راهنمای خرید کولر گازی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
راهنمای خرید کولر گازی

یکی از دستگاه های پر استفاده جهت سرمایش و گرمایش منازل، محل کار و … کولر های گازی می باشد، در این صفحه به نکات مهم در خصوص خرید کولر گازی اشاره کرده ایم.

کدام برند کولر گازی بهتر است؟ کولر گازی ایران رادیاتور ، کولر گازی جی پلاس یا ……؟

در ادامه به بررسی انواع برندها پرداخته ایم.

انواع کولر گازی

در راهنمای خرید کولر گازی ابتدا می‌بایست انواع گوناگون این دستگاه را بررسی کرد.

کولر گازی یک تکه

کولر گازی یک تکه در دو نوع متداول در بازار یافت می‌شود:

 

کولر گازی پنجره‌ای

از انواع کولرهای گازی یک تکه می‌توان به کولر گازی پنجره‌ای اشاره کرد. این کولر گازی در منازل، محل کار و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کولر گازی پرتابل

یکی دیگر از انواع کولر گازی یک تکه، کولر گازی پرتابل می‌باشد. کولر گازی پرتابل همانطور که از اسمش پیداست، قابل حمل می‌باشد. این کولر گازی مناسب محیط‌های کوچکی مانند اتاق‌های کوچک و… است. کولر گازی پرتابل نیاز به نصب ندارد و چون قابل حمل است می‌توانید آن را در هر فضایی که می‌روید به آسانی حمل کنید و با خود ببرید.

 

کولر گازی دو تکه یا اسپلیت

کولر گازی اسپلیت، به معنای کولر گازی دو تکه می‌باشد. درواقع اسپلیت‌ها دو پنل (یونیت) خارجی (کندانسور) و داخلی (اپراتور) دارند. یونیت داخلی اسپلیت‌ها همان قسمتی است که در فضای داخلی خانه، محل کار و… نصب می‌شود. پنل خارجی اسپلیت را در خارج از محیط‌های بسته و داخلی نصب می‌کنند. اسپلیت‌ها در کل در دو نوع در بازار یافت می‌شوند. نوع اول آنها فقط عملکرد سرمایشی دارد و نوع دوم این دستگاه داراری دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی می‌باشد.

 

این نوع کولر گازی خود انواعی دارد:

اسپلیت دیواری

از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع اسپلیت‌ها، اسپلیت دیواری است. یونیت داخلی این دستگاه بر روی دیوار نصب می‌شود. اسپلیت‌های دیواری از نظر ویژگی‌های گوناگونی چون ابعاد و وزن، ظرفیت سرمایشی و گرمایشی و… با یکدیگر متفاوت هستند.

داکت اسپلیت

همانطور که در بخش اسپلیت دیواری گفته شد، پنل داخلی اسپلیت دیواری داخل خانه، محل کار یا… و روی دیوار یا حتی سقف محیط مورد نظر شما نصب می‌شود، اما داکت اسپلیت اینگونه نیست. پنل داخلی داکت اسپلیت به صورت سقفی و توکار یعنی داخل سقف کاذب نصب می‌شود و از طریق کانال کشی هوا را به محیط مورد نظر شما می‌رساند. داکت اسپلیت در محیط‌هایی چون واحدهای تجاری، مسکونی، اداری و… رواج دارد.

 

اسپلیت کاستی

اسپلیت کاستی را حتما در اماکن تجاری یا اداری ، سالن‌های همایش و… مشاهده کرده‌اید. این اسپلیت به اسپلیت ۴ طرفه نیز شهرت دارد زیرا پرتاب باد ۴ طرفه دارد و از ۴ جهت هوا را در محیط توزیع می‌کند. این پرتاب باد سبب شده تا محیط‌های بزرگ و دارای سقفی بلند را گرم یا سرد کند. اسپلیت کاستی هم به صورت سقفی و توکار نصب می‌شود با این تفاوت که پنل آن مخفی نبوده و در معرض دید می‌باشد. محل نصب آن در وسط (مرکز) سقف می‌باشد.

اسپلیت ایستاده

این اسپلیت به صورت ایستاده طراحی شده‌است. اسپلیت‌های ایستاده سیستمی پرقدرت دارند و به راحتی فضاهای بزرگی چون سالن، مسجد و… را خنک یا گرم می‌کنند.

اسپلیت سقفی دیواری

اسپلیت سقفی دیواری بسیار مشابه اسپلیت دیواری می‌باشد. مزیتی که این محصول نسبت به اسپلیت دیواری دارد نوع طراحی اریب آن است. این طراحی سبب نصب آن در بالاترین قسمت و بسیار نزدیک به سقف می‌شود.

اسپلیت سقفی زمینی

پنل داخلی اسپلیت سقفی زمینی به دو صورت نصب می‌شود. این اسپلیت را می‌توان هم در سقف هم روی زمین نصب کرد. اسپلیت سقفی زمینی برای فضاهایی که سقف کاذب ندارند، راهروهای باریک  که فضای دیواری محدودی دارند و… مناسب می‌باشد. این محصول به صورت باریک و سبک وزن طراحی شده‌است.

