مشکل آزار دهنده ۹ ماه اخیر تیم ملی فوتبال ایران/ زمین بی زمین! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ با وجود آنکه تیم ملی ایران دو روز دیگر با ازبکستان مسابقه دارد و باید صدرنشین این گروه را با شکست مواجه کند، روز دوشنبه زمین تمرین با سختی در اختیار کی روشی قرار گرفت که زمان زیادی در سانتیاگوبرنابئو و اولد ترافورد ۱۶ زمین تمرین در اختیارش بود تا تیمش را به نوبت روی آنها تمرین دهد. کی روش این مسئله را اصلا نپذیرفت چرا که تیم ملی قرار بود تمرین کند اما دوستان چمن را هوادهی کرده بودند و آب سرویس ها هم قطع بود!

کی روش اصلا درک نمی کند که تیم ملی یک کشور در رقابت های مقدماتی جام جهانی بازی داشته باشد اما هیچکس به یاد نیاورد که این تیم زمین می خواسته است. در واقع کی‌روش سال هاست که درگیر زمین تمرین برای تیم ملی کشور ماست. او ماه‌ها زمین کمپ را در اختیار نداشت و ده بار در این رابطه مصاحبه کرد آن هم در حالی که از سال قبلش برنامه تمرین تیم ملی را به مسئولان فدراسیون فوتبال داده بود.

۱۷ مرداد و قول نیمه سال ۹۵
در نهایت ساکت چنین گفت: دو زمین چمن طبیعی در کمپ تیم‌های ملی موجود است که استفاده از یکی از آنها حدود پنج ماه متوقف بوده که اکنون فعالیت‌های بازسازی مجدد آن آغاز شده و خوشحالیم که این پروژه می‌تواند به عنوان یک زیرساخت اساسی برای کمپ تیم ملی محسوب شود. از سوی دیگر زمین شماره ۲ طبق برنامه زمان‌بندی که پیمانکار اعلام کرده ظرف پنج ماه آینده آمادگی لازم را به‌دست می‌آورد تا در اختیار تیم‌های ملی باشد. این مصاحبه در مردادماه انجام شد اما تیم ملی هفته ها به جای کمپ در زمین غیر استاندارد و بدون رختکن و خط کشی نفت تمرین کرد و حالا هم مشکلات کی روش  ادامه دارد و البته در نیمه های راه سال ۹۵ هستیم و نه در پایان آن.

علف هرز در بهمن ماه
گزارش رسانه ها در فروردین ماه این بود: در بهمن ماه وضعیت زمین چمن کمپ، به این شکل بود که زمین شماره یک قابل استفاده نیست و حتی با نگاه کردن به این زمین هم متوجه می‌شدید که نمی‌توان در این زمین تمرین کرد. زمینی که علاوه بر زرد شدن و رشد علف‌های هرز، پر بود از چاله‌هایی که ممکن است بازیکنان دچار آسیب دیدگی شوند. این مسئله اعتراض‌هایی را در پی داشت، سرمربی تیم ملی حاضر نشد تیمش را به زمین کمپ ببرد تا تمرینات را در آنجا برگزار کند و در نهایت تمرینات تیم ملی در زمین پژوهشگاه صنعت نفت و ورزشگاه آزادی برگزار شد.

کامیون و کارگر ۱۸ فروردین
این گزارش روز ۱۸ فروردین نوشته شده است: تنها زمین تمرین تیم های ملی در حال حاضر زمین چمن مصنوعی کمپ است! زمین شماره دو همان طور که در تصویر می بیند خراب شده است. البته نیمی از زمین تمرین شماره ۲ باقی مانده تا چند صباحی تیم های ملی پایه در یک نیمه از زمین تمرین کنند اما مربیان تیم های ملی پایه ترجیح می دهند تا در زمین چمن مصنوعی تمرین کنند. چون زمین شماره دو در حال تخریب است و کامیون و کارگر رفت و آمد می کنند و طبیعتا بازیکن نمی تواند با تمرکز تمرین کند.

البته نیمه دیگر زمین شماره ۲ هم به زودی خراب خواهد شد. قرار است با بودجه ای نزدیک به ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زمین شماره ۲ به دو زمین تمرین تبدیل شود. این کار تا شهریور ماه انجام خواهد شد. البته کمپ یک زمین تمرین دیگر هم دارد. زمین شماره یک. اگر چه تیم کی روش در این زمین تمرین نمی کند اما به دیگر تیم ها هم اجازه نمی دهد در این زمین تمرین کنند. به اعتقاد او زمین شماره یک تیم ملی مقدس است و تنها تیم ملی اصلی باید در آن تمرین می کند.

