زندان «اوین» تبرئه شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
زندان «اوین» تبرئه شد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار ضدفساد به دلیل شکنجه روحی و روانی در زندان اوین از حفاظت اطلاعات قوه قضائیه شکایت کرده بود نوشت: با حکم دادگاه به دلیل اینکه من هیچ گونه فیلم و فایل و مدرکی از شکنجه در اختیار نداشتم به راحتی گفتند شکایت تو قابل قبول نیست.

وی گفت: مگر می شود وقتی در سلول انفرادی هستی و یا در حال بازجویی تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری داشته باشی و ضبط کنی؟ و بعنوان مدرک در دست داشته باشی؟ مگر وکیل می تواند در بازجویی سلول انفرادی کنار تو باشد؟ این چه تفسیری است که قاضی بیان کرده و گفته من مدرکی ندارم؟

***بیشتر بخوانید

روایت ۱۲۰ساعت بازداشت و زندان خبرنگارضدفساد| رئیس قوه قضائیه بخواند!

کسایی زاده: در زندان «اوین» شکنجه شدم | خیلی راحت پرونده سازی می کنند

کسایی زاده اظهار کرد: انتشار فیلم های مرتبط با زندان اوین در فضای مجازی شاید برای همه تازگی داشته باشد اما برای من بعنوان خبرنگاری که در سلول انفرادی اوین بودم برخی از آنها مثل غذای سرد، روشنایی ۲۴ ساعته، بازجویی در شب، عدم در اختیار گذاشتن داروی مورد نیاز، تهدید و ترعیب، توهین و غیره … را حداقل برای خودم مشاهده کردم. برای همین تصمیم گرفتم از این رفتار غیراسلامی و غیرقانونی شکایت کنم اما قانون پشت من نبود. چرا نبود؟ چون در هیچ کجای قانون نوشته نشده که جای زندانی در سلول انفرادی نیست. در قانون نداریم که بازجویی باید مستند و با فیلم باشد. و اینکه در قانون منع شکنجه ضمانت اجرایی و آیین نامه ای نوشته نشده است.

وی گفت: جدیدترین حکمی که برای شکایت من صادر شده برای تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ است که عنوان شده من ادله و مستندات ندارم. وقتی بازجویی در نیمه شب با چشمان بسته و بدون حضور بازپرس رخ می دهد من چه مدرکی باید داشته باشم تا اثبات کنم؟

از آقای محسنی اژه ای و رئیس جدید حفاظت اطلاعات قوه قضائیه می خواهم این موضوع را دقیق بررسی کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false