قطع برق و گاز در بسیاری از مناطق کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، درست در روزهایی که نگرانی از کم آبی و خشکسالی در شهرهای کشور و سوختن درختان و مزارع از بی آبی موجب نگرانی مسئولین و مردم بود، رسیدن زمستان پربار و افزونی نزولات جوی در تمام نقاط کشور خوشحالی هموطنان را به دنبال داشت، اما بی تدبیری مدیران در پیشگیری و بالابردن ایمنی و پیش بینی های لازم قبل ا ز وقوع اتفاقات طبیعی، این شادی را در کام بسیاری تلخ کرده و مشکلات فراوانی را بوجود آورده است.

بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر در برخی از این استان‌ها و محورهای مواصلاتی کشور از یک سو و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مصیلها و رودخانه ها براثر بارندگی های زیاد از سوی دیگر از این مشکلات است. 

اگرچه گروه های امدادی همچنان به فعالیت و کار شبانه روزی در جهت نجات جان مردم ادامه می دهند اما با قطع برق، گاز و مصدود شدن راه های روستایی و مناطق دوردست کشور امکان خطرات جانی برای هموطنان افزایش یافته است.

به طور مثال در خوزستان اوضاع همچنان بحرانی است. به علت سیل و آبگرفتگی مدارس پنج شهر تعطیل است. قطع برق و اختلال مخابراتی همچنان ادامه دارد.

بارش برف در استان مرکزی باعث تعطیلی مدارس و ادارات دولتی و موسسات عمومی در شهرستان‌های اراک، خنداب، کمیجان، شازند و فراهان شد و برق برخی مناطق شهر اراک و برخی شهرها و روستاها نیز قطع شد که گفته شده به‌دلیل حجم بالای خرابی ها هنوز برق برخی روستاها قطع است.

در همدان نیز علاوه بر تعطیلی مدارس و انسداد بسیاری از راه‌ها، قطع برق هم رخ داد، طوری که برق بخش عمده‌ای از شهرها و روستاهای سه شهرستان ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ به‌دلیل بارش سنگین و پارگی کابل‌ها و شکستگی درختان قطع شده است.

در استان البرز هم راه ارتباطی ۶۰ روستا مسدود و تردد در محورهای این استان ناممکن شده است.

در لرستان راه دسترسی بیش از ۳۵۰ روستا بسته و برق برخی از شهرها قطع است. 

بخشدار بخش شیب کوه فسا با اطلاعیه ای از مردم شهر زاهدشهر خواست به دلیل احتمال وقوع سیل هر چه سریعترمنازل خود را ترک کنند.

به علاوه در استان فارس و خوزستان آبگرفتگی و سیل زندگی عادی را مختل کرده است.

در تهران در منطقه ورامین هم آبگرفتگی معابر باعث مشکلاتی برای شهروندان شده است. 

در گیلان با ۸۰ سانت برف در مناطقی، قطع گاز و برق از مشکلات عمده این استان است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false