مصرف قارچ مسموم در ۵ استان کشور فاجعه آفرین - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، اعلام کرد در اثر مصرف قارچ های مسموم در چند استان کشور تاکنون ۲۷۷ مصدوم و پنج فوتی و ۷۷ نفر دچار عارضه حاد کبدی شدند. 

خالدی گفت: در کرمانشاه به دلیل مصرف یک نوع قارچ مسموم ۱۹۷ نفر با مسمومیت به مراکر درمانی مراجعه کردند که ۱۱۱ نفر آنها بستری و پنج نفر فوت شدند.

در استان لرستان هم از ۱۷ نفر مسموم شده با این نوع قارچ، شش نفر بستری شدند. در استان کردستان نیز ۳۰ نفر به مرکز درمانی مراجعه و ۱۲ نفر بستری شدند.

در استان آذربایجان غربی ۱۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه و ۱۴ نفر بستری شده‌اند. در استان زنجان ۱۶ نفر مراجعه و تمامی این بستری شده‌اند.

هر سال در فصل بهار و با افزایش بارندگی چیدن و خوردن قارچ‌های وحشی در طبیعت و یا خرید از دستفروشان باعث مرگ شماری از مردم می‌شود. برخی از مردم فکر می کنند با روش های سنتی مانند استفاده از نقره یا جوشاندن قارچ در شیر می توانند سمی بودن آن ها را تشخیص دهند.

رشد قارچ به بارندگی و دمای حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه نیاز دارد که امسال به مدت طولانی این شرایط فراهم شده و به همین دلیل رشد انواع قارچ افزایش یافته است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. oliveland.ir

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false