انتقاد خبرنگار ضدفساد به سکوت مسئولان| چرا قاتلان خاموش شهرستان ری آزادند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
انتقاد خبرنگار ضدفساد به سکوت مسئولان| چرا قاتلان خاموش شهرستان ری آزادند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: بارها اخبار مرتبط با برخورد با سردخانه ها و کشتارگاه های غیرمجاز از طریق رسانه ها در شهرستان ری منتشر شده است اما نتیجه برخوردها هیچ وقت رسانه ای نشد!

بعنوان نمونه ۴ بار از یک کشتارگاه بزرگ در جنوب تهران (شهرستان ری) تخلف محرز کشف و رسانه ای شد که می توان به حمل از طریق خودروهای غیرمجاز یا کشف گوشت غیرمجاز و غیره… اشاره کرد. حتی ۴ بار هم اخطار شدید از اداره دامپزشکی و دادگاه کهریزک دریافت کرده اند.

با این حال انگار قرار است این تخلفات همچنان ادامه داشته باشد و برخورد جدی رخ ندهد. این در حالی است که هرگونه کوتاهی در رعایت بهداشت گوشت موجب تهدید سلامت شهروندان می شود. و بدیهی است که ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی شامل حال این افراد خواهد بود. سوال این است که چرا سلامت شهروندان برای مسئولان مربوطه اهمیتی ندارد؟ چرا باید این اخطار ها به یک شوآف رسانه ای تبدیل شود؟

بعنوان یک روزنامه نگار ضدفساد درخواست برخورد جدی با کشتارگاه های غیرقانونی و غیربهداشتی را دارم و از دادگاه می خواهم اسامی و تصاویر آنها را منتشر کند.

انتقاد دیگر من به کشتارگاه هایی است که محیط زیست را به خطر انداختند که می توان به کشتارگاهی در کهریزک اشاره کرد که شخصا فیلم آن را با هزار زحمت گرفتم و منتشر کردم و همه مردم شهر و مسئولان دیدند. جالب آنکه بازرسان چندین بار مراجعه کرده و جلوی چشم قاضی اثبات کردند که خون آبه های این کشتارگاه وارد زمین شده و بدون تصفیه محیط زیست را نابود کرده است. چرا قاضی و دادگاه کهریزک اقدامی نکردند؟ چرا سکوت اختیار کردند؟

اما وقتی خبرنگار ضدفساد حرفی و تیتری می زند سریعا دستگیر و بازداشت و زندانی می شود. (شاید چون به نفع مسئولان نیست که بنویسد) اما تخریب زمین که در قانون جرم محسوب شده سرعت عملی برای برخورد مشاهده نمی شود. بر اساس ماده ۱، ماده ۹، ماده ۱۶ و ۱۸ این قانون آلودگی خاک جرم محسوب شده و باید به سرعت با آن برخورد شود.

خبرتکمیلی این گزارش

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر پس از انتشار این انتقاد پرونده این کشتارگاه (سامان) در اولویت قرارگرفت و با دستور قاضی محمدرضا ساری (دادگاه کهریزک) فعالیت این کشتارگاه متوقف و دام ها به خارج از کشتارگاه هدایت شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false