زنان دولت پای سفره هفت سین خانواده زندانی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/سید هادی کسایی زاده/ آمارها می گوید حدود 220 هزار رندانی در زندان های کشور محبوس هستند که تعداد زیادی از آنها را زندانیان مواد مخدر تشکیل می دهند. در میان زندانیان سارقان، قاتلان و کلاهبرداران هم دیده می شوند اما اگر بخواهیم این 220 هزار زندانی را میانگین هر زندانی در یک خانواده 4 یا 5 نفر در نظر بگیریم چیزی حدود یک میلیون ایرانی خانواده زندانی محسوب می شوند. اما نکته قابل تاسف و تامل این است که بیش از نیمی از این خانواده های زندانی زیر خط فقر زندگی می کنند که این مهم به تنهایی می تواند موجب افزایش آسیب های اجتماعی شود.

قطعا رسیدگی فوری و به موقع به خانواده زندانیان می تواند موجب کاهش وقوع جرم در جامعه شود برای همین کمپین #چهارشنبه ایثار توسط پایگاه خبری جامعه خبر شکل گرفت. چهارشنبه ایثار همزمان با چهارشنبه سوری (چهارشنبه پایان سال) بهانه ای است تا مسئولان، خیرین، هنرمندان و خبرنگاران با حضور در خانه خانواده های زندانی آسیب دیده و ضعیف از نزدیک با این مشکلات آشنا شده و برای رفع آسیب ها اقدامات زیربنایی فرهنگی و اقتصادی و حمایتی انجام دهند.

چهارشنبه شب شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به دعوت از سید هادی کسایی زاده خبرنگار و حامی خانواده زندانیان میهمان یک خانواده زندانی بودند. در این دیدار مظفر الوندی مشاور وزیر دادگستری و دبیر کنوانسیون حقوق کودک، منتظر مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، بهمن دان و زهرا سعیدی بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون و اسماعیل پیروز دبیرکل جامعه فراگیر وکلا و حقوقدانان ایران هم حضور داشتند.

قرارمان این بود که در این خانه برای این خانواده زندانی سفره هفت سین بچینیم و به مشکلات آنها گوش دهیم. همه آمدند و بحث های خوبی انجام شد. الهام امین زاده و اسماعیل پیروز در مورد تدوین و ارائه طرح حمایت از خانواده زندانیان صحبت کردند و قرار شد این مهم به سرعت پیگیری شود.

امین زاده پیشنهاد داده تا بیمه خانواده های زندانی محقق شود اما وزیر تعاون گفته نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم و این یعنی باید دولت و مجلس هم وارد شوند.

شهیندخت مولاوردی هم از تفاهم نامه مرکز امور زنان ریاست جمهوری با ستاد دیه کشور در حمایت از خانواده های زندانی برای آزادی زنان زندانی سخن گفت. مولاوردی که در این سالها حمایت های خوبی از خانواده زندانیان داشته معتقد است برای محقق شدن تمامی برنامه ها نیاز به تامین منابع کافی و همکاری تمامی دستگاه های مرتبط است. مرکز امور زنان تمام توان خود را برای حمایت از زنان خانواده زندانیان می گذارد.

مظفر الوندی هم گفت: پیشنهاد من این است زندانیانی که خانواده های آنها شهرستانی هستند ساز و کاری انجام شود اگر در تهران حامی ندارند زندانی و خانواده به شهرستان منتقل شوند چون در کنار اقوام و خانواده هستند وضعیت رسیدگی بهتر می شود.

پیشنهاد بهمن دان و زهرا سعیدی هم حمایت رسانه ملی و سینما از خانواده زندانیان بود. به نحوی که هم در برنامه های ترکیبی، سریال ها و فیلم ها این برچسب از خانواده زندانی برداشته شود که آنها در جرم سرپرست متهم هستند. باید رسانه در حمایت از خانواده زندانیان پیش قدم شود و این مهم به عنوان یک دستور به همه برنامه سازمان بخشنامه شود.

سید هادی کسایی زاده گفت: در کنار مجمع خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز و سلامت باید مجمع خیرین حمایت از خانواده زندانیان ایجاد شود و در کنار انجمن حمایت زندانیان و کمیته امداد غیر از حمایت های مالی کارآفرینی، مشاوره، درمان و اشتغال زایی را انجام دهند. یک خانواده زندانی وقتی سرپرست ندارد نباید فرزندان خانواده در تحصیل و معیشت نگرانی داشته باشند. من وقتی می شنوم و می بینم یک همسر زندانی برای تامین معاش دست به هر اقدامی می زند نگران می شوم و این به تنهایی ده ها آسیب دیگر را در جامعه تقویت می کند. قطعا سرمایه گذاری بر روی خانواده زندانیان  بهتر از میلیاردها تومان هزینه های بیهوده در حوزه فرهنگی و کاهش وقوع جرم است. شاید هزینه یک همایش بی فایده در کشور بتواند چند خانواده زندانی را از غرق شدن در آسیب های اجتماعی نجات دهد. پس نیاز به قانون و اجرای قانون هستیم. نمایندگان مجلس هم باید در این جمع ما حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد مشکلات خانواده زندانیان باشند.

به گزارش جامعه خبر، این خانواده زندانی که همسرش به جرم مواد مخدر به 15 سال حبس محکوم شده بود سه فرزند زیر 12 سال داشت که در اتاقی 12 متری در منطقه شادآباد تهران زندگی می کردند. همسر خانواده سواد کافی نداشت و فرزندان همه شاگرد اول کلاس بودند. 150 هزار تومان یارانه و 150 هزار تومان مستمری انجمن حمایت تنها منبع مالی آنها بود و فرزندان خانواده چند روزی بدون مصرف موادغذایی خوب گرسنه بودند. در انتهای این بازدید خیرین تلویزیون، یخچال، فرش و اجاق گاز هدیه کردند. هدایایی هم از طرف مرکز امور زنان و الهام امین زاده اهدا شد اما مهم تر از همه برطرف شدن مشکلات تمامی این خانواده ها بود که بحث و تبادل نظر شد.

گزارش تصویری این بازدید را اینجا ببیند.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false