شهرک صنعتی شمس آباد و هفته ای 16 میلیارد تومان خسارت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شهرک صنعتی شمس آباد و هفته ای 16 میلیارد تومان خسارت!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، چالش آب در بخش حسن آباد فشافویه به چالش برق هم کشیده شد به نحوی که قطعی برق چند ساعته درروزهای هفته گذشته ضرر و زیان غیرقابل جبرانی برای بخش صنعتی و غیرصنعتی حسن آباد فشافویه به همراه داشته است. توقف ارائه خدمات در پمپ بنزین و جایگاه CNG شهر و سرگردانی رانندگان اعتراضات زیادی را به سمت مدیران برق استان تهران داشته به نحوی که حتی مدیران برق شهرستان ری گفته اند باید از بالا مشکل حل شود.

هرچند بخشدار و فرماندار هم رایزنی های زیادی برای رفع این مشکل انجام دادند اما وزارت نیرو باید کار را به صورت ریشه ای حل و فصل کند. با تمام این چالش ها فشار نوسانات و قطعی برق، شهرک صنعتی شمس آباد را بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی در خاورمیانه با چالش جدی روبرو کرده است.

«داوود ولی» عضو هیات مدیره شهرک صنعتی شمس آباد می گوید: چرا فقط قطعی برق برای شهرک صنعتی شمس آباد است و این اتفاق برای سایر شهرک های صنعتی در استان های کشور رخ نمی‌دهد؟ آیا هدف سال جهش تولید این است؟

امروز من در مورد عدم آنتن دهی تلفن همراه در این شهرک که برای کارگران یک معضل شده یا مشکل جاده و ورودی به شهرک صنعتی شمس آباد حرف نمی زنم چون موضوع و سوژه روزمان همین قطعی برق است. آقای مسئول، یک کارگاه برای تولید مواد مورد نیاز خود در صنعت پلاستیک یا برخی صنایع دیگر به کوره داغ نیاز دارد که این کوره برای رسیدن به درجه استاندارد به 20 ساعت زمان نیاز دارد و زمانی که برق قطع می شود 14 ساعت به این کارگاه و صاحب کار و کارگران ضرر وارد شده است.

از سویی دیگر موادی که در این کوره موجود است و رسوب کرده به ضایعات تبدیل شده و باید پاکسازی شوند که این هم متحمل هزینه است. در کنار این پیمانکار و صنعتگر نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و قراردادها با چالش روبرو شده و چک ها برگشت می خورد و در ادامه اعتبار فرد از بین می رود.

آیا این ضرر و زیان را اداره برق تامین می کند؟ قانونی برای این وجود دارد؟ حتی اگر هم می گوئید مشکل زیرساخت یا افت فشار و غیره دارید چرا از قبل اطلاع رسانی نمی کنید؟ هفته ای 2 روز هم برق نباشد با احتساب فعالیت 40 هزار نیروی کار در این شهرک ضررو زیاد 16 میلیارد تومانی عاید صنعتگران می شود که هیچ سنخیتی با سال جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی ندارد.

ولی داوود می گوید: ما 250 مگاوات برق طلب داریم اما وقتی می خواهیم برخی مطالبات و چالش ها مانند آب، برق، تلفن و غیره را با مسئولان مانند فرماندار و بخشدار حل و فصل کنیم در مرحله آخر آقایان تغییر می کنند و جایشان را به مدیر بعدی می دهند! سوال من این است که اگر مدیر قبلی خوب نبود چرا منصوب کردید؟ اگر خوب است چرا برکنار می شود؟ آیا می دانید این جابجایی ها چقدر برای این شهرک هزینه در برداشته است؟

گفته های این مقام مسئول در شهرک صنعتی شمس آباد در حالی است که موضوع را با مدیر شهرک های صنعتی استان تهران مطرح کردم اما او وقت و زمانی را برای پاسخگویی تعیین نکرد در حالی که مدعی است اقدامات خوبی برای شهرک های صنعتی انجام داده است. ولی داوود در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکل آب شهرک صنعتی هم اشاره کرد و گفت: 350 لیتر آب لوله کشی از کانال محمدیه به شهرک های صنعتی اختصاص یافته که 70 درصد این طرح اجرا شده و 30 درصد دیگر آن 4 سال است که معطل مانده است.

در حالی که رئیس شهرک های صنعتی وعده داده بود 2 ساله مشکل برطرف و اجرای طرح به اتمام می رسد. اظهارات داوود ولی در کنار گلایه جایگاه داران سوخت و برخی دیگر از مشاغل نشان می دهد که پایتخت نشینان آمار ده تمایلی به اجرای طرح ها و برنامه ها و قول و وعیدهایشان ندارند. در هرحال رسانه وظیفه دارد در کنار تولیدکننده باشد چراکه در شرایط موجود برای توسعه و حرکت چرخ اقتصادی کشور باید از صنایع تولیدی حمایت کرد در غیر این صورت با چالش جدی روبرو می شویم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false