«جامعه خبر» و آزادی یک زندانی؛ وقتی رسانه قفل ها را باز می کند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده: ساعت 10 شب در حال چک کردن پیام های تلگرامی بودم که فردی به نام خانم فاضلی پیامی ارسال کرده بود. متن پیام این بود: «آقای کسایی زاده عزیز … سلام و عرض ادب؛ از طرف خانم مولاوردی مزاحمتون میشم. در خصوص کمپین ارمغان و آزادسازی زندانیان زن جرائم غیرعمد. فرصت دارید من سوالی بپرسم؟»

ماجرا از این قرار بود که گروهی با نام کمپین ارمغان آزادی می خواستند با کمک های مردی تعدادی از زندانیان زن که به علت جرائم غیرعمد در زندان هستند را شناسایی و آزاد کنند. تماس با انجمن حمایت زندانیان مرکز موفقیت آمیز نبود و آنها چنین مدجویانی نداشتند و کمی هم تنبلی کردند اما امیرقهرمانی مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور در مدت کوتاهی چندین مورد را شناسایی و معرفی کرد. از میان زنان زندانی غیرعمد که متاسفانه با مبالغ بالایی بدهی و تاوان در زندان بودند یک مورد کمی متفاوت بود.

مادری 39 ساله که همسرش چند سالی فوت کرده بود به دلیل ضمانت همسر مرحومش با شکایت شاکی خصوصی دستگیر و راهی زندان ورامین شد. این مادر یک پسر و یک دختر کوچک داشت که فعلا مادر بزرگ از آنها نگهداری می کرد. مشکلات این خانواده به دلیل نداشتن سرپرست و بلاتکلیفی بچه ها موجب شد تا این خانواده را در اولویت قرار دهیم هر چند خانواده هایی که وضعیت بدتری هم دارند در دستور کار بود.

ابتدا خودم گفتگویی کوتاه با مادر این دختر داشتم و چند روز بعد هم همراه با خانم سحر دولتشاهی و روابط عمومی ستاد دیه کشور برای دیدار با بچه های این مادر به منطقه تهرانپارس رفتیم. پس از استماع جزئیات پرونده به دلیل غیر عمد بودن جرم قرار شد زمینه آزادی این مادر فراهم شود.

پیگیری های ستاد دیه موجب شد تا این مادر ساعاتی پیش از زندان ورامین آزاد شده و در آغوش فرزندانش قرار بگیرد.

هرچند در سالهای اخیر فقط چند رسانه در زمینه آزادی زندانیان قدم برداشتند اما متاسفانه سیاست بازی موجب شده تا این امر خداپسندانه گاهی مواقع دستخوش بازی های سیاسی قرار بگیرد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false