واکنش معاون وزیر ورزش به پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدرضا داورزنی در مورد اینکه بحث لباس تیم ملی فوتبال به کجا رسید، گفت: انتظار می‌رفت با توجه به اینکه ایران به عنوان دومین تیم راهی جام‌جهانی شد، خیلی از برندهای بزرگ دنیا خواستار همکاری با فدراسیون ایران شوند، اما قضیه برعکس است. وزارت ورزش چه ورودی در این زمینه خواهد داشت نیز واکنش نشان داد.

وی در این مورد گفت: البته که سیاست کلی کشور در سال ۹۷ از برندهای داخلی است تا به اشتغالزایی در کشور کمک شود. سال گذشته این موضوع در قالب یک بخشنامه اعلام شده بود، اما با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، سیاست کلی وزارت ورزش هم از ابتدای امسال به این سمت رفته تا از تولید و برندهای داخلی استفاده شود؛ آن‌گونه که با تقویت برندهای داخلی حتی کشورهای دیگر هم به استفاده از آنها گرایش پیدا کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: در فوتبال چندین رده سنی در حال فعالیت هستند که بیشتر آنها از برند داخلی استفاده می‌کنند. البته در فدراسیون قراردادی تحت عنوان اسپانسرینگ بسته شد، اما از سال گذشته که ورود البسه خارجی به کشور ممنوع اعلام شد، شرایط در رابطه با این قرارداد تا حدی تغییر کرد. طبیعی است با محدودیت‌های اعمال شده، شرکت اسپانسر وقتی می‌بیند ورود کالا به کشور مورد نظر ممنوع است، قرارداد خود را به تجاری تبدیل می‌کند. در کل اینکه با پیگیری‌های انجام شده، تا پایان جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال طبق همین قراردادی که پیش از این منعقد شده، برای تأمین البسه خود اقدام خواهد کرد اما بعد از آن از برندهای داخلی استفاده خواهد شد.

داورزنی در این مورد که با این اوصاف تکلیف لباس تیم ملی در جام‌جهانی چه خواهد شد، گفت: توافقی با یکی از برندهای خارجی ظاهراً صورت گرفته است. باید بگویم فدراسیون‌هایی که پیش از این قرارداد داشتند، دیگر نباید آن را تمدید کنند و از این پس باید از برندهای داخلی استفاده کنند، اما در فوتبال با توجه به شرایطی که پیش از این انجام شده، قرارداد مورد نظر تا پیش از جام‌جهانی و جام ملت‌ها اعمال می‌شود و بعد از آن همانطور که گفتم فوتبال هم از برندهای داخلی استفاده می‌کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان نظارت کلی نسبت به این موضوع دارد. البته در فدراسیون فوتبال اعضای هیأت رئیسه و مجمع هم نظارت کلی بر مجموع قراردادها دارند، اما با وجود رصدی که از طرف دستگاه‌های نظارتی می‌شود، وزارت ورزش هم بی‌تفاوت نسبت به این موضوع نیست. در مورد تیم ملی و لباس هم برای جام‌جهانی جای نگرانی نیست. با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و هر جا که لازم باشد، اصلاحات لازم انجام می‌شود و این اصلاحات در حال انجام است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false