گزارش دوم خبرنگار | چرا در هتل کرامت ری خوش نمی گذرد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش دوم خبرنگار | چرا در هتل کرامت ری خوش نمی گذرد؟

 

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در سومین نوبت اقامت خود در هتل کرامت ری نوشت: ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ بود که پس از چند روز اقامت در هتل کرامت ری گزارشی با تیتر هتل بی کرامت ری| زندگی ۴۸ ساعته یک خبرنگار در نخستین هتل شهرری را منتشر کردم.

حالا پس از ۳ ماه دوبار دیگر به این هتل آمدم تا وضعیت را بررسی کنم.

اول از همه آنکه قیمت ها در این سه ماه گران تر شد در حالی که خدمات هتل هیچ تغییری نکرده است. بعنوان مثال اگر من شبی ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزارتومان پرداخت می کردم حالا باید شبی حدود ۵۲۰ هزارتومان پرداخت کنم.

دوم آنکه در نوبت دوم و سوم هم دوباره قسمت من همان اتاق ۴۰۸ بود. البته ناخواسته لطف بزرگی به من شد چون فهمیدم که این اتاق علی رغم گزارش قبلی همان مشکلات را دارد. جای حوله ای همچنان خراب است و سقف توالت را هم زحمت نکشیدند درست کنند.

یکی از نکات خوب هم آن بود که تیم قبلی هتل تغییراتی کرده بودند و تیم جدیدی برای مدیریت جایگزین شده بود که از محسنات گزارش قبلی بود.

اما در مورد ایرادات و مشکلات هتل کرامت ری یا همان بی کرامت که باید برای یک نفر شبی ۵۲۰ هزارتومان پرداخت شود به شرح ذیل اعلام می کنم:

۱- یخچال خالی است و هیچ خوراکی اعم از نوشابه، شکلات، تنقلات، آب میوه و غیره نداریم. (معمولا در هتل ها یخچال تکمیل است و نهایتا حساب می شود)

۲- رستوران تعطیل است و باید با اسنپ فود سفارش غذا دهید.

۳-پیک غذا حق ندارد به اتقا شما مراجعه کند و شما باید خودتان طبقات را پایین آمده و تحویل بگیرید.

۴-کافی شاب همیشه سرویس نمی دهد.

۵-قهوه جوش یا دستگاه چای ساز در اتاق ندارید و باید به همراه داشته باشید.

۶-حتما در صورت استفاده از لب تاب سیم سیار داشته باشید.

۷-اتاق شما نظافت نخواهد شد چون من سه روز مستقر بودم و هر چه فریاد زدم کسی نظافت نکرد و احتمالا نیرو برای این کار کم دارند. من در زباله زندگی کردم.

۸-توالت عمومی راهروها روشنایی اتوماتیک دارد و شما وقتی در توالت هستید باید خود را تکان دهید تا لامپ روشن بماند.

۹-همچنان تلفن در اتاق خواب و تلویزیون در پذیرایی است علت هم آن است که اینجا قرارنبوده هتل باشد بلکه سوئیت برای روحانیون بوده بعد پشیمان شدند هتل شده است. در هتل معمولا اتاق خواب درب دار نداریم.

۱۰- همچنان منوی کافی شاپ در اتاق ندارید.

۱۱- در سرویس توالت و حمام مسواک و خمیردندان ندارید. واکس هم برای شما گذاشته نشده در حالی که با همین قیمت در هتل های دیگر حتی گوش پاک کن و نخ و سوزن هم دارید.

۱۲-خنده دارترین بخش هتل کرامت سروصبحانه است. یعنی سلف سرویس در کار نیست و چیزی برای سلف ندارند. نیمرو و گوجه و خیار و پنیر برای شما آورده می شود. با همین پول در سایر هتل های تهران از سوسیس تخم مرغ تا املت، بندری، تخم مرغ آب پز، آش، هلیم، انواع آب میوه و غیره سرو می شود. به این دلیل که بعنوان خبرنگار ماهی یک بار هتل هستم و می بینم.

