عکس| تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در کهریزک، باقرشهر و قلعه نو - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عکس| تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در کهریزک، باقرشهر و قلعه نو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخاباتی در شهرستان ری (باقرشهر-حسن آباد-قلعه نو-کهریزک و قیامدشت) آغاز شده اما هیچ اقدای از سوی پلیس فتا و هیات نظارت برانتخابات و فرمانداری ری رخ نداده و این تخلف در این شهرستان آزادانه پیش می رود.

این در حالی است که بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شوراها ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا(۲۴) ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد‌داشت. اما متاسفانه تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداها به عناوین مختلف سهوا یا عمدا آغاز شده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته است: از دستگاه‌های ذیربط خواسته ایم که اگر گزارشی از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی داوطلبان انتخابات دارند، ارسال کنند تا لحاظ شود.

البته طبق قانون باید این نظارت از سوی هیات های نظارت شهرستان ها رصد شوند. هرچند مشاهده شده برخی از اعضای هیات های نظارت حتی کار با فضای مجازی را هم نمی دانند! و یا اینکه توجهی به این تبلیغات ندارند با این حال این نافی وظایف آنها نیست.

متاسفانه در شهرستان ری هیچ اقدامی برای برخورد با تبلیغات زودهنگام و تخلفات تبلیغاتی انتخابات از سوی کمیته پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و فرمانداری ری و هیات های نظارت رخ نداده و گزارشی منتشر نشده است.

هرچند برخی از کاندیداها پس از هشدار رسانه (مهرتابان و جامعه خبر) مانع توزیع و انتشار آن شدنداما این تصاویر در فضای مجازی دست به دست می شود.

بخشی از این تبلیغات ارسالی از سوی شهروندان به خبرنگارضدفساد منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false