ملت متجاوزین به ایران را تنبیه می کنند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  سردار سرتیپ حسین دهقان در برنامه «تیتر امشب» از شبکه خبر سیما با اشاره به وابستگی صنعت نظامی کشور به بیگانگان در پیش از انقلاب اسلامی گفت: اکنون ملت ایران در سایه استقلال و به شکرانه تحریم ها و دفاع مقدس در صنایع نظامی به خودکفایی رسیده است. 

وی گفت: نیروهای مسلح ظرفیت های خود را شناخته و با آینده نگری و تحلیل تهدیدهای کشور ظرفیت های انسانی، تجهیزاتی و پژوهشی ایجاد کرده اند. 

دهقان افزود: می توانیم همه نیازهای نظامی خود را متناسب با تهدیدکننده کشورمان تولید کنیم و این ظرفیت برون آمده از خواست و اراده ملت ایران است. 

وی با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران متکی به اصل بازدارندگی مؤثر است گفت: تلاش می کنیم بهترین و پیشرفته ترین ابزار را داشته باشیم و به کارگیری استعدادها را در بهترین شرایط نگه داریم. 

دهقان با اشاره به اینکه اطاعت از رهبری معظم انقلاب اسلامی بیشترین قدرت را به نظام دفاعی کشور می دهد افزود: بازدارندگی مؤثر، نیروهای مسلح مقتدر و تجهیزات پیشرفته عمق راهبرد ملی ماست. 

وی با بیان اینکه هر موجود زنده ای برای بقاء به ابزار دفاعی مجهز است اضافه کرد: هر ملت زنده ای برای حفظ استقلال، تداوم حیات، حفظ حیثیت و مقابله با کسانی که او را تهدید می کنند باید خود را مجهز کند. 

دهقان، نظام جمهوری اسلامی ایران را برآمده از اراده مردم خواند و گفت: دفاع از سرزمین خود و دیگر کشورهای اسلامی واجب است. 

وی افزود: اگر دو کشور اسلامی درگیر شوند اسلام می گوید بقیه کشورهای اسلامی باید بروند و مناقشه را پایان دهند اما اگر کشوری به این موضوع تمکین نکند بقیه کشورهای اسلامی باید با آن مقابله کنند. 

وزیر دفاع گفت: مقابله با نظام سلطه، استکبارستیزی و عدالت خواهی برآمده از مکتب الهی ویژگی های نظام اسلامی است و دشمنان خدا همیشه در کمین این نظام هستند. 

دهقان افزود: وظیفه داریم به حدی خود را مجهز کنیم که دشمنان خدا از قدرت ما در ترس و واهمه باشند. 

وی گفت: حد اِعداد، آمادگی و بهره گیری از تجهیزات نظامی متناسب با دشمنان و بازدارندگی ما دفاع همه جانبه است. 

وزیر دفاع افزود: می توانیم همه فنآوری های نظامی را به دست آوریم و هر محصولی را تولید کنیم چراکه دانشمندن ما در حد خلق معجزه کار می کنند و اتفاقاتی در صنعت نظامی کشور روی داده که شبه معجزه است. 

وی افزود: کشورهای منطقه و پیرامونی جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی نمی دانیم بلکه تهدید ما فرامنطقه ای و آمریکا و صهیونیست ها هستند.

دهقان گفت: در توسعه محصولات و زیرساخت ها باید به گونه ای عمل کنیم که با غافلگیری راهبردی دشمن رو به رو نشویم. 

وی افزود: باید بتوانیم غافلگیری راهبردی را به دشمنان تحمیل و بیشترین آسیب را به آن وارد کنیم. 

دهقان گفت: در دریا، هوافضا، پدافند هوایی و فضای سایبر باید بسیار پیشرفته شویم و محصولات مؤثرتری را تولید کنیم. 

وی افزود: امروز با درنظر گرفتن همه شرایط وضع قابل قبولی داریم اما باید سطح آمادگی را متناسب با شرایط زمانی و جغرافیایی دشمن افزایش دهیم. 

