احمدی نژاد: علت قطعنامه ها علیه ایران اقدامات آقای روحانی در سال82 و 83 است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
احمدی نژاد: علت قطعنامه ها علیه ایران اقدامات آقای روحانی در سال82 و 83 است

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در دومین جلسه گفتگوی کوتاه با محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم به موضوع هدفمندی یارانه ها و برجام وارد شد.

**مصاحبه کامل را اینجا بخوانید …

 

 

کسایی زاده| جناب آقای احمدی نژاد… نمی خواهم قیاس مع الفارق داشته باشم. اما حضرتعالی روزی که قطعنامه های تحریمی علیه ایران را پاره کردید تحریم ها بیشتر شد و وضعیت کشور از نظر اقتصادی در شرایط نامناسبی قرارگرفت. بعد از دولت شما و حرکت دولت حسن روحانی برای رفع تحریم ها و شکل گیری برجام شاهد پاره کردن برجام از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بودیم. اگر به عقب بازگردید با تجربه برجام آیا برجام را امضا می کردید؟ آیا با آمریکا توافق می کردید؟ در حالی که به گفته حسن روحانی دولت را با خزانه و انبارهای خالی تحویل گرفته بود و مجبور به امضای برجام بودیم.

**فضای رسانه ای ما مسموم ترین فضای رسانه ای کشور است

احمدی نژاد| مقایسه درستی نیست … اما در پاسخ می گویم که فضای رسانه ما اصلا رسانه نیست و باید گفت که مسموم ترین فضاهای کشور را از آن خود کرده است. رسانه ها تشنه هستند و حالا به ابزار جنگ تبدیل شده اند. من در دولت نهم گفتم که تحریم های سازمان ملل تاثیری برکشور ایران ندارد و کاغذپاره است چرا این حرف را زدم؟ چون آمریکایی ها می خواستند فضای رسانه و تبلیغی کشور را تحت تاثیر این تحریم های جدید قراردهند و مردم را بترسانند. در دولت دهم هم چند حرکت خوب می خواستیم انجام دهیم که یک مرتبه بانک مرکزی و نفت ایران را تحریم کردند. هرچند من برای آن هم برنامه داشتم که ….

**برای ترامپ نوشتم تو که هستی بخوای برجام را پاره کنی

آقای ترامپ چه چیز را پاره کرد؟ فقط یک توافق بود و خیلی با یک قطعنامه ظالمانه متفاوت است. من به آقای ترامپ نامه دادم و گفتم تو کی هستی که بخواهی توافقنامه ای را پاره کنی یا نه … اما اگر من رئیس جمهور بود قطعا شرایط برجام به اینجا نمی رسید. اصلا من برجام را امضا نمی کردم که حالا کار به ایجا برسد. من در دوره برجام سکوت کردم و هیچ اظهار نظری نداشتم چون این دولت را مردم انتخاب کردند و باید دستش در اجرای امور باز باشد. مثل ما که نیستند که از سال84 همگی گفتند انتخابات تقلب است و حتی برگزار کنندگان انتخابات همه رفتند و به نفع رقیب من حرف زدند. وقتی فردی رای نیاورده چرا باید بگوید تقلب شده ….؟! به خدا قسم من یک قدم در راه کار شکنی در راه دولت یا نهادی برنداشتم. برای همین در موضوع برجام سکوت کردم. آقای کسایی زاده شما خودتان این سند برجام را خوانده اید؟ در حالی که یک تیم از ما 900 صفحه تعهد در بخش اقتصادی را نشستند و تحلیل کردند. بروید یک نماینده مجلس پیدا کنید که کل برجام را خوانده باشد و بداند چه نوشته شده …

در این میان ثمره هاشمی که کنار محمود احمدی نژاد نشسته بود گفت: من یک هفته خانه نشستم خواندم ببینم اصلا چه هست.

**گفتند خزانه و انبارها خالی است

**متاسفم رسانه های کشور سکوت کردند

**بیشترین رقم خزانه در طول تاریخ را تحویل دولت یازدهم دادم

احمدی نژاد گفت: گفتند (حسن روحانی) خزانه و انبارها همگی خالی است و مملکت بدبخت شده و باید سند را امضا کنیم. من واقعا متاسف هستم که رسانه های کشور در برابر این حرف ها سکوت کردند. من همان روزها به آقای روحانی نامه نوشتم که به شما اطلاعات غلط دادند و تصمیمی نگیرید که کشور زمین بخورد. حتی گفتم بیائید در رسانه ملی با هم صحبت کنیم تا به شما اطلاعات دقیق بدهم. بنده 6 ماه وقت گذاشتم همه انبارها پر باشد تا رئیس جمهور بعدی یک سال فرصت پیدا کردن دولت و سوار شدن بر کار را داشته باشد. بیشترین رقم موجودی خزانه ایران در طول تاریخ زمانی بود که بنده خزانه را تحویل دولت یازدهم دادم. بیشترین ذخیره ارزی را داشتیم. چرا هیچ خبرنگاری سوال نکرد که آقای ظریف حرفهایی که شما می زنید در کدام صفحه برجام نوشته شده و کدام ماده و بند است؟

**به نمایندگان مجلس گفتم یک بار این برجام را بخوانید

**اگر دولت دهم سرکار بود ترامپ جرات نمی کرد برجام را پاره کند.

برخی نمایندگان مجلس گفتند چه کنیم؟ من پاسخ دادم کاری نکنید فقط همین سند برجام را از رو یک بار بخوانید برای مردم …همین! من هرگز سند استعماری را امضا نمی کنم و حقوق مردم را از بین نمی برم. اگر بخواهم توافق کنم قطعا گفتگو می کنم اما نه از موضع تسلیم. آنها بمب اتم شلیک کردند نه ما … حالا ما مجرم شدیم؟ مردمی که 300 هزار شهید داده تا فقط از سرزمینش دفاع کنند این حقشان نیست. اگر دولت دهم سرکار بود ترامپ جرات نمی کرد برجام را پاره کند. ما ملت را تضعیف کردیم و ضعف خودمان را به ملت تعمیم دادیم که باید درست شود.

**علت قطعنامه ها علیه ایران اقدامات آقای روحانی در سال82 و 83 است

این نکته را هم باید بگویم که تمام قطعنامه های تحریم های سازمان ملل علیه ایران در پرونده های هسته ای استنادش فقط و فقط به کارهای آقای روحانی از سال 82 تا 83 است و یک مورد اقدامات دولت نهم و دهم در هیچ قطعنامه ای اعلام نشده است. (این بخش از گفته های آقای احمدی نژاد به دلیل محرمانه بودن از سوی خبرنگار حذف شده است اما آقای احمدی نژاد گفتند خبرنگاران بروند جستجو و کنشگری کنند)

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false