ارمنستان ۳ مهر
گزارش بعدی در تاریخ سوم مهر در رسانه ها ثبت شده است: ملی پوشان ایران در کمپ تمرینی تیم ملی ارمنستان اردو زده اند و از دیدن امکانات این کمپ حسرت خورده اند. کمپ تمرینی ارمنستان ۸ زمین تمرینی دارد که ۶ زمین چمن طبیعی دارد و دو زمین هم چمن مصنوعی. زمینی هم که در اختیار تیم ملی قرار گرفته، زمین اصلی تمرینی آنهاست که چمن فوق العاده خوبی دارد و باعث شده تا کی روش و بازیکنانش حسرت بخورند. تیم ملی ایران سال هاست که یک زمین تمرینی مناسب ندارد.

این گزارش پس از برکنار شدن مدیر ورزشگاه آزادی در پی مصاحبه های پینگ پنگی با کی روش در خرداد ماه ثبت شد:  کارلوس کی روش چند روز قبل ازتمرین نکردن تیم ملی در زمین شماره یک استادیوم آزادی عصبانی بود. او می گفت که تیم ملی زمین مناسب ندارد و باید در ورزشگاه آزادی تمرین کند.

گفته های کی روش شاید درست به نظر می رسید اما همه می دانستند که زمین شماره یک آزادی در دست ترمیم است و به همین دلیل تیم ملی اجازه تمرین در ورزشگاه را پیدا نکرده است.

گودرزی ۲ مرداد
جالب اینجاست که گودرزی در تاریخ ۲ مرداد درباره درخواست کی‌روش برای تمرین در زمین اصلی استادیوم آزادی گفت: زمین اصلی برای تمرین نیست و برای مسابقه است. استادیوم آزادی یک نماد ملی است و اگر قرار باشد در آن تمرین انجام شود، خراب می‌شود. برای تیم ملی هم فدراسیون باید فضاهایی را در نظر بگیرد که ما هم حمایت می‌کنیم. استادیوم آزادی متعلق به مسابقات ملی و مسابقات بزرگ است.

این حرف گودرزی تنها چند روز بعد از آن بود که اردوی کی روش برای اتریش را فدراسیون فوتبال لغو کرده بود! پس از آن تا مدتی کی روش ناپیدا بود او احتمالا در این مدت فکر می کرده که چرا باید برای زمین تمرین اینقدر فکر کند و خواهش و تمنا و دعوا داشته باشد.

۱۰ خردادماه بدون تمرین
تمرین تیم ملی تعطیل شد و شاگردان کی‌روش در حالی باید برای بازی دوستانه مقابل مقدونیه به این کشور بروند که تمرین مناسبی انجام ندادند. در این میان کی‌روش هم از ادبیات مناسبی برای صحبت با منتقدانش استفاده نمی‌کند. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استاندارد لازم را ندارد و زمین ورزشگاه آزادی هم که تنها زمین استاندارد از هر نظر است، برای ترمیم زیر کشت رفته است. این، شرایطی است که تیم ملی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و با این وضعیت باید برای صعود به جام جهانی بجنگد. ابتدایی‌ترین امکانات را در اختیار سرمربی و بازیکنان قرار نداده‌ایم، اما انتظار نتیجه گرفتن داریم.

۱۸ فروردین کی‌روش صحبت زیادی می‌کند
نصرالله سجادی در حالی که زمین کمپ را جلوی رویش شخم زده‌اند و در حال زهکشی هستند و تیم ملی ایران عملا زمین اختصاصی ندارد و بین زمین‌های دستگردی و نفت که استانداردهای بین المللی ندارند در رفت و آمد است و از خوابگاه و هتل و رستوران دور است، می‌گوید: «کی‌روش صحبت‌های زیادی می‌کند اما ما همه جوره امکانات را برای تیم ملی فراهم کردیم و حتی دو زمین تمرینی نفت و دستگری را در اختیار تیم ملی قرار دادیم و همه جوره به این تیم کمک می‌کنیم و فدراسیون فوتبال نیز توان خود را می‌گذارد و نمی‌دانم چرا کی‌روش همیشه معترض است»!

آنچه خواندید تنها بخش کوچکی از دردسر های تیم ملی ایران برای زمین تمرین و تنها مربوط به ۹ ماه اخیر بود.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false