وزیر دفاع گفت: نباید دچار غفلت راهبردی شویم و این اصل مورد توجه جدی در راهبردهای ماست. 

وی افزود: موجودیت رژیم صهیونیستی را نپذیرفته ایم و آن را رژیم جعلی می دانیم که به ملتی تحمیل شده است. 

دهقان با بیان اینکه وجود رژیم صهیونیستی عامل ناامنی در منطقه است گفت: اکنون تهدید نزدیک برای منطقه، تروریست های تکفیری دست ساز آمریکایی ها، اسرائیلی ها و برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان هستند. 

وی افزود: این تروریست های اجاره ای به دستور اربابان خود در منطقه ناامنی ایجاد می کنند اما آنان در ذات خود تهدید جهانی هستند زیرا نطفه های ناامنی را در همه جا ایجاد کرده اند. 

وزیر دفاع گفت: کسانی که این گروه های تروریستی را ایجاد کرده اند پشیمان می شوند و در موضع مقابله با آنها قرار می گیرند. 

وی افزود: حامیان تروریست ها با تأیید عملکرد آنان هم دست تروریست ها محسوب می شوند. 

وزیر دفاع گفت: در صنایع نظامی به جز موارد معدود از مواد اولیه یا قطعات دارای فنآوری های بسیار بالا بقیه تجهیزات را تولید می کنیم. 

وی افزود: با فعالیت های گسترده همراه با شرکت های دانش بنیان و دستگاه های پژوهشی در صنایع دفاعی به خودکفایی ۸۵ درصدی رسیده ایم که در چند سال آینده ۱۵ درصد باقیمانده را نیز پوشش خواهیم داد. 

وزیر دفاع گفت: تجهیزاتی که تولید آنها در داخل مقرون به صرفه نیست وارد می کنیم اما این به معنای ناتوانی ساخت این تجهیزات نیست. 

وی افزود: توجه ویژه ای به صنایع اوپتیک، نیمه هادی ها و الکترونیک داریم و اکنون رادارهای پیشرفته را تولید و راه اندازی می کنیم در حالی که در سال ۷۹ این موضوع در تصور ما بود. 

دهقان گفت: اکنون لامپ های پرقدرت رادارها را طراحی و تولید می کنیم. 

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت دفاع نوآوری باز است افزود: این نوآوری به معنای توانایی رفع نیاز از بهترین هاست و ما باید همواره در پی این باشیم که بهترین ها را همکار خود کنیم که با سه هزار و ۵۰۰ شرکت کار و تلاش می کنیم این شرکت ها به سطوح بالاتری دست یابند. 

وی افزود: به این شرکت ها کار و مشاوره می دهیم که این موجب ایجاد رقابت سازنده ای بین شرکت ها شده است. همچنین با بیش از ۹۰ دانشگاه کار پژوهشی می کنیم و در حال انجام بیش ۳۰۰ رساله دکتری هستیم. 

وی افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان همکاری نزدیکی با صنعت دفاعی کشور دارند. 

دهقان با بیان اینکه هرچه بیشتر پول داشته باشیم می توانیم کار بیشتری انجام دهیم گفت: وزارت دفاع اعتبار نیروهای مسلح را برای پایان طرح های نیمه کاره اولویت دار اختصاص می دهد.

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی محصور شده است و جرأت اقدام بر ضد کشوری را ندارد. اکنون حزب الله لبنان و جوانان مقاومت در غزه در مقابل این رژیم ایستاده اند. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را در منطقه و جهان شکست افزود: امروز آمریکا فکر می کند هرجا پای بگذارد در آنجا می ماند اما آمریکایی ها هرجا رفتند مردم آن منطقه با خفت آنان را بیرون انداختند مانند عراق و سومالی. 

دهقان گفت: ارتش آمریکا قابلیت و کارآیی ای که در گذشته داشت ندارد. 

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بر اساس درصد اعتبار عمرانی کشور فعال است. 

وزیر دفاع گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به یاوه گویان نشان می دهند ملت ایران ملت شکست ناپذیری است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false