۱۳- اینترنت دارید اما تا وقتی خواهش نکنید به شما نمی دهند و وقتی هم رمز دریافت کردید نت ندارد. و این شما را عصبانی می کند که چرا برای هتل …؛ شما کالا هستید تا مسافر و زائر عزیز …

۱۴-تیم مهمانداران هتل بی تجربه و فاقد تحصیلات هتلداری هستند که کاملا از ظاهر و رفتار آنها مشهود است. یک بار خریدی سفارش دادم و مهماندار برای من آورد طوری به من تحویل داد که انگار اکراه دارد و منت سرمسافر گذاشته است! وقتی کارگر یا نیروی خدماتی بدون سابقه بعنوان مهماندار به مهمترین مکان توریستی شهر وارد می شوند این رفتارها قابل پیش بینی است.

۱۵- امشب با من تماس گرفتند که برای مراسم ارتحال امام (ره) مسافر گروهی دارند و فردا باید اتاق را تحویل بدهید! من سومالی در شاخ آفریقا در کثیف ترین هتل جنگ زده جهان بودم اما چنین رفتاری با مسافر نداشتند. مگر می شود مسافر را به دلیل نامه یا کاروان ارتحال بیرون کرد؟

۱۶- چرا باید روی سشوار هتل نام سیدالکریم (ع) باشد؟ اگر هتل کرامت ری ماهیت حقوقی و رسمی دارد باید ثبت برند شود و با برند خود را معرفی کند.

۱۷- سیستم آن لاین برای ارتباط با اپراتور و پذیرش در این هتل معنایی ندارد و باید تماس بگیرید.

۱۸- فضای پارکینگ اسفبار است و اگر مراقب نباشید اتاق خودروی خود را از دست می دهید.

۱۹- روی کارت کلید درب اتاق هیچ شماره ای درج نشده و یک کارت سفید است. حداقل می توانستند طراحی کنند یا یک اتیکت بزنند!

خلاصه کلام آنکه اینجا بیشتر مکانی برای خوابیدن است نه استراحت و کار کردن و شرایط خوبی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true
  1. محسن قرنی

    سلام
    بنده کارشناس ارزیاب تاسیسات اقامتی هستم و ایضا مدرس هتلداری
    ۱-گزارش شما فقط جنبه نقد از طرف یک مهمان هست که هر نقد یک هدیه برای مدیر می باشد تا بتواند بهتر خدمت رسانی کند.
    ۲-حدود نیمی از ایراداتی که شما گرفتید از نظر ضابطه ارزیابی هتل های سه ستاره رد می شود . مثلا طبق قانون فقط میهمان مقیم حق رفتن به طبقات را دارد و پیک حامل غذا امکان ورود به طبقات را ندارد اما بهتر هست بل بوی سفارش مهمان به همراه کارتخوان وفاکتور را بالا به خدمت مهمان ببرد .
    ۳- وجود و خدمات دهی کافی شاپ در هتل ۳ ستاره اجبار نیست .
    ۴_ تیپ اتاق سوئیت به این صورت هست که باید اتاق خواب از اتاق نشیمن جدا باشد و طبیعتا با درب جدا کننده .
    ۵- وجود یخچال الزامی اما وجود مینی بار در هتل ۳ ستاره اجبار نیست.
    در نهایت خدمت کردن به مهمان باید افتخار هر پرسنل در هتل باشد.
    و میهمانان با آشنائی از قوانین و میزان خدمات در هر درجه و رتبه از تاسیسات اقامتی می توانند مطابق با نیازشان خدمات دریافت کنند. پیشنهاد به عزیزان همکار خودم :نظرات مهمان را خوب گوش بدهیم و با گل لبخند خوب پاسخ دهیم و خاطره ای خوش برای میهمانمان ثبت کنیم .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false