعنی تمام مسئولیت روزنامه تا قبل از چاپ برعهده من بود.

در ابتدا تمام پول را صرف خبرنگار و صفحه بند کردم و پس از 6 ماه خودم به تنهایی روزنامه را آماده چاپ می کردم و این لذت بخش بود. تیترها و گزارش هایی که منتشر می شد صدای خیلی ها را در آورده بود و حتی در تیتر رسانه های خارجی هم قرار می گرفت. یادم هست یک بار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تماس گرفتند و گفتند تیتر آوانگارد انتخابی شما عالی بود و تشکر کردند. وقتی هم اعلام کردیم تکذیب کردند ما نبودیم …! به جرات می گویم دورانی که سردبیر بودم هیچ رسانه ای حتی امروز جرات انتشار چنین تیترهایی را ندارد.

تنش های زیادی با فومنی داشتم چون کمی تند می نوشتم اما واقعا فومنی در طول سردبیری من هیچ وقت در مورد گرایش سیاسی بحث نکرد در حالی که بیشتر اصلاح طلبان را می کوبیدم و گاهی هم نقدهای تند به اصولگراها داشتم.

علت اینکه از صدای اصلاحات رفتم مسائل مالی بود و الا دوست داشتم بمانم اما هزینه های زندگی زیاد است. بدون تعارف بگویم که محمد زارع فومنی را بیشتر اصلاح طلبان و اصولگرایان به نام غضنفر مطبوعات یا جاسوس و یا نفوذی می نامند که فرد دلالی است. در حالی که همین فرد برای بسیاری از گزارش های من دادگاه رفت و پاسخ داد و هیچ وقت نگفت غلط کردی منتشر کردی ….

من ندیدم که فومنی در طول یک سال فعالیتم مانع انتشار گزارشی شود در حالی که وقتی روزنامه تابناک محسن رضایی بودم آنها گزارش ضد فساد پدیده شاندیز را حذف کردند و در ازای دریافت پول تبلیغات شاندیز منتشر شد. فومنی در 12 پرونده در دادگاه ها حضور یافت و هیات نظارت تذکرات زیادی به او داده است. او در کنار کار روزنامه نگاری حزب هم تشکیل داده و در جلسات متعددی سخنرانی می کند و همین سخنرانی های تند او موجب شد که مدتی در انفرادی اوین باشد. واقعا نمی دانم حقیقت ماجرا چیست اما آنچه در ظاهر امر پیداست به هر نوعی پرچم مبارزه با فساد دست گرفته است.

فرزندش هم کارهای روزنامه را انجام می دهد. با اینکه صدای اصلاحات غیرحرفه ای ترین صفحه بندی و دسته بندی اخبار را دارد اما حرفش را در صفحه اول می زند و کوتاه نمی آید. این یادداشت را نوشتم چون شنیدم اول شهریور ماه تولد حجت الاسلام فومنی است. قصد ارادت هم نداشتم و خواستم بخشی از خاطراتم را مرور کنم. حتی اگر فومنی را فرد بی تاثیر یا مشکوک بدانیم سخنرانی ها و تیترهایش را نمی توانیم نادیده بگیریم. در یکی از سخنرانی های خود در وزارت کشور دولت را مستعمره چین و روسیه اعلام کرد و در سخنرانی دیگری گفته ما آخوندها پدر مردم را در آوردیم.

برای او دوغ و دوشاب یکی است و دولت های مختلف را نقد می کند. اقدامی که کمتر از روزنامه های اصلاح طلب شاهد بودیم. مثلا روزنامه اعتماد یا آرمان و شرق و سازندگی چنان محافظه کاری می کنند که روزی شان قطع نشود. در تیترهای فومنی مسائل حزبی و اصلاح طلبی نیست بلکه از مشکلات مردم و جامعه می گوید.

من بعنوان یک روزنامه نگار و خبرنگار ضدفساد از آقای فومنی می خواهم فراخوان دهد تا خبرنگاران آزاد با او همکاری کنند و صدای مردم در صدای اصلاحات منتشر شود و تنهایی حرکت نکند. در هرحال این روزنامه کمتر دیده می شود چون پول و رانت ندارد اما حرف برای گفتن دارد چون دبیرکل یک حزب خودش می نویسد و خودش طراحی و منتشر می کند.

صدای اصلاحات همچنان جزیره ای ناشناخته است که چوب واژه اصلاحاتش را می خورد. تصور می کنند خاتمی و هاشمی آن را حمایت می کند در حالی که من چنین چیزی را مشاهده نکردم. در همان دوران ریاست محسن هاشمی بر شورای شهر تهران به دلیل تیترهای تند صدای اصلاحات هم از من و هم از فومنی در ویژه روحانیت و فرهنگ و رسانه شکایت شد و طرح ترافیک من را لغو کردند. حالا می خواهند فومنی و روزنامه و حزبش را حذف کنند. چه کسانی؟ قطعا آنهایی که دست در فساد دارند …..

آقای فومنی تولدت مبارک … امیدوارم همیشه اینطور شفاف و با صدای بلند حق را فریاد بزنی

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false