کولر گازی چند تکه/ مولتی پنل

کولر گازی چند تکه(مولتی پنل) کارکردی همانند اسپلیت‌ها دارد. البته قدرت این کولر گازی از اسپلیت‌ها بسیاربیشتر می‌باشد. کولر گازی مولتی پنل ابعاد بزرگی و همانطور که از اسمش پیداست، دارای پنل‌های متعددی می‌باشد. این نوع کولر گازی یک یونیت خارجی دارد که توانایی و قابلیت اتصال به چند یونیت داخل را دارد و می‌تواند همه‌ی این یونیت‌ها را باهم کنترل کند. البته کنترل همه‌ی یونیت‌ها مشابه است، یعنی در صورتی که یک یونیت خاموش شود سایر یونیت‌ها نیز خاموش و غیرفعال می‌شوند. همچنین درجه سرمایش و گرمایش این یونیت‌ها یکسان است و این موضوع از نکات منفی کولر گازی چند تکه به شمار می‌رود. هریک از این یونیت‌ها می‌توانند از انواع گوناگونی از کولر گازی‌های مختلف باشند.

انواع برند کولر گازی

این محصول را برندهای معتبر و زیادی چون ال‌جی، جی‌پلاس، ایران رادیاتور و… تولید میکنند و در تولید این دستگاه به رقابت می‌پردازند. تمامی این برندها کولر گازی را در مدل‌ها و سری‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌کنند.

 کولر گازی ال‌ جی

برند ال‌جی ساخت کشوره کره جنوبی بوده و سال‌هاست که در ایران شناخته شده است.این برند لوازم خانگی بسیار باکیفیتی را به همراه گارانتی عرضه می‌کند.

کولر گازی ایران رادیاتور

این برند ایرانی محبوب، تنها اسپلیت دیواری و در ۵ظرفیت ۹۰۰۰تا۳۰۰۰۰ تولید می‌کند.ایران رادیاتور برای محصولات خود گارانتی نیز درنظر گرفته‌است.

کولر گازی جی‌ پلاس

محصولات جی‌پلاس ساخت کشور چین بوده اما برخی محصولات آن در ایران مونتاژ می‌شوند.تمام قطعات به‌کاررفته در ساخت کولرگازی‌های جی‌پلاس بسیار باکیفیت و مرغوب می‌باشند. جی‌پلاس نیز گارانتی برای محصولات خود درنظر گرفته‌است.

نکات مهم در راهنمای خرید کولر گازی

هنگام خرید کولرگازی می‌بایست به این نکات توجه داشته باشید:

  1. مساحت محیطی که برای آن، کولر گازی را تهیه می‌کنید.
  2. به گارانتی این محصول توجه کنید.برندها و شرکت‌های معتبر برای تمامی محصولات خود گارانتی درنظر می‌گیرند زیرا به محصول خود مطمئن هستند و این آرامش خاطر و اطمینان را به کاربر هنگام خرید دستگاه موردنظر خود می‌دهد.
  3. به نوع گاز مبرد کولر گازی خود توجه کنید. از سال ۲۰۲۰ به بعد استفاده از گاز مبرد R22 ممنوع اعلام شد، زیرا این گاز به محیط زیست آسیب وارد می‌کند. داکت اسپلیت‌هایی که از گاز مبرد R22 استفاده می‌کنند برای شارژ گاز خود با مشکلاتی مواجح هستند. بنابراین دستگاهی که خریداری می‌کنید حتما می‌بایست با گاز R410a طراحی شده باشد.
  4. برای هر شرایط آب و هوایی کولر گازی‌ای طراحی شده است که مناسب و سازگار با آن آب و هوا می‌باشد. البته اکثر کولرهای گازی موجود در بازار ایران سازگار با آب و هوای معتدل – حاره ای (گرم و مرطوب) هستند، اما شما باد این نکته را قبل از خرید دستگاه کولر گازی لحاظ کنید.
  5. سطح صدای داکت اسپلیت از موارد ضروری‌ای می‌باشد که توجه نکردن به آن سبب نارضایتی از خرید دستگاه خواهد شد، زیرا صدای زیاد هنگام کار کردن یا هر فعالیت دیگری سبب ایجاد حواس پرتی و احساس نارضایتی از وضع موجود می‌شود. بنابراین باید دستگاهی خریداری کنید که سطح صدای کمی را داشته باشد.
  6. هنگام خرید کولر گازی به برق مصرفی این دستگاه توجه کنید، زیرا کولر گازی‌هایی که ظرفیت Btu بالایی دارند به برق سه فاز نیاز دارند.

 

خرید انواع کولر گازی

پس از بررسی نکات مهم در انتخاب بهترین کولر گازی در راهنمای خرید کولر گازی، بهتر است از متخصصان و مهندسان آشنا به این محصول نیز راهنمایی و مشاوره بگیرید.

در فروشگاه اینترنتی دماباما، مرجع فروش محصولات سرمایشی و گرمایشی، میتوانید نسبت به بررسی، مقایسه و خرید انواع کولرگازی با برندهای مختلف اقدام نمایید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false